2010-11-29, 11:40
  #1045
Medlem
Branddrama på asylboende



https://politisktinkorrekt.info/2010/11/28/branddrama-pa-asylboende/

Det är inte första gången man läser om brand på dessa boende,minns mord branden i Svalöv kommun.
Citera
2010-12-02, 13:34
  #1046
Medlem
spoilers avatar
"Det är ovanligt att Migrationsverket ändrar åldern på ensamkommande ungdomar från Afghanistan.
- Det gör vi inte om vi inte verkligen har belägg för det. Vi är normalt sett väldigt generösa mot den här gruppen, säger Fredrik Bengtsson, informatör på Migrationsverket."

Jaså, verkligen?

"I de fall Migrationsverket finner skäl att tvivla på åldern hos en ung asylsökande brukar man erbjuda en medicinsk undersökning. Det handlar i regel om en röntgen av handledens skelett, liksom tandröntgen."

http://st.nu/medelpad/1.2531359-barn-har-stor-chans-att-fa-asyl-i-sverige
Citera
2010-12-02, 13:46
  #1047
Medlem
spoilers avatar
"Naroz Ali Barbari är självdestruktiv och djupt förtvivlad. Därför beslöt Migrationsverket att skicka honom till HVB-hemmet Sörgården i Timrå kommun. Där är personalen mycket orolig för den sargade pojken, eller om man så vill, unge mannen."

"- Jag vet inte varför mina föräldrar flydde från Afghanistan, men vi var i Iran när min mamma dog och min bror försvann. Vi hade inget tillstånd att vara där och när min pappa blev deporterad blev jag helt ensam.
Noroz ägde bara några tusenlappar, men kunde lämna Iran med hjälp av människosmugglare.
- Vi kom till Turkiet och där gav sig smugglarna på mig. De misshandlade med knivar och gjorde allt de ville. Eftersom jag inte hade några pengar att ge dem tog de mig till ett enskilt rum där de gjorde allt. Jag kan inte säga med ord vad de gjorde, säger Noroz, medan tårarna börjar rinna."

"Verket ifrågasatte Noroz ålder.
- De frågade om jag kunde styrka min ålder. Men jag har ingen som kan skicka dokument från Afghanistan. Då ville de ta ett prov på armen och ändrade min ålder flera år. Följden blev att Noroz fick flytta till flyktingförläggningen i Söderhamn och en lägenhet som delades med medelålders män.
Det blev ett traumatiskt uppbrott och svåra minnen tog överhanden.
- Jag kunde inte sova alls bland männen. Det som hände i Turkiet kom tillbaka. Jag förstod inte varför jag inte fick vara kvar med mina jämnåriga.

På järnvägsspåret genom Söderhamn försökte han ta sitt liv."
(Låter som en bedrift i sig att misslyckas med självmord medelst tåg.)

http://st.nu/medelpad/soraker/1.2531168--jag-ber-att-nagon-ska-hjalpa-mig-
Citera
2010-12-02, 23:24
  #1048
Medlem
spoilers avatar
"En anställd på ett boende för ensamkommande flyktingbarn misstänks ha haft sexuella förhållanden med två av de boende."

"Polisen fick in anmälan den 24 november. Maria Zander på polisens familjevåldsenhet är förtegen om vad misstankarna handlar om, utöver att den brottsmisstänkta är en kvinna som varit anställd på boendet, och de målsägande två minderåriga pojkar.

– Vi har inte påbörjat utredningen, ingen person har förhörts, så vi vet inte vad som har hänt, säger Maria Zander.

Båda pojkarna är över 15 men under 18 år.

Rubriceringen är i båda fallen sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning."

http://hd.se/skane/2010/12/03/flyktingpojkar-misstanks-ha/
Citera
2010-12-03, 00:33
  #1049
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Naroz Ali Barbari är självdestruktiv och djupt förtvivlad. Därför beslöt Migrationsverket att skicka honom till HVB-hemmet Sörgården i Timrå kommun. Där är personalen mycket orolig för den sargade pojken, eller om man så vill, unge mannen."

