2009-06-09, 18:55
Medlem
PerpetualVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Tack för en bra och efterlängtad recension PerpetualVoid. Är de båda rökmixarna lika starka eller ska man dosera olika?

Kul att det uppskattas

Det där med dosering när det gäller olika typer av rökbara saker har jag aldrig riktigt begripit. Jag blandar allt lika starkt, dvs ungefär 50/50, alternativt 60/40. Vill man reglera sitt intag görs det lättast när man röker, dvs ta 1 hel kopp, vänta en stund, ta 1 till, etc.
Citera
2009-06-09, 20:10
Medlem
Gaasis avatar
Härlig recension PerpetualVoid. NH verkar gudomlig!

Pratade förut med en kille på ST angående Marshmallow Herb och Wild Lettuce. Dessa örter är enbart lugnande och kan användas i te eller som knaster till Cb eller Spice då de är både tobak och nikotinfria.
Citera
2009-06-09, 20:14
Medlem
Att blanda 0.15 nh och 0.15 spice diamond spirit var sjukt bra.
Väldigt mycket mer mindfucks än vanligt, tankspridd som fan men kroppen är ungefär död, helt galet. Verkligen 50% indica och 50% sativa.

ps. kid cudi - day and night är verkligen bra nu. Oj oj oj!
Citera
2009-06-09, 21:36
Medlem
_b0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Jo de är ganska lika men ändå inte. Smoke saknar några egenskaper som skunk har. Kan isåfall rekommendera chillin xxx som ett bättre alternativ och mer nära skunk än smoke gör.. Finns ju ett par sidor som skickar chillin xxx till Sverige.

Luktar samma och smakar samma, och jag känner faktiskt ingen skillnad på ruset allt. Tycker det är samma skit
Citera
2009-06-09, 21:46
Medlem
JaMenAntagligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerpetualVoid
Jajamen, då återkommer jag, som utlovat i NH-tråden, med recensioner av Gold Magic och Northern Heights.

Gold Magic - 8/10

En mycket bra rökmix från Goodsmoke. Ruset är väldigt uppåt med en överhängande risk för skrattanfall. För min del kändes ruset "organiskt", i likhet med the real deal, i motsats till ex. Spice Diamond som ger en snurrig och lätt metallisk känsla när det röks. Både smak och arom påminner starkt om skogsbärste, varvid det är mycket behagligt att röka.

En klockren tia hade denna rökmix fått om det inte vore för priset; 349 riksdaler för 3 gram tycker jag är väl magstarkt. Det är väl värt pengarna, men en hundralapp kunde man gott dragit bort.

Northern Heights - 10/10

Oj, var skall man börja... Som de flesta här inne känner till har masshysterin varit total och okontrollerbar sedan Goodsmoke lanserade NH. Och jag instämmer definitivt i ovationskören; detta är den bästa, alla avseenden, rökmixen på den svenska marknaden. Priset är nästan skamligt bra, och man blir precis lika stenad som på CB av god kvalitet (dvs över standard). Ruset är, i likhet med Gold Magic, väldigt uppåt, organiskt, och med en god portion av mindfucks närvarande.

Jag kan inget annat göra än att rekommendera NH å det varmaste.

Sen skall jag passa på att tipsa om en sak som man med fördel kan göra om man har resurserna till det; blanda 1/4 Gold Magic, 1/4 Northern Heights, 1/4 av ditt finaste röka och 1/4 nikotinextraherad tobak.

Jag har aldrig i hela mitt liv, med undantag för en gång, upplevt ett så sjukt rus som den blandningen ger. Rekommenderas till de som är erfarna, annars kan lätt missöden inträffa. Naturligtvis skall det rökas i en fin bong.

