2009-06-14, 18:51
Medlem
Solstickepojkens avatar
Rekommendera mig en rökmix som passar mig

Jag har i nuläget provat följande rökmixar: Spice Diamond, Spice Arctic Synergy. Zohai Rx, Jah Rush (dock så liten mängd att jag inte kan avgöra vad jag tycker om det), Northern Heights samt Magic Gold. Men jag känner att ingen har passat särskilt bra. Spice Diamond hade för lång efterbänghet, jag var seg flera dagar efteråt. Zohai Rx var för dyrt och för uppåt för min smak. Och så vidare.
Jag vill ha något som håller i länge, för jag tycker bland annat NH och Magic Gold har för korta rus. Det jag söker är ett avslappnat och lugnt rus med inte alltför mycket obehaglig mindfuck, men lite skruvade tankar man vill ju ha ändå. Och helst något som smyger sig på, istället för att slå en direkt när man röker. Samt att jag inte vill att för mycket av den där värmen som den riktiga varan har går förlorad. Indica är att föredra. Många kriterier att fylla, jag vet. Men kort och gott vill jag ha något som så mycket som möjligt liknar vanligt röka.
Citera
2009-06-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstickepojken
Jag har i nuläget provat följande rökmixar: Spice Diamond, Spice Arctic Synergy. Zohai Rx, Jah Rush (dock så liten mängd att jag inte kan avgöra vad jag tycker om det), Northern Heights samt Magic Gold. Men jag känner att ingen har passat särskilt bra. Spice Diamond hade för lång efterbänghet, jag var seg flera dagar efteråt. Zohai Rx var för dyrt och för uppåt för min smak. Och så vidare.
Jag vill ha något som håller i länge, för jag tycker bland annat NH och Magic Gold har för korta rus. Det jag söker är ett avslappnat och lugnt rus med inte alltför mycket obehaglig mindfuck, men lite skruvade tankar man vill ju ha ändå. Och helst något som smyger sig på, istället för att slå en direkt när man röker. Samt att jag inte vill att för mycket av den där värmen som den riktiga varan har går förlorad. Indica är att föredra. Många kriterier att fylla, jag vet. Men kort och gott vill jag ha något som så mycket som möjligt liknar vanligt röka.

Mixa Nh med Spiced Diamond Spirit, så kommer du väldigt nära det du söker. SDs efterbänghet försvinner (för mig ialf) och du det blir inte lika trippigt som det brukar bli på NH. Musik rinner igenom huvudet efter 0.2 sd och 0.2 nh, sweet.
Citera
2009-06-14, 20:48
Medlem
Gaasis avatar
Nordic Blend: 9/10

Riktigt fin mix. En känsla mellan att vara klar i huvudet och seg i kroppen, lite lätt flummigt och enorma munchies. Håller i sig i 1,5h och avtar efter några minuter bara. Ingen efterbänga att tala om. Väldigt potent bör tillägggas och lätt att mecka med. Rekommenderas.

Så här ser det ut:
http://img196.imageshack.us/i/dsc0198w.jpg/
Citera
2009-06-14, 22:20
Medlem
shws avatar
Håller med ovanstående talare, måste bara lägga till att det för mig höll i 2½ timme (och jag var fortfarande bäng när jag fyllde på) och att det var riktigt mysigt. Musik och spel var underbart. Tror jag råkade döda en i min sims-familj iofs, har inte vågat kolla sen dess :P
Citera
2009-06-15, 01:23
Medlem
azels avatar
Asså Artic skiten var riktigt bra då jag körde spice

nu kör jag standard spice ist för tobak i mina joints de är underbart
Citera
2009-06-15, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaasi
Nordic Blend: 9/10

Riktigt fin mix. En känsla mellan att vara klar i huvudet och seg i kroppen, lite lätt flummigt och enorma munchies. Håller i sig i 1,5h och avtar efter några minuter bara. Ingen efterbänga att tala om. Väldigt potent bör tillägggas och lätt att mecka med. Rekommenderas.

Så här ser det ut:
http://img196.imageshack.us/i/dsc0198w.jpg/

Värt att ta hem en femma eller? Jämför ruset med något!
Citera
2009-06-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstickepojken

Jag skulle säga El Niño. Fyller samtliga kriterier, tror jag.
Citera
2009-06-15, 14:19
Medlem
Magic Silver

Jag har inte provat nån annan rökmix men jag ger denna åtminstone 8/10. Första gången jag rökte det delade jag en väldigt liten spliff med en kompis och effekterna kom smygande direkt, det kom plötsligt och jag tappade verklighetsuppfattningen helt och man märker inte att man är där man är, jag flöt liksom fram. Jag tyckte mig se allt som var långt borta nära

Kalla mig lättpåverkad eller nåt men det var sjukt , ruset höll sig i, jag vet inte 45 min där det var som bäst. Kort ja, men iom att jag rökte så lite för första gången var det värt det .

Sen har jag rökt ganska mycket de andra dagarna och jag tycker toleransen ökar ganska mycket snabbt, sista gången jag rökte var det fan psykadeliskt, rökte en spliff rent med Silver och effekterna kom smygande redan när jag höll på att röka, jag tappade verklighetsuppfattningen och jag får en känsla att jag aldrig varit i mitt rum förut. Jag blev lite nojig och tände och släckte lampor för att känna mig säker, när jag var klar så kom jag inte på vad jag skulle göra utan jag stod i typ 10 min och garvade bredvid min säng . Jag fick verkligen tänka att jag levde i nuet för att inte sväva bort och tappa uppfattningen helt, när jag la mig ner i min säng kände jag konstiga känslor och stötar genom min kropp, när man blundade kändes det helt cp i huvudet och jag fick fram gamla minnen . Sjukt skönt tyckte jag . Sen blev man sådär skönt kåt också

Sammanfattning

Magic Silver, 8 av 10

Stort plus för det psykadeliska ruset, håller sig också ganska lagom länge, upp mot 45min peak och efter 5 min har man nåt den.

Minus för toleransen eller att man var tvungen att röka ganska mycket, en hel spliff ren varje gång håller inte

Jag må vara väldigt lättpåverkad eller så men det här var verkligen hur jag kände
Citera
2009-06-15, 17:48
Medlem
Gaasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambonaut
Värt att ta hem en femma eller? Jämför ruset med något!

Ja det är det. En blandning mellan Yucatan fire och El niño möjligtvis. Svårt att säga, bättre att uppleva det själv.
Citera
2009-06-15, 21:32
Medlem
Solstickepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Mixa Nh med Spiced Diamond Spirit, så kommer du väldigt nära det du söker. SDs efterbänghet försvinner (för mig ialf) och du det blir inte lika trippigt som det brukar bli på NH. Musik rinner igenom huvudet efter 0.2 sd och 0.2 nh, sweet.

Tackar, det blir till att lägga en beställning på det och prova en blandning.
Citera
2009-06-15, 21:40
Medlem
Solstickepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ontoit
Jag skulle säga El Niño. Fyller samtliga kriterier, tror jag.

Tack för tipset. Nu har jag redan skickat iväg en beställning på NH, men nästa gång blir det EN.
Citera
2009-06-16, 15:55
Medlem
Hej!

Skall om några dagar beställa tre rökmixar,

Funderar på att då beställa 1x Yucutan Fire 2g, och 2x Nordic Blend 5g.

Eller beställa från gs istället och då ta 1xEl Niño 3g och 2x Northern Heights 5g.

Så jag undrar, vilket skulle ni beställt?
Senast redigerad av 3nNiL 2009-06-16 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in