"- Jag vet inte varför mina föräldrar flydde från Afghanistan, men vi var i Iran när min mamma dog och min bror försvann. Vi hade inget tillstånd att vara där och när min pappa blev deporterad blev jag helt ensam.
Noroz ägde bara några tusenlappar, men kunde lämna Iran med hjälp av människosmugglare.
- Vi kom till Turkiet och där gav sig smugglarna på mig. De misshandlade med knivar och gjorde allt de ville. Eftersom jag inte hade några pengar att ge dem tog de mig till ett enskilt rum där de gjorde allt. Jag kan inte säga med ord vad de gjorde, säger Noroz, medan tårarna börjar rinna."

"Verket ifrågasatte Noroz ålder.
- De frågade om jag kunde styrka min ålder. Men jag har ingen som kan skicka dokument från Afghanistan. Då ville de ta ett prov på armen och ändrade min ålder flera år. Följden blev att Noroz fick flytta till flyktingförläggningen i Söderhamn och en lägenhet som delades med medelålders män.
Det blev ett traumatiskt uppbrott och svåra minnen tog överhanden.
- Jag kunde inte sova alls bland männen. Det som hände i Turkiet kom tillbaka. Jag förstod inte varför jag inte fick vara kvar med mina jämnåriga.

På järnvägsspåret genom Söderhamn försökte han ta sitt liv."
(Låter som en bedrift i sig att misslyckas med självmord medelst tåg.)

http://st.nu/medelpad/soraker/1.2531168--jag-ber-att-nagon-ska-hjalpa-mig-

Myspace-vinklad bild på "pojken" http://st.nu/image_processor/1.2531169.1290858777!/image/1673974514.jpg_gen/derivatives/normal/1673974514.jpg
Citera
2010-12-06, 17:28
  #1050
Medlem
spoilers avatar
"Kommunen måste försäkra sig om att flyktingungdomarna verkligen vill bo där de placerats av Migrationsverket. Frågan kan ställas direkt när de anländer, enligt Ingemar Savonen på Socialstyrelsen. Vid sin inspektion på boendet för ensamkommande barn och ungdomar i Torsåker konstaterade Socialstyrelsen att flera av ungdomarna inte lämnat sitt samtycke till placeringen."

"Enligt socialtjänstlagen är det socialnämnden som tar beslut om placeringen – trots att det är Migrationsverket som anvisat platsen – och för ungdomar över 15 år krävs alltså ett uttryckligt samtycke."

http://gd.se/nyheter/hofors/1.2537152-samtycke-kravs-for-placering

Hur kan man behandla barn på detta sätt? Vad säger Amnesty?
Citera
2010-12-06, 19:51
  #1051
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Kommunen måste försäkra sig om att flyktingungdomarna verkligen vill bo där de placerats av Migrationsverket. Frågan kan ställas direkt när de anländer, enligt Ingemar Savonen på Socialstyrelsen. Vid sin inspektion på boendet för ensamkommande barn och ungdomar i Torsåker konstaterade Socialstyrelsen att flera av ungdomarna inte lämnat sitt samtycke till placeringen."

"Enligt socialtjänstlagen är det socialnämnden som tar beslut om placeringen – trots att det är Migrationsverket som anvisat platsen – och för ungdomar över 15 år krävs alltså ett uttryckligt samtycke."

http://gd.se/nyheter/hofors/1.2537152-samtycke-kravs-for-placering

Hur kan man behandla barn på detta sätt? Vad säger Amnesty?

Hm. Detta kan innebära en stor ekonomisk katastrof för små landsortskommuner som tjänar 10-30 miljoner per år på barnindustrin...

Alla vill ju till storstäderna. Iaf 90%.
Citera
2010-12-16, 09:59
  #1052
Medlem
spoilers avatar
"Danmark tänker skicka tillbaka ensamma flyktingbarn även om anhöriga inte kunnat spåras i hemlandet. Det blir konsekvensen av en ny lag som i dag ska antas i folketinget. Ett mottagningscenter ska etableras i Afghanistan."

