2011-12-22, 16:12
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
De två första har vad jag vet inte med ensamkommande flyktingbarn att göra, ett fall som i det tredje är knappast systematiskt. Länka till t.ex. 100-150 domar ifrån varje år de senaste åren så kan vi börja diskutera om du har rätt. Påstår du något behöver du bevis i form av källor.
Det förekommer naturligtvis inget systematiskt våld från ensamkommande ungdomar, det är illasinnat förtal och kommer aldrig att gå föra i bevis eftersom det är ett felaktigt påstående.

Däremot har det vid några tillfällen förekommit olika typer av våldsbrott, däribland våldtäkter där ensamkommande ungdomar varit inblandade. I ett fall som jag personligen känner till visade sig det ensamkommande barnet [sic] vara 22 år och hemmahörande i Holland, dit han utvisades efter avtjänat straff för en gruppvåldtäkt mot en svensk 17-årig tjej som han utförde tillsammans med en annan invandrad ung man.
Citera
2011-12-22, 16:16
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
De två första har vad jag vet inte med ensamkommande flyktingbarn att göra, ett fall som i det tredje är knappast systematiskt. Länka till t.ex. 100-150 domar ifrån varje år de senaste åren så kan vi börja diskutera om du har rätt. Påstår du något behöver du bevis i form av källor.
Jag "påstår" ingenting - jag länkade till tre fall där ett antal skäggbarn våldtagit och förgripit sig på svenska flickor och kvinnor. Du får själv söka fram ytterligare fall som finns i trådar på Flashback och via Google och domstolar. De faktiska förkastliga förhållandena i Sverige idag är allmänt kända, förutom för dig möjligtvis.

Du påstod däremot att "vi" måste värdera människors bästa. Jag undrar fortfarande vilka människor du syftar på och hur du värderar vad som är bäst? (Utgå gärna från verkligheten i din bedömning)
Citera
2011-12-22, 16:19
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det förekommer naturligtvis inget systematiskt våld från ensamkommande ungdomar, det är illasinnat förtal och kommer aldrig att gå föra i bevis eftersom det är ett felaktigt påstående.

Däremot har det vid några tillfällen förekommit olika typer av våldsbrott, däribland våldtäkter där ensamkommande ungdomar varit inblandade. I ett fall som jag personligen känner till visade sig det ensamkommande barnet [sic] vara 22 år och hemmahörande i Holland, dit han utvisades efter avtjänat straff för en gruppvåldtäkt mot en svensk 17-årig tjej som han utförde tillsammans med en annan invandrad ung man.
Det är nog snarare i undantagsfall det inte inträffar våld i samband med att boenden för "flyktingar" inrättas på olika orter runt om i landet.
Citera
2011-12-22, 16:25
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag "påstår" ingenting - jag länkade till tre fall där ett antal skäggbarn våldtagit och förgripit sig på svenska flickor och kvinnor. Du får själv söka fram ytterligare fall som finns i trådar på Flashback och via Google och domstolar. De faktiska förkastliga förhållandena i Sverige idag är allmänt kända, förutom för dig möjligtvis.

Du påstod däremot att "vi" måste värdera människors bästa. Jag undrar fortfarande vilka människor du syftar på och hur du värderar vad som är bäst? (Utgå gärna från verkligheten i din bedömning)
"Dessa ensamkommande (massinvällande) skäggbarn ägnar sig systematiskt åt att gruppvåldta svenska flickor och kvinnor." det skrev du, lägg nu fram bevis för det är du snäll, en bra början vore att länka till åtminstone 500 olika fall men vi kan göra det enkelt för dig och börja med 100, har du bevisat åtminstone 100 olika fall kan vi börja diskutera saken.
Citera
2011-12-22, 16:43
Medlem
Citat:
"Dessa ensamkommande (massinvällande) skäggbarn ägnar sig systematiskt åt att gruppvåldta svenska flickor och kvinnor." det skrev du, lägg nu fram bevis för det är du snäll, en bra början vore att länka till åtminstone 500 olika fall men vi kan göra det enkelt för dig och börja med 100, har du bevisat åtminstone 100 olika fall kan vi börja diskutera saken.

Hur mycket problem kring flyktingförläggningar vill du ha, innan även du tar dig en funderare på vad fan det är vi håller på med?
Om du vill diskutera så kan vi börja med Mariannelund! Det räcker med en flyktingförläggning och ett problem!

