2013-06-05, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K4235
Söker du något liknande som:
http://www.parkinchemical.com/

Yes, skulle tro det! Gärna med försäljning i Sverige då det är lite bråttom.
Citera
2013-06-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbitch
Yes, skulle tro det! Gärna med försäljning i Sverige då det är lite bråttom.
Du har Maston H2O! som är vattenlöslig. Jag har själv använt färgen vid ett par tillfällen men färgen har inte regnat bort - jag kanske helt enkelt misstolkar "vattenlöslig". Annars finns det annan industrifärg som går bort med hjälp av vatten, jag tror att PlastiKote sålde en sådan version, hur lätta de är att få tag på vet jag tyvärr inte.

Besök eller ring till närmaste byggvaruhus och hör efter.
Citera
2013-06-05, 17:49
Medlem
muntiis avatar
Finns burkar med krita i på Highlights som försvinner med vatten.
Citera
2013-06-05, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du har Maston H2O! som är vattenlöslig. Jag har själv använt färgen vid ett par tillfällen men färgen har inte regnat bort - jag kanske helt enkelt misstolkar "vattenlöslig". Annars finns det annan industrifärg som går bort med hjälp av vatten, jag tror att PlastiKote sålde en sådan version, hur lätta de är att få tag på vet jag tyvärr inte.

Håller med det är riktigt vilseledande. Har för mig att signalfärg försvinner efter ett tag också.

Sådan som används vid vägarbeten och dylikt.
Citera
2013-06-05, 21:26
Medlem
Emptycola99s avatar
Köp hårspray
Citera
2013-06-07, 07:46
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

Vattenbaserad betyder inte vattenlöslig. Färgen kan vara permanent men baserad på vatten, något jag tror att mason h2o är.
Citera
2013-06-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Vattenbaserad betyder inte vattenlöslig. Färgen kan vara permanent men baserad på vatten, något jag tror att mason h2o är.
Har innan sett att färgen säljs som "vattenbaserad" eller "vattenlöslig", hos olika återförsäljare - som du nämner, just därför kan det vara förvirrande.
Citera
2013-06-13, 19:24
Medlem
Mr.patss avatar
Någon som vet någon outlinecap som man kan racka/köpa i vanlig affär?
Citera
2013-06-13, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats

Pink brukar sitta på vissa burkar.
Citera
2013-06-13, 19:45
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats

Dom axe-burkarna som INTE är skruvkork på är en medium cap som brukar finnas på ica osv! Klarlack burkar osv också
Citera
2013-06-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size
Pink brukar sitta på vissa burkar.
Stämmer, annars rör det sig allt för ofta om hon-caps. Skulle vilja påstå att Pinky som finns på många städprodukter och Black Micro är vanligast.
Senast redigerad av cay 2013-06-13 kl. 19:56.
Citera
2013-06-13, 19:51
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Stämmer, annars rör det sig allt för ofta om hon-caps. Skulle vilja påstå att Pinky som finns på många städprodukter men också Black Micro som ofta finns att tillgå.
Instämmer, det rör sig ofta om hon-caps men annars har jag endast hittat Pink Dots. Eller någon blue dot men det var för något år sedan, jag brukar beställa en jävla massa caps så har aldrig cap-knas om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in