2012-03-28, 20:50
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Du måste se till att hela forat får ta del av eventuellt svar!
Det har gått tre år sedan Fnysington skrev det inlägget, så väntar han fortfarande på svar så lär han vänta förgäves.
Citera
2012-03-28, 23:11
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Det har gått tre år sedan Fnysington skrev det inlägget, så väntar han fortfarande på svar så lär han vänta förgäves.

Shiet, kan vara värt att titta på datum för inlägget också
Citera
2012-03-29, 03:55
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
En god vän berättade om sin granne. En batikhäxa som bestämde sig för att ta hand om ett ensamkommande "flyktingbarn". Innan "barnet" anlände skröt hon vitt och brett på bygden på om hur duktig hon var och hur hemsk rasismen är bland svenskarna.
En dag kom så en sjavig man i 35-årsåldern till den lilla byn. Han hade helskägg, vikar och en begýnnande flint. Kassörskan i Konsum där mannen köpte cigaretter (två paket om dagen) sa att han till och med hade gråa strån i skägget. Detta var alltså "flyktingbarnet".
Han "flörtade" alltid med tjejerna i affären genom att ständigt fråga "You suck? You suck? Come on please. You suck?"

Batikhäxan stod ut i ett par veckor innan hon skickade honom på dörren. Sedan dess har häxan inte sagt ett ord om detta förutom till några vänner som givetvis spred ut historien.
"Flyktingbarnet" hade haft ett hemsk attityd och tillbringat dagarna med att spela TV-spel och porrsurfa. Han rökte som en borstbindare inomhus och en av häxans katter hittades mystisk död efter ett par dagar. Strypt. Häxan hade haft ett studentfoto på sin utflugna dotter i bokhyllan som en dag visade sig vara nedsmetat med sperma.
Vidare ringde han långa samtal varje dag till Afghanistan. Då det här är en batikhäxa av den gamla skolan som redan på 80-talet gick med i en Afghanistan-grupp så kunde hon förstå lite av hans samtal. Och enligt henne gick samtalen till hans fru hemma i Afghanistan.
Han vägrade att äta batikhäxans hemlagade mat utan krävde att varje dag få mat från McDonalds. Och McDonalds ligger 4 mil därifrån. Så varje dag körde häxan 8 mil för att fixa mat till "barnet".
Batikhäxan var chockad över "barnets" vana av vardagslyx.
Det första han krävde var en X-box. Häxan köpte då en X-Box men "pojken" blev rasande då det var inte var en X-Box med Kinect. Hon fixade då Kinect. Samt en trave krigsspel.
Vidare dög inte hennes TV. Sagt och gjort åkte hon iväg och införskaffade en 50-tums plasma-TV.

Nej,det är inte synd om batikhäxan. Och ja, berättelsen är sann.
Konstigt nog sa ar konsekvenserna av hennes vansinniga handlande relevant. Alla detaljer du namner betyder ingenting. Det viktiga ar att hon tog in gubben i sitt hus och kallade honom "flykingbarn". Det racker for att hon har fyllt pa sin godhetskvot och hennes status i samhallet hojs.

Batikhaxor och ovriga sjuklover-supporters har en valdig smal syn pa invandringspolitiken och flyktingproblematiken. Handlingar (individuella och kollektiva) for att hjalpa "flyktingarna" ar det enda som raknas. Vilka som star for kostnaderna och vad konsekvenserna blir for alla som tillhor samhallet ar fullkomligt irrelevant.

Batiktanternas agerande paminner lite om ungdomsuppror. Ett rop pa uppmarksamhet och bekraftelse. De ar dogmatiska och oemottaglig for kritik fran mer realistiska manniskor (rasister). Valgorenhet ar lite som att smygroka bakom gympasalen. Det ger tanterna en kick, en illusion om att de fortfarande star pa barrikaderna - precis som 1968, nar de var radikala och coola.
Citera
2012-03-29, 04:51
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Tro mig, Billström VILL ha åldersbedömningar, liksom hela Migrationsverket. Frågan är hur mycket politisk smisk och mediasmisk de törs ta på köpet...

Nej jag tror inte MGV vill ha åldersbedömningar. Däremot tror jag regeringen överlag vill ha en viss uppstramning. Jag ska förklara hur jag menar.

MGV vill inte ha åldersbedömningar av två skäl:

1. De orkar inte med att svartmålas i media.

2. De vill, som myndighet, växa så mycket som möjligt. Media som eldar på om små barn hjälper MGV att få extra stora anslag.

Regeringen vill nog ha en viss åtstramning men min teori är ju att regeringen stenhårt tror på ensamkommande 15-25 åringar. Det är "den bästa" invandraren vi kan få. Gratis vuxna människor som nog överlag lär sig svenska blixtsnabbt och integreras bra relativt 39 åriga somaliska fäder som kommer hit. Dvs regeringen ser hellre 3000 unga ensamma män som kommer hit än 3000 medelålders.
Citera
2012-03-29, 07:36
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Nej jag tror inte MGV vill ha åldersbedömningar. Däremot tror jag regeringen överlag vill ha en viss uppstramning. Jag ska förklara hur jag menar.

2. De vill, som myndighet, växa så mycket som möjligt. Media som eldar på om små barn hjälper MGV att få extra stora anslag.

