2009-12-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Varför skriver dom (eller "ni", i den mån ni närvarar i tråden) inte ut vilken cannabinoid det rör sig om i en ny rökmix? Det står t.ex:

Ingredienser:
Vanilla (orchid, Orchidaceae), Indian Warrior (Pedicularis densiflora), Maconha Brava (Zornia latifolia), Marshmallow (Althaea offcinalis), Blueberry (Vaccinum corymbosum), Strawberry (Fragiara), Wild Cherry (Prunus avium), Damiana (Turnera aphrodisiaca). Förvaras kallt och mörkt.

Alla vet ju vid det här laget att det rör sig om ett syntetiskt ämne som droppats på

Exakt vilken cannabinoid det är är lika hemligt som ämnet i coca cola som gör att det smakar som det gör, men ATT där är en syntet i mixen är ju ingen hemlighet. Det bör stå på hemsidan.
Citera
2009-12-08, 13:27
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jaha? Men ska man röka det eller bada med det?

Du ska självklart inte bada i det! Du ska ta det som en vanlig RC drog dvs snorta eller bomba det.
Senast redigerad av Schlaktarnn 2009-12-08 kl. 13:30.
Citera
2009-12-08, 16:44
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Du ska självklart inte bada i det! Du ska ta det som en vanlig RC drog dvs snorta eller bomba det.

Men.....SN sa väl att dom inte höll på med såna grejer? Eller har dom ändrat sig? Och hur bli man på "badsaltet"? är det uppåt eller vad?
Citera
2009-12-09, 01:10
Medlem
jugbandbluess avatar
Det här med att beställa från england..hur vet man att den rökmix man köper inte är klassad och att man därmed blir gripen av tullen/polisen för smuggling av livsfarligt dödsknark?

någon som har lust att lista vilka bra engelska mixar som är lagliga?
Citera
2009-12-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Det här med att beställa från england..hur vet man att den rökmix man köper inte är klassad och att man därmed blir gripen av tullen/polisen för smuggling av livsfarligt dödsknark?

någon som har lust att lista vilka bra engelska mixar som är lagliga?

Ingen av dem. Det lagliga röka som finns för svensk marknad är specialproducerat för enbart sverige och tyskland. Övriga kunder i världen åtnjuter fortfarande de gamla recepten. Det är därför prisskillnaden är så stor mellan sverige och övriga världen jusst nu, eftersom maskinerna måste stoppas, tvättas och ställas om för varje svensk-batch som produceras medan man för övriga världens kunder kör samma produktionstakt och schema som förut med maskinerna.

Det är dyrt att vara svensk i världen idag. All säkerhet, "trygghet" och nya förbud kostar betydligt mer än de smakar för folket.
Citera
2009-12-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Men.....SN sa väl att dom inte höll på med såna grejer? Eller har dom ändrat sig?

När spice förbjöds blev det väldigt svårt att hålla 5 anställda utan att ta in annat som också säljer bra. Att vara idealist funkar bra om man är ensam på firman och inte har ansvar för någon anställds välbefinnande, men när smartbar gick och blev ett seriöst företag med anställda och chefer och grejer så visade sig moral vara ett förlorande koncept i det svenska marknadsklimatet (perhaps i kapitalismen i stort), varpå vi unisont tog beslutet att ta in RC's också.

Vi håller dock en hård linje på VILKA RC's vi tar in. Vi tar inte in sådant som folk dör av t ex.
Måste tänka på karman..
Det här är mitt sista liv på den här planeten i denna version av kosmos och jag har inga planer på att köra ytterligare ett liv här
Citera
2009-12-09, 13:47
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
Det här är mitt sista liv på den här planeten i denna version av kosmos och jag har inga planer på att köra ytterligare ett liv här

Vem ska då förse våra barn med lagligt knark?
Citera
2009-12-09, 14:52
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Det är dyrt att vara svensk i världen idag. All säkerhet, "trygghet" och nya förbud kostar betydligt mer än de smakar för folket.

Även om det nu blir lite OT så tycker jag att det du skriver är mycket tänkvärt. Sverige är "landet lagom" som vill vara världsbäst och bli perfekt, men spårar ur på vägen dit och blir ett av de sjukaste länder i världen.

En svensk tillåts aldrig bli vuxen nog att ansvara över sitt eget liv. Så glöm din personliga frihet och integritet, du är bara en liten kugge i maskineriet och om du inte gör som alla andra så är det automatiskt dig det är fel på.
Citera
2009-12-09, 15:57
Medlem
Lactoss avatar
Citat:

Vi håller dock en hård linje på VILKA RC's vi tar in. Vi tar inte in sådant som folk dör av t ex.
Måste tänka på karman..

Vad har ni för kriterier för att anse att en RC är relativt harmlös? Är det bara inga rapporterade dödsfall som gäller eller gör ni grundligare undersökningar?
Citera
2009-12-09, 16:16
Medlem
Sen klassningen är det bara riktigt thc som florerar i min kropp...Men jag väntar med spänning på vad som komma skall, även om det kommer ta något år eller så. Provade nån av dagens mixar och det var katastrof.
Citera
2009-12-09, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lactos
Vad har ni för kriterier för att anse att en RC är relativt harmlös? Är det bara inga rapporterade dödsfall som gäller eller gör ni grundligare undersökningar?

Jag vill så gärna svara dig på detta, men det skulle bli en halv roman och det skulle anses som reklam varpå att dom stänger mitt konto.
Lite från ämnet där ett tag.

BTW, kan inte någon i denna tråd förklara för mig vad en bra oklassad rökmix är?
Jag fattar fan inte det.
Folk förklarar bara vad felet med dom redan existerande mixarna är utan att komma med en förklaring vad dom ska innehålla för att anses vara bra.
Sen var det ju då priset, 25% går rakt in i statskassan, tänk på det.
Citera
2009-12-09, 16:41
Medlem
Har du nån gång rökt cannabis? Då vet du hur en bra mix ska vara...Så likt originalet som möjligt.
Folk klagade väl inte lika mycket förut? Alltså var de tidigare rökmixarna bättre. Dagens är för klena och sitter i för kort. Tidigare var det mycket mer likt cannabis med kraftigt rus som satt i 2-4h ink afterglow.

Jag kan mycket väl förstå att det måste vara ett helvete för er att prova varenda syntetisk cannabioid...Får bara hoppas att ni/tillverkarna hittar rätt till slut. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in