Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Systematisk - regelmässig, regelbunden. Problemen är tillräckligt vanligt förekommande för att det inte ska kunna betraktas som anomalier.
Vad är det för Ullenhag-argument? Majoriteten invandrare överhuvudtaget är inte registrerade i brottsstatistiken; så relativt sett finns det inga problem i Sverige...
Visst, jag uttryckte mig tendentiöst, men jag har inte påstått att det handlade om totalt populationsvåld om 100 %, så var vänlig att sluta lägga ord i mun och anklaga mig för att ljuga.
"Gruppen" ensamkommande är inte sammanhållna på annat sätt än i den övergripande statistiken. Det är olika åldrar, olika nationaliteter, olika kulturer och olika personligheter. Det går överhuvud taget inte att tala om att en grupp som inte ens är löst sammanhållen
systematiskt (metodiskt, planmässigt, ordnat, regelmässigt, regelbundet) skulle kunna genomföra något liknande som metodiska eller regelbundna våldtäkter. Det är rimligt att anta att det kan finnas en
överrepresentation inom gruppen jämfört med exempelvis svenska gymnasieungdomar i samma ålder då detta bör följa samma mönster som övrig invandring, men resten är helt orimliga slutsatser. Det finns en stor gråskala mellan systematik och anomali.
Jag har inte någonstans relativiserat våld eller våldtäkter, ej heller blundat för att även ensamkommande ungdomar är representerade i brottsstatistiken. Jag drog till och med ett exempel bara för att understryka att jag (bildligt talat) sett det med egna ögon. Men det innebär inte att jag är beredd att svälja direkta felaktigheter om utbredningen av våldet.