Regeringen vill nog ha en viss åtstramning men min teori är ju att regeringen stenhårt tror på ensamkommande 15-25 åringar. Det är "den bästa" invandraren vi kan få. Gratis vuxna människor som nog överlag lär sig svenska blixtsnabbt och integreras bra relativt 39 åriga somaliska fäder som kommer hit. Dvs regeringen ser hellre 3000 unga ensamma män som kommer hit än 3000 medelålders.
Punkt ett håller jag med om, precis som jag skrev.

Punkt två vet jag inte stämmer. Jag har själv jobbat med/mot representanter för Migrationsverket på olika nivåer, och alla är rörande överens om att detta är ett stort problem som någon måste ta tag i. Migrationsverket är dock låst av lagar och förordningar uppifrån, och enskilda tjänstemän vågar inte sticka ut huvudet av rädsla att förlora jobbet. Det skulle behövas någon whistleblower som helt frankt kunde gå ut och tala om hur det ligger till. Problemet är dock att det inte finns någon media som är intresserat av en sån whistleblow.
Citera
2012-03-29, 10:41
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Punkt ett håller jag med om, precis som jag skrev.

Punkt två vet jag inte stämmer. Jag har själv jobbat med/mot representanter för Migrationsverket på olika nivåer, och alla är rörande överens om att detta är ett stort problem som någon måste ta tag i. Migrationsverket är dock låst av lagar och förordningar uppifrån, och enskilda tjänstemän vågar inte sticka ut huvudet av rädsla att förlora jobbet. Det skulle behövas någon whistleblower som helt frankt kunde gå ut och tala om hur det ligger till. Problemet är dock att det inte finns någon media som är intresserat av en sån whistleblow.

2. Jag menar inte enskilda tjänstemän på MGV. Jag menar myndigheten som sådan och de ansvariga cheferna. De vill att MGV ska växa som myndighet och få än större budget. Det här med platsavtal istället för individavtal kan jag inte tolka på något annat sätt.
Citera
2012-03-29, 18:17
Medlem
MoLoKs avatar
En mycket intressant 4minuters-snutt ifrån Riksdagen.

http://avpixlat.info/2012/03/29/akesson-fragade-reinfeldt-om-ensamkommande/

Reinfeldt undviker övertydligt Jimmies frågor men bekräftar faktiskt min teori ovan (att Regeringen anser att de ensamkommande unga männen har högre potential än många andra grupper (vuxna somalier/zigenare/araber gissningsvis).
Citera
2012-03-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Bild på ett par av barnen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=5032846

Men snälla nån, de ser inte ut att vara en dag under 30!
Citera
2012-03-29, 20:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Ett bekymmer är väl att de där "ensamma" har en tendens att ta hit ett ytterligare antal av sin släkt och sina landsmän genast de har fått put. 3000 "ensamma" blir då lätt 30000 till, eller fler.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin

Såg också det där.
Jag skickade e-post dit och föreslog att de skulle strunta i att sätta ut bilder så att inte deras försök att lura folket blir så löjliga.
Senast redigerad av ganglere2 2012-03-29 kl. 20:55.
Citera
2012-03-29, 20:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ett bekymmer är väl att de där "ensamma" har en tendens att ta hit ett ytterligare antal av sin släkt och sina landsmän genast de har fått put. 3000 "ensamma" blir då lätt 30000 till, eller fler.

Beror på hur man räknar. Jag har för mig att ungefär 30-40% av barnen något år fick hit en förälder som fick PUT pga att barnet hade det. Men det är efter det som det blir knepigt. Barnets mamma kanske vill ta hit någon när hon har fått PUT? Kanske har den befarat döda fadern då dykt upp igen? Eller småsyskonen?

Flyktinganhöriga borde ju rimligen också kunna få hit anhöriga som då räknas som "vanlig" anhöriginvandring. Dvs det går i flera led.

Men det finns ju exempel som visar på att en kan bli tiotals. Läste senast idag om när en av de skjutna i Malmö fördes till akuten så dök det upp ett hundratal släktingar ganska snabbt. Naturligtvis är det klansläktingar och inte nära släktingar men ni fattar. Ett hundratal på akuten borde betyde 200-300 i praktiken.
Citera
2012-03-29, 20:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Beror på hur man räknar. Jag har för mig att ungefär 30-40% av barnen något år fick hit en förälder som fick PUT pga att barnet hade det. Men det är efter det som det blir knepigt. Barnets mamma kanske vill ta hit någon när hon har fått PUT? Kanske har den befarat döda fadern då dykt upp igen? Eller småsyskonen?

Flyktinganhöriga borde ju rimligen också kunna få hit anhöriga som då räknas som "vanlig" anhöriginvandring. Dvs det går i flera led.

Men det finns ju exempel som visar på att en kan bli tiotals. Läste senast idag om när en av de skjutna i Malmö fördes till akuten så dök det upp ett hundratal släktingar ganska snabbt. Naturligtvis är det klansläktingar och inte nära släktingar men ni fattar. Ett hundratal på akuten borde betyde 200-300 i praktiken.

Minns att jag läste i någon tråd här på fb om ett fall där varje somalier som kom till någon svensk småstad vilken det nu var efter ankomsten i snitt hade tagit dit 33 (!) släktingar!
Citera
2012-03-29, 21:39
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin

Nä dom brukar ju inte vara det, dessa barn då som politiker kallar dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in