Hur fan kan 11 menablattar våldta en 2 barnsmamma på en flyktingförläggning? Vad är det för folk som du tror skall "rädda" Sverige och våra framtida pensioner?

Det skulle inte förvåna mig tönten Bengt Westerberg och Röda Korset, dessutom låg bakom transporten av menaidioterna till Sverige!
Citera
2011-12-22, 17:00
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faku
Hur mycket problem kring flyktingförläggningar vill du ha, innan även du tar dig en funderare på vad fan det är vi håller på med?
Om du vill diskutera så kan vi börja med Mariannelund! Det räcker med en flyktingförläggning och ett problem!

Hur fan kan 11 menablattar våldta en 2 barnsmamma på en flyktingförläggning? Vad är det för folk som du tror skall "rädda" Sverige och våra framtida pensioner?

Det skulle inte förvåna mig tönten Bengt Westerberg och Röda Korset, dessutom låg bakom transporten av menaidioterna till Sverige!
Vi diskuterar för närvarande ensamkommande flyktingbarn. Om du menar att flyktingförläggningen i Mariannelund har någon koppling till flyktingbarn får du gärna berätta om den, det vore väldigt intressant att höra. Om inte så har jag svårt att förstå hur det är relevant för ämnet.
Citera
2011-12-22, 17:03
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Det är nog snarare i undantagsfall det inte inträffar våld i samband med att boenden för "flyktingar" inrättas på olika orter runt om i landet.
Då får du nog föra det i bevis, om du vill bli tagen på allvar.
Citera
2011-12-22, 17:04
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Vad har 100 eller 500 fall med saken att göra? Det finns sannolikt tusentals fall. Du skrev:
Citat:
Jag antar att du har någon form av källa som kan styrka ditt påstående?
Och du fick källor. Då ändrade du dig genast och gastade om 500 fall. Om jag spenderar en vecka nere i tingsrättens lokaler och letar fram 1000 fall kommer du förstås svara, "Hitta 5000 fall - sen kan vi börja diskutera.".

Pajas.
Citera
2011-12-22, 17:06
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Vad har 100 eller 500 fall med saken att göra? Det finns sannolikt tusentals fall. Du skrev: Och du fick källor. Då ändrade du genast till 500 fall. Om jag spenderar en vecka nere i tingsrättens lokaler och letar fram 1000 fall kommer du förstås svara, "Hitta 1000 fall - sen kan vi börja diskutera.".

Pajas.
För att något ska vara systematiskt bör det åtminstone hända rätt ofta. 100 fall vore en ok början och 500 fall per år något där vi kan börja närma oss en diskussion om det. Kom nu med belägg för ditt påstående i form av godtagbara källor.
Citera
2011-12-22, 17:19
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Då får du nog föra det i bevis, om du vill bli tagen på allvar.
Utöver de länkar jag redan postat kan jag såhär på rak arm dra mig till minnes mannen i Ludvika som slogs ihjäl av ett negerskäggbarn, den 16-årige pojken som blev skjuten i huvudet vid flyktingboendet i Eslöv, knivslagsmålet i det nyinrättade skäggbarnsboendet i Vellinge, knivbråket i boendets tvättstuga i Horndal, personalen som misshandlades i boendet i Härnösand, hot och våld mot personal i Visby, Gullspång, Eskilstuna etc. etc.
Citera
2011-12-22, 17:20
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
I Arjeplog är man inte rädd för diskrimineringsombudsmannen, utan firar jul på sina boenden;

http://norran.se/2011/12/akommuner/julfirande-pa-flyktingboende/
Citera
2011-12-22, 17:21
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
För att något ska vara systematiskt bör det åtminstone hända rätt ofta. 100 fall vore en ok början och 500 fall per år något där vi kan börja närma oss en diskussion om det. Kom nu med belägg för ditt påstående i form av godtagbara källor.
Det är som sagt osmakligt och ohederligt att förneka det systematiska svenskfientliga våldet som drabbat vårt land under de senaste 40 årens mångkultur. Du påstod att "vi" måste värdera människors bästa. Jag undrar fortfarande vilka människor du syftar på och hur du värderar vad som är bäst? (Utgå gärna från verkligheten i din bedömning.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in