Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-19, 23:49
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Försökte hitta något som liknade det du skriver genom att googla en stund, men hittade inget relevant. Fann många fps spel till playstation, men inget av dom innehöll den beskrivna bossfighten; och omvänt hittade jag mycket som liknade bossfighten men inte i ett Playstation, & frist person shooter, spel.

Du har inte lust att försöka minnas lite mer? (Liknade det något annat spel du testat? Vad var det för "känsla i spelet" - skräck/humor/actionpackat osv? Vapenarsenal? Vilken typ av monster/robotar?)

Vet tyvärr inte mer.
Citera
2010-11-20, 01:38
Medlem
Halloj!

har nu sökt ett spel ett bra tag spelade nog de någon gång mellan 2001-2004

Jag vill hela tiden säga dynamite Joe men tror nog inte de är det!

Spelet går ut på va jag minns att man är en fånge som har rymt det är ungefär som katt mus spelet (jagar den där osten och katter överallt som äter sig igenom eller hur det var nu)
Men man hade dynamit som man sprängde sig fram med (poliser som jagar) nästan som bombarman.

Minns inte exakt va man ska samla , det var inte 3d!

intro bilden är fången i sån där zebra kläder (svart vit)

har svagt minne men det är det där jag minns

MVH
och tack i förhand
Citera
2010-11-20, 01:55
Medlem
Mhaels avatar
Sitter och minns gamla spel jag spelade när jag bara var ett litet barn.

Konsolen såg ut som ett tangentbord, man använde en joystick och spelen var på små disketter.

I spelet jag söker var man en liten gul kyckling, om jag minns rätt så var handlingen att ens bröder och systrar blivit bortrövade, dock osäker.
Jag vill även minnas en massa olika vapen eller dylikt man kunde få, tror dock bara det var ett i sänder, men även här är det vagt.

Minns speciellt en valboss där man fick gå in i valen för att starta striden och sedan hoppa runt inuti den.

Det är nog allt jag minns...Inte så mycket att gå på..

Har sökt lite men med endast detta så verkar google inte vilja hjälpa mig.
Men vem vet, kanske någon här känner igen min bristande beskrivning?

Tack på förhand.
Citera
2010-11-20, 05:22
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Sitter och minns gamla spel jag spelade när jag bara var ett litet barn.

Konsolen såg ut som ett tangentbord, man använde en joystick och spelen var på små disketter.

I spelet jag söker var man en liten gul kyckling, om jag minns rätt så var handlingen att ens bröder och systrar blivit bortrövade, dock osäker.
Jag vill även minnas en massa olika vapen eller dylikt man kunde få, tror dock bara det var ett i sänder, men även här är det vagt.

Minns speciellt en valboss där man fick gå in i valen för att starta striden och sedan hoppa runt inuti den.

Det är nog allt jag minns...Inte så mycket att gå på..

Har sökt lite men med endast detta så verkar google inte vilja hjälpa mig.
Men vem vet, kanske någon här känner igen min bristande beskrivning?

Tack på förhand.
Du har troligtvis spelat New Zealand Story på en Amiga.

http://www.youtube.com/watch?v=1rEJCa_Ztz4

Du är inne i valen runt 04:30
Citera
2010-11-20, 11:09
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Inga djur direkt men kanske detta du söker?
Cyberdogs?
Som FAN!
Citera
2010-11-20, 11:31
Medlem
Letar efter ett PC-spel från 90-talet eller tidigt 2000 någon gång. Vet inte om det är retro riktigt än, men känns som bäst chans att få svar här.
Kommer inte ihåg mycket av det, men det var bara massa flygande öar. Har för mig man använde magi och byggde torn. Visuellt var det 2d, man såg ett tvärsnitt av "världen" ā la typsikt plattformspel Tror det var någon typ av RTS/strategi spel där man byggde broar mellan dessa flygande öar, men om ni spelat det så borde det inte finnas så många alternativ. Namedroppa allt ni kommer på så kan jag kolla upp det. Tack på förhand!
Senast redigerad av MissPenguin 2010-11-20 kl. 11:47.
Citera
2010-11-20, 12:08
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Du har troligtvis spelat New Zealand Story på en Amiga.

http://www.youtube.com/watch?v=1rEJCa_Ztz4

Du är inne i valen runt 04:30

Du klarade det! redan första bilden fick minnena att flöda! Underbart!!

Tack så mycket!!
Citera
2010-11-20, 19:18
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Du klarade det! redan första bilden fick minnena att flöda! Underbart!!

Tack så mycket!!
Det var ett av mina favoritspel. Jag hade en crackad version där man fick oändligt liv om man skrev "motherfucking kiwi-bastard" när titelskärmen visades
Citera
2010-11-20, 19:33
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melinski
Jag söker ett gammalt PC spel som jag hade för flera flera år sedan. Tror det var Windows 95 jag körde. Det är ett survival-spel som går ut på att döda vågor med aliens som liknar "Zerglings" från Star Craft. Det fanns olika vapen man kunde plocka upp exempelvis: granatgevär, eldkastare & shotguns. Mot slutet var nästan hela skärmen fylld av dessa aliens och eldkastaren var det bästa vapnet. Tror att det var en mörkgrön bakgrund & man kunde spela två stycken spelare på samma tangentbord.

Edit: Spelets vinkel är rakt ovanifrån och gubbarna är små!

Någon som vet?

"Alien Breed" , kanske?
http://gamlaspel.files.wordpress.com/2010/04/alien_breed.gif
Citera
2010-11-20, 19:52
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPenguin
Letar efter ett PC-spel från 90-talet eller tidigt 2000 någon gång. Vet inte om det är retro riktigt än, men känns som bäst chans att få svar här.
Kommer inte ihåg mycket av det, men det var bara massa flygande öar. Har för mig man använde magi och byggde torn. Visuellt var det 2d, man såg ett tvärsnitt av "världen" ā la typsikt plattformspel Tror det var någon typ av RTS/strategi spel där man byggde broar mellan dessa flygande öar, men om ni spelat det så borde det inte finnas så många alternativ. Namedroppa allt ni kommer på så kan jag kolla upp det. Tack på förhand!
Borde ju vara Netstorm.
Citera
2010-11-20, 20:22
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Det var ett av mina favoritspel. Jag hade en crackad version där man fick oändligt liv om man skrev "motherfucking kiwi-bastard" när titelskärmen visades

haha, det är det spelet jag minns mest, "kyklingen". när vi var hos min morbror så brukade jag få spela tvspel, han hade oändliga mängder (iaf så som jag minns det), men detta var det jag minns bäst.
Citera
2010-11-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Borde ju vara Netstorm.
Snyggt! Helt rätt spel, lite annorlunda än jag kom ihåg, men verkar lovande. Dessutom gick det att få tag på. Jättetack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in