2011-03-13, 16:15
  #1285
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Om jag ville att jag skulle kunnat zooma in texten mer här,
men det går inte att få skärpa nog tyvärr
http://img193.imageshack.us/i/dscn0019e.jpg/

Detta är iaff en ingående artikel om dessa "herrars" otacksamhet mot
Sverige när dom flydde hals över huvud från krigshärdarna, artikeln fokuserar
dock på att dom vuxna på Kramfors flyktingboende känner sig nedtryckta av
personalen baserat på icke europeiska värderingar..men ändå
tydligen får b.l.a barnen inte bjuda in sina homies på middag för
skattebetalarnas kosing vilket känns kränkande

Jag orkar inte skriva av för hand men jag kan säga så mycket som att någon i personalen har tydligen utav någon anledning känt att det var nödvändigt att ryta ifrån i ansiktet på en inneboende spädis

"Åk hem då" är en fras som är helt oacceptabel enligt Kramfors
kommun som nu har beslutat att starta en utredning

Hur kommer det sig att jag inte länkar istället? pga av att snyft artiklar där det är
möjligt att läsarens åsikter kan skilja sig ifrån invandrar-rösten som för talan aldrig
läggs upp på Allehanda.se eftersom det blir för jobbigt att moderera ty
kommentator fältet svämmar alltid över av kritiska röster som inte är helt välkomna

Det är möjligtvis inte Bökbergs gamla fotografi
http://img193.imageshack.us/i/dscn0019e.jpg/
(jag noterar nu att den faktiskt går att förstora bilden så det går att
tyda all text nästan!
)
över mina rutiga sängkläder som klippt ut av Politiskt Inkorrekt nu senast?
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/13/det-svara-livet-i-sverige-ensamkommande-berattar/#more-79216
Nåja man kunde ju alltid ha hoppats på att få sina 5 minuter ..men tyvärr så
råkade jag darra på macheten & skalpera den övre delen av "Muktadar"s hjässa
Antingen vart jag iaff uppgiftslämnaren?
så att PIK kunde åka & rota på tippen (eller i skogen)efter ett annat X
av lektyren för aktuella datumet och plåta om. Eller så var det difakto andra läsare
från början som kostade på sig att fånga "Muktdadar" moderiktigare & ifrån sin bästa sida .
__________________
Senast redigerad av Herr Bökberg 2011-03-13 kl. 16:29.
Citera
2011-03-13, 20:02
  #1286
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Nej, det stämmer in
...............

Aha, du menar att den här artikeln är det förlorade pusselbiten som äntligen bevisar sammansvärjningen? Eller kan det vara anekdotisk bevisföring?
Det finns nämligen tyvärr inte någon statistik över anhöriginvandring till ensamkommande, men av den generella statistik som finns att tillgå angående anknytning till barn så är det förhållandevis få familjemedlemmar som kommer hit. Det stämmer även bra överens med egen empiri, om jag ödmjukast får tillägga det.

Ja ok, det kanske inte var tsunami jag fick på min kvarn utan mer en mindre sommarvåg på Böda Sand! Men det skulle vara intressant att se statistik med en eftersläpning på några år, som Alwaysright efterfrågar. Numer är väl merparten av de som kommer anhöriginvandring och att de här telningarna skulle vara undantagen som inte drar åt sig anhöriga verkar, i mitt rent subjektiva tycke, inte troligt.

Dessutom är det väl som så att försörjningskrav inte krävs för anhöriginvandring till flyktingar och mindreåriga (oavsett skägg eller inte ). Så ett säkert kort för en anhörig är de här barnen alla gånger!
Citera
2011-03-13, 20:09
  #1287
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Ja ok, det kanske inte var tsunami jag fick på min kvarn utan mer en mindre sommarvåg på Böda Sand! Men det skulle vara intressant att se statistik med en eftersläpning på några år, som Alwaysright efterfrågar. Numer är väl merparten av de som kommer anhöriginvandring och att de här telningarna skulle vara undantagen som inte drar åt sig anhöriga verkar, i mitt rent subjektiva tycke, inte troligt.

Dessutom är det väl som så att försörjningskrav inte krävs för anhöriginvandring till flyktingar och mindreåriga (oavsett skägg eller inte ). Så ett säkert kort för en anhörig är de här barnen alla gånger!
Grejen är att de flesta ensamkommande redan är 17 år vid PUT, vilket innebär att det inte finns så mycket tid att spela på. När du fyllt 18 är nämligen kraven för återförening mycket hårdare. Det kan säkert finnas en viss eftersläpning, men jag tror ärligt talat inte att den är jättelik.
Citera
2011-03-13, 21:39
  #1288
Medlem
spoilers avatar
Kungsbacka härnäst.

"Enligt kommunens avtal med Migrationsverket ska Kungsbacka ha plats för sju ensamkommande flyktingbarn.

Boendet tar emot pojkar 13–15 år och flickor 13–17 år.

Sju personer arbetar heltid och personal ska finnas på plats hela dygnet."

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.568632-antligen-dags-att-valkomna
Citera
2011-03-13, 21:51
  #1289
Medlem
Går det att följa Flyktingbarnen i framtiden? Om någon av dem tex begår en våldtäkt eller grovt våldsbrott om 5 år när han är "utflugen"(som många av dem kommer att ägna sig åt för att hämnas på rasistsverige som inte gav dem tillräckligt mycket pengar och saker), kommer man att kunna se att han kom hit som "flyktingbarn"?

