Har precis gjort slut på min beställning White Label, och tänkte ge den, mig veterligen, första kloka rapporten på denna rökmix.
Kan inleda med att säga att jag också kan köpa "dunderröka" för 100 spänn grammet, men för tillfället kan jag inte röka "the real deal", därav brukar jag rökmixar.
Beställde 6 gram från Prylshoppen igår (japp, hann knipa två påsar innan dom tog slut) runt 14:00, snabb leverans, men jag måste säga att jag blev lite besviken på priset.
329:- för 3 gram, alltså närmare 110 spänn grammet.
På det tillkom även den normala postförskottsavgiften, 50 kronor, och "fraktkostnad" 39:-, vilket jag inte sett förrut vad jag minns.
Blev alltså en total summa på 747:-, alltså 124:- grammet, inte okej
Hur som helst, hade läst en kille som jämställde det med Northern Heights, den genom tiderna bästa rökmixen enligt mig, så tänkte bara att det är det här priset som erbjuds när regeringen som ska kalla sig borgerlig inte stödjer en hälsosam konkurrens och tillväxt!
Dessutom hade jag kunnat tänka mig att betala det priset för NH om det ännu salufördes, så var därför inte så upprörd.
Rökte den första vid 15:00, och rökte den sista nu, så det är tidsperioden 6 gram räckte för 3 aktiva personer och en något mindre engagerad person, you do the math.
Har under den här tiden hållit mig lagom bäng, dock låga dalar ett par gånger, men jag brukar vara ganska lättpåverkad av rökmixar. Mina vänner däremot blev näst intill helt återställda mellan varje påfyllning, vilket skedde ca en gång i timmen.
Vi rökte både rullade och i en sån här:
http://img121.imageshack.us/i/bong.png/
Ruset tycker jag är helt okej, mysigt, inte för laid back liksom. Jag ville gärna smyga runt och upptäcka i mitt hus, fantasin var inte långt ifrån Tomb Raider eller Zelda när jag smög in i den mörka tvättstugan med mobilen som ficklampa, och upptäckte att tvättrummet hade förvandlats till ett gammalt aztectempel!
Mina kompisar låg mesta tiden framför datorerna, TV´n och XBox, men jag blev väldigt rastlös av ruset och ville hela tiden sysselsätta mig, vilket jag ser som positivt.
Overall en okej mix, men inte mer. Ruset är, även om det är kort, ett behagligt tillstånd att befinna sig i, men jag kommer inte röka det igen för det priset.
Tror inte jag kommer må speciellt dåligt imorgon, känns inte så i alla fall, men jag uppdaterar om så är fallet.
White Label får 3 klunkar bongvatten av 5 möjliga.