Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-20, 06:31
Medlem
Justitiemords avatar
Little Nemo: The Dream Master?
Citera
2010-05-23, 15:38
Medlem
Nihennas avatar
gammalt racingspel till PC där du körde Monstertruckar.
Minns inte exakt men i första banan/banan som fanns i demot till det så åkte man förbi en robot-dinosaurie.

Minns att det var sjukt stämningsfullt.
Citera
2010-05-23, 15:51
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
gammalt racingspel till PC där du körde Monstertruckar.
Minns inte exakt men i första banan/banan som fanns i demot till det så åkte man förbi en robot-dinosaurie.

Minns att det var sjukt stämningsfullt.

Monster Truck Madness (om man skriver trex så får man spela som dinosaurien, även på demot)
Citera
2010-05-25, 16:14
Medlem
Roquentins avatar
Söker ett turn based spel som jag tror utspelades i Norden. Kommer inte ihåg mer än så, det va runt 1700-1800 tal, snälla. Lite RISK liknande alltså, med det menar jag att man tog över land och det handlade om stora slag. Inte så grafiskt, men ah..

Om någon vill tipsa om ett liknande spel så blir jag också glad Risk liknande turn based lir alltså
Citera
2010-05-25, 17:58
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Om någon vill tipsa om ett liknande spel så blir jag också glad Risk liknande turn based lir alltså

Vet inte om detta spel är riktigt vad du menar ,
men du kan ju alltid sätta dig ner och spela lite "North & South"
http://www.youtube.com/watch?v=Mvh8nuvEovA
Citera
2010-05-25, 18:00
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Vet inte om detta spel är riktigt vad du menar ,
men du kan ju alltid sätta dig ner och spela lite "North & South"
http://www.youtube.com/watch?v=Mvh8nuvEovA
Haha va inte detta, tror spelet till och med kanske var svenskt!

Men tack ändå.

Svar uppskattas rejält!
Citera
2010-05-25, 19:05
Medlem
asdfarns avatar
söker ett gammalt ps1 spel, man är en snubbe som tar sig igenom olika levlar likt rayman. Har för mig att karaktären var lite lik lemmings snubbarna, sen kunde man ta upp olika hattar som gav speciella powerups. Känns inte som att det var någon speciellt bra förklaring dock
Citera
2010-05-25, 19:31
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
söker ett gammalt ps1 spel, man är en snubbe som tar sig igenom olika levlar likt rayman. Har för mig att karaktären var lite lik lemmings snubbarna, sen kunde man ta upp olika hattar som gav speciella powerups. Känns inte som att det var någon speciellt bra förklaring dock

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Lomax ?
Citera
2010-05-25, 19:36
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Lomax ?

Japp helt korrekt, tackar!
Citera
2010-05-26, 20:38
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Jag söker ett spel till Spectrum ZX.

Det är ett vilda västern-spel där varje bana går ut på att hitta en efterlyst elaking och helt enkelt skjuta denna. Billy the Kid och Jesse James vill jag minns var två av dessa 'bossar'.
Spelperspektivet är ungefär som Zelda fast man rör sig snett upp åt höger, snett nedåt till vänster osv.
Förjäkla få färger var det i spelet.... Sedan minns jag nog inte så mycket mer. Den som kommer på vad spelet heter får sin plats i himmelriket säkrat.
Citera
2010-05-26, 20:48
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda

Det är ett vilda västern-spel där varje bana går ut på att hitta en efterlyst elaking och helt enkelt skjuta denna. Billy the Kid och Jesse James vill jag minns var två av dessa 'bossar'.
Spelperspektivet är ungefär som Zelda fast man rör sig snett upp åt höger, snett nedåt till vänster osv.
Förjäkla få färger var det i spelet.... Sedan minns jag nog inte så mycket mer. Den som kommer på vad spelet heter får sin plats i himmelriket säkrat.

Kan det vara detta?
Gunsmoke-klon.
Citera
2010-05-26, 20:48
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda

Tänker lite på Gunsmoke men det tror jag bara fanns till NES...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in