En annan sak som jag är övertygad om är att många av dem kommer att byta identitet och ändra tillbaka till sin riktiga ålder så fort de får chansen, och det vore intressant att kunna få bekräftat svart på vitt.
Citera
2011-03-14, 07:31
  #1290
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kungsbacka härnäst.

"Enligt kommunens avtal med Migrationsverket ska Kungsbacka ha plats för sju ensamkommande flyktingbarn.

Boendet tar emot pojkar 13–15 år och flickor 13–17 år.

Sju personer arbetar heltid och personal ska finnas på plats hela dygnet."

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.568632-antligen-dags-att-valkomna

Men av någon anledning blir det i vanlig ordning inga flickor gissar jag.. Why? Flickor är inga bra erövrare.
Citera
2011-03-14, 07:46
  #1291
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Men av någon anledning blir det i vanlig ordning inga flickor gissar jag.. Why? Flickor är inga bra erövrare.
ca 20% av de ensamkommande är flickor/unga kvinnor. Migrationsverket brukar försöka placera så att det minst blir två tjejer tillsammans, vilket innebär att många boenden blir helt utan.
Citera
2011-03-14, 09:04
  #1292
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kungsbacka härnäst.

"Enligt kommunens avtal med Migrationsverket ska Kungsbacka ha plats för sju ensamkommande flyktingbarn.

Boendet tar emot pojkar 13–15 år och flickor 13–17 år.

Sju personer arbetar heltid och personal ska finnas på plats hela dygnet."

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.568632-antligen-dags-att-valkomna
Sedärja, då är det nybyggda huset färdigbyggt och färdiginrett. Läkarvillan som tidigare stod på tomten var tydligen inte av tillräckligt hög kvalitet, varför den rivdes och ersattes med det nya boendet.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att inte en endaste miljon har sparats in när det kommer till att skapa ett välkomnande och lyxigt boende, väl lämpat för förlustelser. Dessa asylsökande män är värda det absolut bästa av det bästa.

Att då kommunens skolpeng ligger 6000 kr under riksgenomsnittet, föräldraföreningar demonstrerar och protesterar för att få uppmärksamhet från de s k folkvalda samt att det vare sig finns lärare eller lokaler till skolundervisning är priset som kommuninvånarna ska betala. Miljonerna behövs för att smörja den nya adelsklassen, de asylsökande männen (och sedan deras familjer som ska flygas hit och försörjas i generationer).

Heja.
Citera
2011-03-14, 10:24
  #1293
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det finns nämligen tyvärr inte någon statistik över anhöriginvandring till ensamkommande, men av den generella statistik som finns att tillgå angående anknytning till barn så är det förhållandevis få familjemedlemmar som kommer hit. Det stämmer även bra överens med egen empiri, om jag ödmjukast får tillägga det.

Det finns pusselbitar dock i MGVs egna statistik. Finns ju en kategori tex som innefattar "adopterade & föräldrar till ensamkommande: kvinnor 18-65". Rimligtvis adopteras väldigt få kvinnor över 18 år i Sverige så den kategorin borde bestå mest av mammor till ensamkommande. Om nu inte personer över 18 år av någon sjuk anledning fortfarande kallas barn.

"Adoptivbarn,
ensamk barn,
föräldrar till
ensamk barn"

Kvinna(Female) 18-64 år 253
Man(Male) 18-64 år 203


PUT för 2010.
Citera
2011-03-14, 10:29
  #1294
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Tillvaron på TerraNova beskriver de som förvaring. De får man för att överleva men känner inte längre någon glädje. Nyligen införda regler bidrar till den dåliga stämningen, anser de.

De har hört att den som är bortrest i mer än de tillåtna 14 dagarna riskerar att slängas ut.

Slängas ut = MGV tänker inte betala för en plats som står tom.

Citat:
Vänner måste anmäla besök 14 dagar i förväg och betala 70 kronor för att få äta på boendet.

Vänner måste = Boendet har haft väldigt dåliga erfarenheter när kompisar har hälsat på. Mat har tagit slut och kompisar har kommit och gått som de ville. Kaos.

Citat:
Köket är låst efter kl 22.

Betyder att det sett ut som skit på morgonen när husmor kommit.

Citat:
Före detta personal får inte komma och hälsa på
.

Innebär att boendet har haft stora problem med olämplig personal. Troligtvis gränslösa individer som festat med grabbarna eller haft kärleksrelationer med dem. Enda regeln som funkar är att stänga av alla tidigare personal, även de som inte gjort nåt fel.

---

Det här är väldigt enkla saker att tolka för de som jobbat på boenden av någon form.
Citera
2011-03-14, 10:46
  #1295
Medlem
spoilers avatar
"Alla kommuner i Sjuhärad har gemensamt gått ihop för att ta emot 21 ensamkommande flyktingbarn. Snart kommer de första ungdomarna. Några ska bo på ett boende i Örby."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=4398663
Citera
2011-03-14, 16:06
  #1296
Medlem
Citat:
Malmö stad krävs på miljonbelopp av Socialstyrelsen för att bostäder åt funktionshindrade inte ordnats inom rimlig tid.
Dessa står inte högst på listan, det gör andra fullt friska vuxna män med nallar

http://www.skanskan.se/article/20110314/MALMO/110319852/1004/svedala/-/miljonkrav-mot-malmo-for-stodboenden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in