2009-11-29, 18:47
  #565
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Trafficking.

Tror det finns en stor efterfrågan på flickor utan identitet.

Okej!
Jo, för jävligt om det nu skulle vara så. Unga flickor överlag är ju betydligt mer sårbara än unga pojkar (män) i sådana här sammanhang.

Fick en uppgift tidigare att de ensamkommande barn som är tjejer är oftast afrikaner. Afrikanska kvinnor är väldigt vanligt inom trafficking.
Citera
2009-11-29, 19:02
  #566
Medlem
moderatswings avatar
Finns säkert någonstans men har lyckats slarva bort uppgiften. Men hur ser könsfördelning ut bland barnen (eller "barnen") och vilka länder snackar vi om?
Citera
2009-11-29, 19:06
  #567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Josefin Nygren har träffat två somaliska tunga belastningar för det svenska samfundet som snart förmodligen har släkten här också:

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.1566208

Ja visst, alla ska ju med! Vad är det förresten med somalier och nödvändigheten att ljuga om sin ålder? Jag minns några somalier från skolgången, och i ljuset av den senaste barnscammen på svennebanans bekostnad, börjar jag fundera om inte de somalier jag träffade för en massa sedan också ljög om sin ålder, men helt utan jävla anledning. Många av dem hade mustasch i högstadiet, men det som var riktigt märkligt var deras tänder! De hade fan tänder som storrökande 50-åriga bingokäringar, allihop! Sådana där tandåkommor som kommer med åren.

http://www.dn.se/livsstil/livsstilsreportage/carina-carlson-ger-stod-och-hjalp-at-ensamkommande-flyktingbarn-1.1003812

Här ser vi spädbarnet Ali, eller vi ser honom ju inte, eftersom en helbild på ansiktet skulle avslöja honom som minst 30 år. Däremot kan man ju notera de begynnande vikarna och den annalkande flintskalligheten, vilket ju är normalt för barn i andra länder (de åldras ju tydligen extremt snabbt när de väl kommer hit, forskningen bekräftar ju det). Alis sugarmummy, mumien, " The harem keeper of thirteen clan warriors", Carina Carlsson, 57, tror även, föga förvånande, att "vem som helst kan bli vad som helst".
Citat:
När ett barn föds är det som en bok med tomma sidor som fylls med erfarenheter. Vi måste alla hjälpas åt så det blir fler lyckliga slut i böckerna.
Just nu är Ali blott en ensam tonåring med ihopvuxna fingrar , men snart ska ha genomgå dopet i batikbyttan och bli svensk. Man kan ju tydligen bli det lite hur som helst nu för tiden. Funderar på att bli somalier faktiskt, det verkar ju rätt soft: gratis allt!
__________________
Senast redigerad av hoerdududu 2009-11-29 kl. 19:37.
Citera
2009-11-29, 21:52
  #568
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Finns säkert någonstans men har lyckats slarva bort uppgiften. Men hur ser könsfördelning ut bland barnen (eller "barnen") och vilka länder snackar vi om?
Ungefär 20% flickor, främst från afrikanska länder.

För övrigt är det oerhört tråkigt att se saklighet och vilja till ärlig förståelse och kunskap återigen är på väg rakt ner i avloppet. Generaliseringarna haglar, anekdotisk bevisföring regerar, oviljan att våga vidga perspektiven är obefintlig.
Citera
2009-11-29, 22:08
  #569
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hmm... 208 av ca 2000...


Var 10:e avviker från hemmen...

Undrar hur många av dem som är flickor... om de skulle vara överrepresenterade där så har vi ett väldigt obehagligt problem.
Återigen så är förstås mina egna erfarenheter för begränsade för att dra några slutsatser, men jag kan ju ändå delge vad jag själv sett. Hos oss har två flickor avvikit, för ungefär fem år sedan. Det rörde sig dock om helt en helt frivillig smitning för att undvika avvisning efter avslag på asylansökan. Båda fick dock PUT något senare vid den allmänna asylamnestin.

En tjej som en (tjej-)kompis till mig var god man till, hade antagligen lurats till Sverige i trafficking-syfte. Det framgick dock bara mellan raderna, och tjejen hade inte koll på det själv förrän efter några år i Sverige när poletten trillade ner. Hon bor kvar i min hemstad och går gymnasium nu.

I princip alla avvikelser sker när det börjar brinna under fötterna på ungdomar som vet att de kan ligga i riskzonen för avvisning (vilket inte sällan kan sammanfalla med 18-årsdagen).

Det enda riktiga undantaget var för ungefär 4 år sedan när det kom kineser i mängd under en period. Alla med samma antal dollar i bagaget, alla försvann inom allt från en vecka till två månader. Eftersom trafficking av något slag misstänktes så gjorde man sitt bästa för att minska förutsättningarna för att de skulle dra, men antagligen hade frihetsberövande varit enda chansen och det var nog aldrig ett alternativ. De första försvann från Stockholm, sen valde man att skicka dem till kommuner far far away in Norrland, men det hjälpte inte då dessa kineser själva smet iväg, tog tåg/taxi någonstans söderut och försvann. Detta försvann i samband med att polisen slog till mot en kinesisk smugglarliga i Stockholm om jag inte missminner mig, kan dock inte svära på att det hade ett samband.
Citera
2009-11-29, 22:31
  #570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Ungefär 20% flickor, främst från afrikanska länder.

