2011-12-22, 11:49
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Kan du vara så vänlig att presentera en källa på att endast 5% av de ensamkommande flyktingbarnen är barn (dvs under 18 år)?
Nej, det kan jag inte eftersom det inte stämmer och det vet du naturligtvis. Men du vet också att i vi i normalt språkbruk i Sverige sällan refererar till ålderskategorin 13-17 år som annat än ungdomar. Pratar vi om barn, så menar vi prepubertala barn. Detta medvetna användande av eufemismer är inget som gynnar en verklighetsbaserad praktisk debatt, Orzion.

Därav ord som gymnasieungdomar (inte gymnasiebarn), ungdomsgårdar (inte barngårdar) eller ungdomsmottagningar (som handhar ungdomar >13 år). De flesta svenska (och utländska) ungdomar uppskattar inte att kategoriseras som barn även om det är en juridiskt riktig term, eftersom det upplevs som ett förminskande av dem. Och inte heller du vill väl förminska ensamkommande ungdomar genom att klappa dem på huvudet och kalla dem barn? Speciellt inte när flera av dem de facto är äldre än dig... det vore inget annat än oförskämt.

Däremot ska jag ge dig rätt i att min omedelbara uppskattning var felaktig, den rätta siffran verkar ligga på ungefär 10%.
Citera
2011-12-22, 11:55
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Nej, det kan jag inte eftersom det inte stämmer och det vet du naturligtvis. Men du vet också att i vi i normalt språkbruk i Sverige sällan refererar till ålderskategorin 13-17 år som annat än ungdomar. Pratar vi om barn, så menar vi prepubertala barn. Detta medvetna användande av eufemismer är inget som gynnar en verklighetsbaserad praktisk debatt, Orzion.

Därav ord som gymnasieungdomar (inte gymnasiebarn), ungdomsgårdar (inte barngårdar) eller ungdomsmottagningar (som handhar ungdomar >13 år). De flesta svenska (och utländska) ungdomar uppskattar inte att kategoriseras som barn även om det är en juridiskt riktig term, eftersom det upplevs som ett förminskande av dem. Och inte heller du vill väl förminska ensamkommande ungdomar genom att klappa dem på huvudet och kalla dem barn? Speciellt inte när flera av dem de facto är äldre än dig... det vore inget annat än oförskämt.

Däremot ska jag ge dig rätt i att min omedelbara uppskattning var felaktig, den rätta siffran verkar ligga på ungefär 10%.
De är barn i juridisk mening och det är det relevanta. Sedan får människor kalla dem vad de vill, det förändrar inte den juridiska innebörden av vem som är barn. Barn i juridisk mening är den vars juridiska ålder anses vara under 18 år.
Citera
2011-12-22, 11:55
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Lyckligtvis kan vi fråga människor hur gamla de är.
Du kan sluta fjanta på med nya orwellska inlägg och istället gå tillbaka och svara på de otaliga frågor i den här tråden som du undvikit
Citat:
Samtidigt måste vi som du säger ta hand om alla.
"Ta hand om" innebär att ge en rättvis asylprocess, där är vi överens. Och för att kunna ge en rättvis och framförallt rättssäker asylprocess så behövs alla metoder som finns tillgängliga användas för att säkerställa den asylsökandes identitet (där ålder förstås är en grundläggande faktor). I "ta hand om" barn och ungdomar (vilket var mer specifikt vad jag skrev) ingår att se till att de slipper bo tillsammans med vuxna åldersbedragare med oklar identitet - precis som vi diskuterat tidigare. Gå tillbaks och svara på alla inlägg och alla frågor du duckat för, din ryggradslösa amöba.

Citat:
Det är därför öppna gränser och fri invandring är bra att införa. Om vi inte utvisar människor till länder där deras liv, hälsa och trygghet är i fara kommer det bli mycket bättre, det är jag övertygad om. Det är trevligt att du kommit till insikt om vikten av att ta hand om barn och övriga människor. Oavsett om det är ett ensamkommande barn på 5 år eller en dement äldre kvinna på 95 år ska de vara välkomna till Sverige. I slutändan måste vi trots allt värdera människors bästa.
Jag tror inte att det har undgått någon att detta är ditt utopiska samhälle. Tack och lov har jag hittills inte sett någon som tagit dig på allvar.
Citera
2011-12-22, 12:00
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
De är barn i juridisk mening och det är det relevanta. Sedan får människor kalla dem vad de vill, det förändrar inte den juridiska innebörden av vem som är barn. Barn i juridisk mening är den vars juridiska ålder anses vara under 18 år.
Och för att veta vilka som är barn i strikt juridisk mening (en fysisk ålder under 18 år) så måste vi se till att fastställa detta på något sätt för människor som inte har några bevis på att de är under 18 år. Jag tänker inte upprepa den här diskussionen igen, om du har teflonminne så får det står för dig. Jag tror att alla andra är kapabla att gå tillbaka i tråden och återuppleva när du fick smisk förra gången.

