Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-18, 19:59
Medlem
Elin094s avatar
Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta ett gammalt spel som jag spelade när jag var mindre..

Man var en slags "katt" som var en slags pirat. Han hade en blå lång rock och ett par långa stövlar. En hatt med en sån där fjäder på där bak och spelet gick ut på att man skulle typ klara någon slags boss. Men innan de var man tvungen och klara massa banor och man samlade döskallar tror jag. Det utspelade sig på "medeltiden" typ..
Citera
2011-07-18, 20:05
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elin094
Hej!

Jag behöver hjälp med att hitta ett gammalt spel som jag spelade när jag var mindre..

Man var en slags "katt" som var en slags pirat. Han hade en blå lång rock och ett par långa stövlar. En hatt med en sån där fjäder på där bak och spelet gick ut på att man skulle typ klara någon slags boss. Men innan de var man tvungen och klara massa banor och man samlade döskallar tror jag. Det utspelade sig på "medeltiden" typ..

http://www.youtube.com/watch?v=b_Vez4K10Sg ?
Citera
2011-07-19, 21:06
Bannlyst
Söker spel som liknar de gamla hederliga Resident Evil och Tomb raider till gamecube eller Ps1. Någon som har idéer?
Citera
2011-07-19, 21:22
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Söker spel som liknar de gamla hederliga Resident Evil och Tomb raider till gamecube eller Ps1. Någon som har idéer?

OverBlood kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=yjqEo2LHO2g#t=3m00s
Citera
2011-07-20, 01:43
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman

Dino crisis (ps1) eller eternal darkness (gc) rekommenderas!
Citera
2011-07-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklass
Menade såklart Zelda links awakening

Vem fan kallar Link's awakening för Zelda 2?
Citera
2011-07-20, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
OverBlood kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=yjqEo2LHO2g#t=3m00s

Citat:
Ursprungligen postat av MrVissto
Dino crisis (ps1) eller eternal darkness (gc) rekommenderas!

Tack ska ni ha. Dino crisis har jag spelat nåt demo på vet jag för en herrans massa år sedan. De andra får jag kolla upp om det verkar va nåt
Citera
2011-07-20, 23:24
Medlem
Hej! Jag har funderat i flera dagar på mitt gamla favoritspel som jag köpte till GameBoy Color som 9 åring. Min äldsta bror född 79 berätta då att detta spelade han mycket som liten pojk och då troligtvis på antingen Commondore/Amiga/...nåt annat ifrån den tiden.

I spelet fick man aldrig se hur ens figur såg ut utan hela alltet var bara uppbyggt på bilder som ens karaktär såg, var för sig, en st bild per rum/grotta/dylikt. Tryckte man på en dörr som var låst kom en textruta upp som (på svenska!) förklara att "Dörren är låst". Det började med att man var utanför slottet, eller vad det nu var, och gick in i en trädörr. Jämte trädörren tror jag man kunde ta en fackla, vilket man ofta kunde och skulle göra. Det var ett lösa-gåtor-spel där man tog upp saker, knuffade, drog, och ja, som i Monkey Island/Grim Fandango. Men som sagt, detta var bara uppbyggt på en bild per rum som var ens karaktärs syn i rummet. Minns att det bland annat var grottbroar och ett lilla/rött monster som kom upp.

Någon som vet namnet på detta spel?
Citera
2011-07-20, 23:38
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanBee
Hej! Jag har funderat i flera dagar på mitt gamla favoritspel som jag köpte till GameBoy Color som 9 åring. Min äldsta bror född 79 berätta då att detta spelade han mycket som liten pojk och då troligtvis på antingen Commondore/Amiga/...nåt annat ifrån den tiden.

I spelet fick man aldrig se hur ens figur såg ut utan hela alltet var bara uppbyggt på bilder som ens karaktär såg, var för sig, en st bild per rum/grotta/dylikt. Tryckte man på en dörr som var låst kom en textruta upp som (på svenska!) förklara att "Dörren är låst". Det började med att man var utanför slottet, eller vad det nu var, och gick in i en trädörr. Jämte trädörren tror jag man kunde ta en fackla, vilket man ofta kunde och skulle göra. Det var ett lösa-gåtor-spel där man tog upp saker, knuffade, drog, och ja, som i Monkey Island/Grim Fandango. Men som sagt, detta var bara uppbyggt på en bild per rum som var ens karaktärs syn i rummet. Minns att det bland annat var grottbroar och ett lilla/rött monster som kom upp.

Någon som vet namnet på detta spel?

Låter väldigt likt Shadowgate. http://www.youtube.com/watch?v=hT7FOlH3UcY
Citera
2011-07-20, 23:45
Medlem
Poddes avatar
Shadowgate fanns på svenska till NES.
Citera
2011-07-21, 01:43
Medlem
KodareOkands avatar
Tjenare!

Sitter och får dille snart. Började ta en nostalgitripp bland gamla nintento 8 bitars spel. Söker namnet på ett specifikt spel som jag minns så himla väl från när jag liten. Spelet handlar om någonting med en meteor som slagit ner och gjort folket i byn/staden till zombieliknande gestalter.

Det är inte earthbound meteor jag söker. Någon som känner att det klickar direkt?
Citera
2011-07-21, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Låter väldigt likt Shadowgate. http://www.youtube.com/watch?v=hT7FOlH3UcY

Tusen tack! Har funderat jättelänge på detta...Guld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in