Asså NH'et låter ju helt underbart när ni beskriver det! Önskar att jag kunde ta del av åsikter men tyvärr så kan jag ej det.
När jag rökte NH'et så blev jag typ seg på ett oskönt sätt, ungefär som när man sitter uppe och tittar på film till klockan 5 och vägra gå och lägga sig :P.
Efter 3 timmar så somnar jag alltid, vilket är jätte oskönt. Har förstört två kvällar hittills med detta nu.
Då kommer vi till frågan, kan jag göra något fel när jag intar NH'et eller är det helt enkelt jag som inte uppskattar ruset?
Citera
2009-06-09, 22:00
Medlem
Julskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaMenAntagligen

Asså NH'et låter ju helt underbart när ni beskriver det! Önskar att jag kunde ta del av åsikter men tyvärr så kan jag ej det.
När jag rökte NH'et så blev jag typ seg på ett oskönt sätt, ungefär som när man sitter uppe och tittar på film till klockan 5 och vägra gå och lägga sig :P.
Efter 3 timmar så somnar jag alltid, vilket är jätte oskönt. Har förstört två kvällar hittills med detta nu.
Då kommer vi till frågan, kan jag göra något fel när jag intar NH'et eller är det helt enkelt jag som inte uppskattar ruset?

hur röker du det och hur mycket? testa Bong hink eller vatenfallsbong tog 3 koppar i vattenfallsbongen har aldrig varit i ett så sjukt bäng stadie i mitt liv =P
Citera
2009-06-09, 22:02
Medlem
Citat:

Svårt att säga faktistk. Det enda "felet" jag kan komma på du gör är att du helt enkelt röker för mkt.
Testa rulla en normalstark spliff som du och en polare brukar bjuda på, hur mkt det nu är. Sen röker du den i omgångar, det brukar funka för mig.
De första gångerna jag rökte nh så gjorde jag det misstaget ialf att jag rökte lika mkt som jag o en polare brukar dela på en gång, det slog för hårt.
Tyckte iofs att det var jävligt gött efter ett tag, men nu röker jag splirrarna i omgångar.
Citera
2009-06-09, 22:04
Medlem
Gaasis avatar
Citat:

Kan ju vara så enkelt att NH inte verkar på just dig. Det är väldigt individuellt med rökmixar, det funkar hos vissa men inte hos andra. Pröva Magic Gold
Citera
2009-06-09, 22:34
Medlem
Siinsanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilclown
Spice Daimond 8/10 Blev allmänt flummig och lugn var mest åt neråt hållet då du blev trött som fan när det började avta
Men om man köper spice så bör man köpa daimond då jag tycker det slår grymt bra varje gång. Har rökt en hel del och inte märkt någon sorts "tolerans"

Spice Gold 6/10 Är väll ungefär samma som Daimond bara att du måste röka mera, Smakar dock sämre än daimond

Smoke 9/10 Var faktiskt riktigt bra fick väldig "energi" och pallade göra mera saker än på t.ex spice detta var åt uppåt hållet, Fick ingen "Efterbrändhet" av detta.

Yacutan Fire 5-7/10 Detta var också rätt bra men då detta inte höll i sig allt för länge så behöver man nog något att "mixa" detta med. Men billigt var det faktiskt Var åt uppåt hållet

Zohai Rx 8/10 Även detta var riktigt bra men dock så var det väldigt dyrt. Men fick väldiga skrattnojjor första gången jag provade det och mådde bra. Även detta var åt uppåt hållet

Zohai Mx 6-7/10 Helt okej faktiskt, inte lika bra som RX men tyckte även att detta var lite för dyrt. Ruset höll dessvärre inte lika länge som RX:en gjorde. Även denna ört var uppåt.

Genie 9/10 Riktigt bra var detta över förväntningarna vart sjukt stenad och detta hade ett psykadeliskt inslag över sig som jag gillade skarpt.
Höll i sig riktigt länge också. Inte allt för dyrt heller så det får den ett plus för.

Skunk Anbow 10/10 det finns ingen kopia som slår "Skunket". Det är riktigt bra och får mig alltid att garva och känna mig "Speedad"
Det är väldigt uppåt.

Vart hittar man Smoke ? Länka ?
Citera
2009-06-09, 23:03
Medlem
Gaasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siinsano
Vart hittar man Smoke ? Länka ?

spiceshop.se
spicenordic.com
Citera
2009-06-10, 00:40
Medlem
iquits avatar
Rökte just ex-ses platinum och lite spice.

ex-sesets rus smakade jordgubbe och gott, och man blev mer hög än sänkt. Det var till och med nåt sorts psykadeliskt inlag i det hela och många tankar. Fick det som sample, så kan inte avgöra prisvärdheten, men det är något jag definitivt skulle vilja testa igen!
Citera
2009-06-10, 00:47
Medlem
Gaasis avatar
Nice! Har hört delade meningar om Ex-ses, huruvida bra det är osv. Smaken verkar dock höja intrycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in