Det ska kostas på "barnen":
Citat:
Kungsbacka: Byggstart för flyktingboende
Nu har bygget av Kungsbackas boende för ensamkommande flyktingbarn och -ungdomar inletts. I mars ska paviljongerna stå klara att husera sju ungdomar i det dygnetruntbemannade boendet vid sjukhuset.
På kullen intill sjukhuset stod förut en gammal läkarvilla. Den var först tänkt att användas som boende för ensamkommande flyktingbarn men visade sig vara i för dåligt skick.
http://www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____81394.aspx
Det är en kringelikrokig historia med "barnens" ankomst till Kungsbacka. Under många år togs inga asylsökande emot i kommunen, för tre år sedan ändrade sig politikerna. "Barnen" som började anlända blev inte den stora succén som politikerna tänkt sig, under de två första åren kom det 11 stycken, tio stycken skickades "tillbaka" eftersom det inte handlade om barn. Alltså kom ett (1) barn under de två första åren. Med ett nytt ansvarigt kommunalråd, Ulrika Landergren (fp), tog kommunalpolitikerna nya tag, bl a var det som förslag att barnen skulle inkvarteras på ett äldreboende. De boende där gick dock samman och lyckades via en protestlista slippa berikning under samma tak.
I den vevan gick den ansvarige tjänstemannen ut och erkände att "det inte precis är barn det handlar om, de är ju bra mycket äldre än så..."
Någon kom alltså upp med att idén att dessa medelålders män, tillsammans med sin dygnet runt-uppvaktning, skulle inkvarteras i Läkarvillan i närheten av sjukhuset. Tydligen höll inte läkarvillan tillräckligt hög standard de långväga asyl-männen så beslut togs om att riva hela rasket för att uppföra ett nytt och mer ståndsmässigt boende.
Än så länge har jag inte sett vad kalaset har kostat hittills - och vad det beräknas kosta innan det är över. Däremot har jag sett att ansvarig politiker sagt den vanliga lögnen, "det kostar ingenting, Migrationsverket betalar"
Jag förväntar mig iaf att ett visst parti som valdes in i KF vid det senaste valet kommer att lyfta frågan om kostnaderna vad det lider. Det måste ha rasslat iväg många sköna miljoner hittills - och det innan asylbedragarna ens har anlänt.
Det är bara att tacka och ta emot för SD-representanterna, detta kan de hålla låda om i fyra år framöver i KF, fram till nästa val. Det är inte omöjligt att den särdeles etniskt homogena kommunen Kungsbacka kommer att berikas med sina första överfallsgruppvåldtäkter innan dess.