"Syftet med lagen är att bromsa strömmen av ensamma asylsökande barn, vars antal har femdubblats sedan 2007, till 529 förra året. Många av barnen får asyl, men de som får avslag får ofta uppehållstillstånd i alla fall, om de danska myndigheterna inte kan spåra barnens släktingar i hemlandet. I framtiden ska dessa barn kunna skickas till länder där mottagningscenter upprättats. I första hand kommer Danmark och Norge att tillsammans etablera ett mottagningscenter i Afghanistans huvudstad Kabul.

Regeringen får stöd av Dansk Folkeparti och Kristendemokraterna. Venstres integrationsansvarige, Karsten Lauritzen, försvarar lagen med att många av barnen skickas iväg av föräldrar som betalat stora summor till människosmugglare. De får nu en signal om att det inte lönar sig."

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1329499/Danmark-tvingar-hem-asylbarn.html

Grattis Sverige! Ännu fler åt oss.
Citera
2010-12-16, 13:41
  #1053
Medlem
spoilers avatar
"Det fattas många platser för ensamkommande flyktingbarn i Malmö. Omkring 250 ungdomar bor för närvarande i de 13 transitboenden som Malmö stad ansvarar för och myndigheterna fruktar att situationen blir akut under julhelgen eftersom erfarenheten visar att det brukar många ungdomar kommer då."

"Av Malmös 13 transitboenden drivs 3 av staden själv medan resten har upphandlats av privata aktörer. Malmö stad vädjar om solidaritet från andra svenska kommuner, att de som skrivit avtal med Migrationsverket utökar antalet platser och att de kommuner som ännu inte skrivit avtal med verket gör det."

"Under 2010 har Malmö tagit emot närmare tusen ensamkommande asylsökande barn och ungdomar, de flesta från Afghanistan och Somalia."

http://hd.se/skane/2010/12/16/platsbrist-for-ensamkommande-barn/

"Ensamkommande flyktingbarn försvinner från Malmö och ingen vet vart de tar vägen."

"En del försvinner efter att de fått beslut om avslag på asylansökan, men andra försvinner spårlöst efter bara en natt i Sverige."

"I hela landet har 250 ensamkommande flyktingbarn försvunnit i år enligt Migrationsverket."

http://www.skanskan.se/article/20101216/MALMO/712159834/1008/*/barn-forsvinner-sparlost-i-malmo
Citera
2010-12-16, 14:20
  #1054
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"I hela landet har 250 ensamkommande flyktingbarn försvunnit i år enligt Migrationsverket."

Jag har en nazistgranne som har dem i källaren! Där knypplar de ryamattor, limmar julkalendrar och gör annat barnarbete. Han låter dem arbeta ihjäl sig, de får ingen mat. Detta på grund av att barnarbetare har svårare att hålla fokus på enformigt arbete och de har heller ingen känsla för kvalité. Därför är det inte lönt att hålla dem vid liv, enligt grannen!
Citera
2010-12-16, 17:43
  #1055
Medlem
http://politisktinkorrekt.info/2010/12/16/danmark-visar-vagen-skickar-tillbaka-ensamma-flyktingbarn/#more-7094

"Syftet med lagen är att bromsa strömmen av ensamma asylsökande ”barn”, vars antal har femdubblats sedan 2007, till 529 förra året." [ ..i Danmark] "Många av ”barnen” får asyl, men de som får avslag får ofta uppehållstillstånd i alla fall, om de danska myndigheterna inte kan spåra barnens släktingar i hemlandet. I framtiden ska dessa barn kunna skickas till länder där mottagningscenter upprättats. I första hand kommer Danmark och Norge att tillsammans etablera ett mottagningscenter i Afghanistans huvudstad Kabul."

SD bör omgående lägga fram en motion där det föreslås att Sverige ska göra gemensam sak med Danmark och Norge!
Citera
2010-12-23, 11:54
  #1056
Medlem
Nya problem med ensamkommande “flyktingbarn” i Hofors


http://politisktinkorrekt.info/2010/...rs-fortsatter/#

Sååååå tacksamma dom är dessa turister.Personalen hur står dom ut, och inte får dom säga ifrån då blir det ett jävla ramaskri.
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2010-12-23 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in