I dagligt språkbruk säger vi fortfarande ungdomar, och när du visar bilder på de ensamkommande för dina vänner så rekommenderar jag dig att kalla dem för just ungdomar om du inte vill bli helt utskrattad. Men du får gärna förklara annars, varför du vill förminska dessa ungdomar - varför vill du att de ska regrediera?
Citera
2011-12-22, 12:14
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Du kan sluta fjanta på med nya orwellska inlägg och istället gå tillbaka och svara på de otaliga frågor i den här tråden som du undvikit
"Ta hand om" innebär att ge en rättvis asylprocess, där är vi överens. Och för att kunna ge en rättvis och framförallt rättssäker asylprocess så behövs alla metoder som finns tillgängliga användas för att säkerställa den asylsökandes identitet (där ålder förstås är en grundläggande faktor). I "ta hand om" barn och ungdomar (vilket var mer specifikt vad jag skrev) ingår att se till att de slipper bo tillsammans med vuxna åldersbedragare med oklar identitet - precis som vi diskuterat tidigare. Gå tillbaks och svara på alla inlägg och alla frågor du duckat för, din ryggradslösa amöba.

Jag tror inte att det har undgått någon att detta är ditt utopiska samhälle. Tack och lov har jag hittills inte sett någon som tagit dig på allvar.
Kan du vara så vänlig att ta upp de frågor som jag inte svarat på? Vad jag vet har jag svarat på i princip alla frågor. Utom en del frågor av typen om vi antar A, B, C, D och E vad tycker du då.
Citera
2011-12-22, 12:14
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
I slutändan måste vi trots allt värdera människors bästa.
Vilka människors bästa? Du har knappast det svenska folkets bästa i åtanke, din sjuke globalist-imperialistiske stackare. Dessa ensamkommande (massinvällande) skäggbarn ägnar sig systematiskt åt att gruppvåldta svenska flickor och kvinnor.

Skrattretande att du som liberal inte klarar att hålla ordning på så grundläggande motstridiga principer som äganderätt och fri rörlighet. Du är en bluff. Ingen liberal är intresserad av offentligt finansierad invandring.
Citera
2011-12-22, 13:11
Medlem
spoilers avatar
Danmark: Två skäggbarn döms för våldtäkt på 15-årig flicka och utvisas på livstid.

http://lokalavisen.dk/to-unge-maend-doemt-og-udvist-for-voldtaegt-af-15-aarig-pige-/20111221/artikler/312219981/1265?ref=eblister112
Citera
2011-12-22, 14:02
Medlem
spoilers avatar
"En kvinna vid ett av Malmös transitboende för flyktingbarn hade en sexuell relation med ett av barnen.
Det rör sig om en snart sjuttonårig pojke. Kvinnan är tiotalet år äldre och har fått sluta på Malmö kommun.

— Om den här relationen kommit upp under vanliga förhållanden hade det inte funnits något att säga om saken, men omständigheterna är speciella, säger Sema Soer, chef för Malmös transitboenden. Han är placerad på ett HVB-hem och därmed är han i beroendeställning till vår anställde.

Därför har Sema Soer polisanmält saken. Brott som kan komma i fråga är exempelvis sexuellt utnyttjande."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1594560/Anstalld-hade-sex-med-flykting.html
Citera
2011-12-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Danmark: Två skäggbarn döms för våldtäkt på 15-årig flicka och utvisas på livstid.

http://lokalavisen.dk/to-unge-maend-doemt-og-udvist-for-voldtaegt-af-15-aarig-pige-/20111221/artikler/312219981/1265?ref=eblister112

Än en gång visar Danmark vägen!

Vad är det för fel på Sverige och svenskarna? Mariannelund..... 11 menablattar våldför sig på en 2-barnsmamma... vad händer? Det är knäpptyst...massmedia kniper käft och det är helt uppenbart att vi medborgare skall föras bakom ljuset om hur det ser ut ute på flyktingförläggningarna, och hur menainvällarna vältrar sig i vår välfärd. Våra gamla som byggt upp landet får sina blöjor vägda för att spara pengar, medan en skäggtattare får en budget utan övre gräns, och det räcker tydligen dessutom inte för att få skäggisen att visa tacksamhet för vårt land och respekt för vår kultur.

Det är snart bara ett väpnat motstånd som gäller!
Citera
2011-12-22, 15:35
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vilka människors bästa? Du har knappast det svenska folkets bästa i åtanke, din sjuke globalist-imperialistiske stackare. Dessa ensamkommande (massinvällande) skäggbarn ägnar sig systematiskt åt att gruppvåldta svenska flickor och kvinnor.
Jag antar att du har någon form av källa som kan styrka ditt påstående?
Citera
2011-12-22, 15:46
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Jag antar att du har någon form av källa som kan styrka ditt påstående?
Nu är du bara osmaklig och kränkande mot offren. Det finns otaliga trådar som behandlar skäggbarnens övergrepp på svenska kvinnor.

https://www.flashback.org/t1733454

https://www.flashback.org/t1695659

https://www.flashback.org/t1466666

etc.
Citera
2011-12-22, 16:06
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Nu är du bara osmaklig och kränkande mot offren. Det finns otaliga trådar som behandlar skäggbarnens övergrepp på svenska kvinnor.

https://www.flashback.org/t1733454

https://www.flashback.org/t1695659

https://www.flashback.org/t1466666

etc.
De två första har vad jag vet inte med ensamkommande flyktingbarn att göra, ett fall som i det tredje är knappast systematiskt. Länka till t.ex. 100-150 domar ifrån varje år de senaste åren så kan vi börja diskutera om du har rätt. Påstår du något behöver du bevis i form av källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in