För övrigt är det oerhört tråkigt att se saklighet och vilja till ärlig förståelse och kunskap återigen är på väg rakt ner i avloppet. Generaliseringarna haglar, anekdotisk bevisföring regerar, oviljan att våga vidga perspektiven är obefintlig.

Kaiser Chef, din "bevisföring" är ju också ofta helt igenom anekdotisk: "på mitt jobb så hände det och det...", osv. Varför tror du att du sitter inne på någon slags kunskap som andra inte skulle kunna besitta? För att du jobbar med skiten eller? Varför tror du att dina perspektiv skulle vara avklarnade och ogrumlade? Påstår du att du är någon slags "vetenskapsman" eftersom du har utbildat dig till vad det nu är du egentligen gör? Ditt jobb är ju helt igenom artificiellt och skadligt, det är rent av oetiskt. Du borde säga upp dig, börja jobba inom äldrevården i stället... det lär ju vara av mer samhällsnytta än det du pysslar med nu.

Sarkasm är ibland ett sätt att vädra sorger och besvikelser, men det begriper väl inte du på dina höga hästar, och med din moraliskt överlägnsa karaktär...
Citera
2009-11-29, 23:14
  #571
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoerdududu
Kaiser Chef, din "bevisföring" är ju också ofta helt igenom anekdotisk: "på mitt jobb så hände det och det...", osv. Varför tror du att du sitter inne på någon slags kunskap som andra inte skulle kunna besitta? För att du jobbar med skiten eller? Varför tror du att dina perspektiv skulle vara avklarnade och ogrumlade? Påstår du att du är någon slags "vetenskapsman" eftersom du har utbildat dig till vad det nu är du egentligen gör? Ditt jobb är ju helt igenom artificiellt och skadligt, det är rent av oetiskt. Du borde säga upp dig, börja jobba inom äldrevården i stället... det lär ju vara av mer samhällsnytta än det du pysslar med nu.

Sarkasm är ibland ett sätt att vädra sorger och besvikelser, men det begriper väl inte du på dina höga hästar, och med din moraliskt överlägnsa karaktär...

hoerdududu, det är bara att köra på med mörkt sarkastiska predikningar som tar sin utgångspunkt i de "sanerade versioner" av skäggbarnens liv och leverne som våra främsta auktoriserade leverantörer av anekdoter, den mestadels judeägda svenskspråkiga pressen, tillhandahåller. Om Kaiser Chief inte gillar humorn och "överdrifterna" är det exklusivt hans personliga problem, så länge de etablissemangsförhånande anekdotvidarespinnarna inte begår några regelbrott.

Nedan den folkförrädiska pseudo-oppositionens krigsförklaring mot det svenska folkets rätt att försöka skapa en dräglig framtid för sina efterkommande - sossar, retoriskt reformerade kommunister och miljöpartister kräver total underkastelse under de officiella lögnerna om snyltande somaliska och centralasiatiska klankrigare som ofta kallas "ensamkommande barn":

http://www.socialdemokraterna.se/Media/nyheter/Ingen-kommun-ska-kunna-neka-ensamkommande-flyktingbarn/#

Citat:
"---Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet de gröna säger i ett gemensamt uttalande idag att de är beredda att lagstifta så att ingen kommun ska kunna neka att ta emot ensamkommande flyktingbarn.

* Vi anser att situationen för de ensamkommande flyktingbarnen idag är oacceptabel och ohållbar. Barn som kommer till Sverige utan föräldrar har en utsatt situation som kräver speciell omtanke. De åtgärder som Migrationsverket och regeringen gjort har inte varit tillräckliga. Länsstyrelserna bör ges en förstärkt roll i kontakten med berörda kommuner för att förbättra situationen.
* Vi, Socialdemokraterna Vänsterpartiet och Miljöpartiet de gröna, är tydliga i vår ståndpunkt: Vi är beredda att lagstifta så att ingen kommun ska kunna neka att ta emot ensamkommande flyktingbarn.---"
Citera
2009-11-29, 23:18
  #572
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Ungefär 20% flickor, främst från afrikanska länder.

Vilka afrikanska länder utöver Somalia är det vi tar emot barn ifrån?
Citera
2009-11-29, 23:21
  #573
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Vilka afrikanska länder utöver Somalia är det vi tar emot barn ifrån?
Eventuellt någon från Eritrea. Kaiser har uppdaterade siffror och länder, dessa är från 2006 (innan senaste "boomen"):
https://www.flashback.org/showpost.php?p=8601511&postcount=21
Citera
2009-11-29, 23:24
  #574
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Vilka afrikanska länder utöver Somalia är det vi tar emot barn ifrån?

