Citat:
Ursprungligen postat av hoerdududu
Kaiser Chef, din "bevisföring" är ju också ofta helt igenom anekdotisk: "på mitt jobb så hände det och det...", osv. Varför tror du att du sitter inne på någon slags kunskap som andra inte skulle kunna besitta? För att du jobbar med skiten eller? Varför tror du att dina perspektiv skulle vara avklarnade och ogrumlade? Påstår du att du är någon slags "vetenskapsman" eftersom du har utbildat dig till vad det nu är du egentligen gör? Ditt jobb är ju helt igenom artificiellt och skadligt, det är rent av oetiskt. Du borde säga upp dig, börja jobba inom äldrevården i stället... det lär ju vara av mer samhällsnytta än det du pysslar med nu.
Sarkasm är ibland ett sätt att vädra sorger och besvikelser, men det begriper väl inte du på dina höga hästar, och med din moraliskt överlägnsa karaktär...

Jag har aldrig påstått att jag sitter på sanningen, men jag har tillgång till empirisk erfarenhet som ingen annan här har. Jag brukar vara noga med att påpeka att det inte är statistiskt godtagbara resultat, men trots allt så har jag hunnit se snart 200 ungdomar komma och gå vilket ger en hyfsat underlag. Sen är det så klart upp till dig att värdera vad du tycker att den kunskapen är värd. Jag klarar dessutom av att länka till statistik som jag dessutom både är kompetent nog att tyda och tolka, och jag tar gärna emot även länkar och resultat från "realister" när de kommer. Har du missat det? Ja, självklart har du det, och det är det som är så in i helvete irriterande.
Sug på den höga hästen, jag bjuder.
Tyvärr har jag tvingats inse mer och mer att det är att kasta pärlor för svinen att ens försöka sig på någon slags "sanningssökande", då hela skiten för de flesta enbart går ut på att sprida så jävla mycket dynga som möjligt, vissa med mer finess som Ezzelino (även om jag är aningens förvånad över att man kan få så mycket cred genom att scanna nätet efter länkar och kommentera dem genom att skriva "judarna är dumma" och "alla politiker är korrupta idioter som borde skjutas på gatan utan rättegång" på 58 olika sätt; För mig framstår det rätt tröttsamma malandet mest som självonanerande och bekräftelsetörstande, men det är ju en smaksak), och vissa med mindre, som du. En av de få skribenter som jag faktiskt har fått en viss respekt för på senare tid är MoLoK, som klarar att länka till statistik och även ta in och värdera annan typ av kunskap. Vi tycker inte alltid lika, men kan i alla fall vara överens om vissa fakta och klarar båda av att ha en gråskala. Finns även ett antal andra som går att föra en dialog med och som har mindre av de teflongener som annars verkar vara vanligast förekommande i denna forumdel.
Jag har inget emot negativa skriverier om ensamkommande asylsökande ungdomar, jag välkomnar ålderstester, jag anser själv att Sverige snarast måste se till att andra signaler än de nuvarande sänds ut över världen, jag accepterar eller förminskar inte eventuellt våld eller hot på boenden för ensamkommande. Jag är rätt cynisk nu för tiden. Mitt enda mål är att nyansera bilden, men det är uppenbarligen totalt ointressant. Ensamkommande "barn" (man måste skriva så för att visa hur härligt originellt anti-PK man är) måste passa in i den mall som de tillskrivits här på I&I: De är skäggiga 30-åriga tandlösa analfabeter och kravmaskiner som super och slåss med personalen, som i sin tur består av outbildade menlösa kvinnor i 50-årsåldern som inte kan tänka självständigt och bara vill ha negerkuk. Allt som talar emot den bilden skummas förbi och glöms snabbt bort, för hur roligt skulle det annars vara att dra skämtet om rakyvlarna och batikhäxorna nästa gång?
DN:s rätt usla sammanställning framstår ju som ett gudomligt under av opartiskhet och saklighet i jämförelse.