Jag har på sistone sett importerade överåriga skäggbarn från Nigeria och Algeriet figurera i pressen. Sudan och Demokratiska Republiken Kongo borde vara givna också, där finns ju verkligen kroniska inbördeskrigsliknande omständigheter (som givetvis är negrernas ensak och inget skäl för oss att ta emot ett enda lakritstroll som smugglat sig ända hit...)
Citera
2009-11-29, 23:30
  #575
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag har på sistone sett importerade överåriga skäggbarn från Nigeria och Algeriet figurera i pressen. Sudan och Demokratiska Republiken Kongo borde vara givna också, där finns ju verkligen kroniska inbördeskrigsliknande omständigheter (som givetvis är negrernas ensak och inget skäl för oss att ta emot ett enda lakritstroll som smugglat sig ända hit...)

Okej! Har läst om en del kvinnor från Kongo i media men då har det rört sig om kvinnor över 18.

Brukar barn från Nigeria och Algeriet få avslag?
Citera
2009-11-29, 23:49
  #576
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoerdududu
Kaiser Chef, din "bevisföring" är ju också ofta helt igenom anekdotisk: "på mitt jobb så hände det och det...", osv. Varför tror du att du sitter inne på någon slags kunskap som andra inte skulle kunna besitta? För att du jobbar med skiten eller? Varför tror du att dina perspektiv skulle vara avklarnade och ogrumlade? Påstår du att du är någon slags "vetenskapsman" eftersom du har utbildat dig till vad det nu är du egentligen gör? Ditt jobb är ju helt igenom artificiellt och skadligt, det är rent av oetiskt. Du borde säga upp dig, börja jobba inom äldrevården i stället... det lär ju vara av mer samhällsnytta än det du pysslar med nu.

Sarkasm är ibland ett sätt att vädra sorger och besvikelser, men det begriper väl inte du på dina höga hästar, och med din moraliskt överlägnsa karaktär...
Jag har aldrig påstått att jag sitter på sanningen, men jag har tillgång till empirisk erfarenhet som ingen annan här har. Jag brukar vara noga med att påpeka att det inte är statistiskt godtagbara resultat, men trots allt så har jag hunnit se snart 200 ungdomar komma och gå vilket ger en hyfsat underlag. Sen är det så klart upp till dig att värdera vad du tycker att den kunskapen är värd. Jag klarar dessutom av att länka till statistik som jag dessutom både är kompetent nog att tyda och tolka, och jag tar gärna emot även länkar och resultat från "realister" när de kommer. Har du missat det? Ja, självklart har du det, och det är det som är så in i helvete irriterande.

Sug på den höga hästen, jag bjuder.

Tyvärr har jag tvingats inse mer och mer att det är att kasta pärlor för svinen att ens försöka sig på någon slags "sanningssökande", då hela skiten för de flesta enbart går ut på att sprida så jävla mycket dynga som möjligt, vissa med mer finess som Ezzelino (även om jag är aningens förvånad över att man kan få så mycket cred genom att scanna nätet efter länkar och kommentera dem genom att skriva "judarna är dumma" och "alla politiker är korrupta idioter som borde skjutas på gatan utan rättegång" på 58 olika sätt; För mig framstår det rätt tröttsamma malandet mest som självonanerande och bekräftelsetörstande, men det är ju en smaksak), och vissa med mindre, som du. En av de få skribenter som jag faktiskt har fått en viss respekt för på senare tid är MoLoK, som klarar att länka till statistik och även ta in och värdera annan typ av kunskap. Vi tycker inte alltid lika, men kan i alla fall vara överens om vissa fakta och klarar båda av att ha en gråskala. Finns även ett antal andra som går att föra en dialog med och som har mindre av de teflongener som annars verkar vara vanligast förekommande i denna forumdel.

Jag har inget emot negativa skriverier om ensamkommande asylsökande ungdomar, jag välkomnar ålderstester, jag anser själv att Sverige snarast måste se till att andra signaler än de nuvarande sänds ut över världen, jag accepterar eller förminskar inte eventuellt våld eller hot på boenden för ensamkommande. Jag är rätt cynisk nu för tiden. Mitt enda mål är att nyansera bilden, men det är uppenbarligen totalt ointressant. Ensamkommande "barn" (man måste skriva så för att visa hur härligt originellt anti-PK man är) måste passa in i den mall som de tillskrivits här på I&I: De är skäggiga 30-åriga tandlösa analfabeter och kravmaskiner som super och slåss med personalen, som i sin tur består av outbildade menlösa kvinnor i 50-årsåldern som inte kan tänka självständigt och bara vill ha negerkuk. Allt som talar emot den bilden skummas förbi och glöms snabbt bort, för hur roligt skulle det annars vara att dra skämtet om rakyvlarna och batikhäxorna nästa gång?

DN:s rätt usla sammanställning framstår ju som ett gudomligt under av opartiskhet och saklighet i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in