2015-12-07, 23:21
Medlem
Dax85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
Helt okej, det gör sitt jobb.

Vad utförligt. Om vi vänder på frågan, hur står den sig gentemot till exempel Hagmans chrome då?
Citera
2015-12-08, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dax85
Vad utförligt. Om vi vänder på frågan, hur står den sig gentemot till exempel Hagmans chrome då?

Silver är silver. största skyllnad kan vara nyansen eller glansen,men det består av aluminium i pulver så metall färgen kommer alltid vara "samma" typ.

Det beror nu hur tunn du späddar ut det.

Den gör sitt jobb som dom flesta silver.
Citera
2015-12-08, 20:04
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Silver är silver. största skyllnad kan vara nyansen eller glansen,men det består av aluminium i pulver så metall färgen kommer alltid vara "samma" typ.

Han tänker nog på sprayen...

Själv så var det för länge sedan jag testade för att jag skall kunna lägga en rapport
Citera
2015-12-26, 12:39
Medlem
fittkurts avatar
Nån som vet hur MTN Speed täcker på chrome? Bra pris på burkarna och bra för dom som gillar att måla snabbt. Win win
Citera
2015-12-26, 12:48
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittkurt
Nån som vet hur MTN Speed täcker på chrome? Bra pris på burkarna och bra för dom som gillar att måla snabbt. Win win
Om det torkat så täcker det, annars blir det klet. Enorm skillnad på nitro & speed.
Citera
2015-12-26, 13:17
Medlem
Frank.Lucas.Heroins avatar
Citat:

Haha! Du sprejar bara med sprej från Highlights va?
Citera
2016-01-19, 09:46
Medlem
Dax85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Han tänker nog på sprayen...

Själv så var det för länge sedan jag testade för att jag skall kunna lägga en rapport

Precis.

Förövrigt, är det någon som har koll på om Turtle Wax slutat göra roststopp?

Har försökt att hitta info om det men det är fan omöjligt, hittar inget varken på deras officiella sida eller den svenska producentens, blir fan tokig.
Citera
2016-01-19, 14:06
Medlem
Frank.Lucas.Heroins avatar
Citat:
Precis.

Har försökt att hitta info om det men det är fan omöjligt, hittar inget varken på deras officiella sida eller den svenska producentens, blir fan tokig.

Ja, det var ett tag sedan....
Citera
2016-01-31, 05:43
Moderator
evilhoneys avatar
Påverkas drivgasen i burkar av att vara i långvarig värme?
Jag har köpt burkar i Indien några gånger nu och trots att de är nya i lagret hos försäljaren så har ovanligt många burkar varit döda direkt och då är det ändå Flame-burkar vilket jag kör med hemma också. Nu har jag lärt mig att höra på hur de låter när man skakar dem om de är vattniga eller inte men frågan om varför de är så jävla kassa kvarstår.

Kör annars mest med Sigma 80 här som faktiskt är helt okej, lite opålitliga i trycket och en viss tendens till att bli otroligt rinniga men okej täckning och funkar bäst med alla andra caps än skinny.
Citera
2016-02-01, 00:03
Medlem
Citat:
Precis.

Ja, fast de finns fortfarande i omlopp. Majoriteten av body care säljs numera på tub eller i dunk.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Påverkas drivgasen i burkar av att vara i långvarig värme?
Jag har köpt burkar i Indien några gånger nu och trots att de är nya i lagret hos försäljaren så har ovanligt många burkar varit döda direkt och då är det ändå Flame-burkar vilket jag kör med hemma också. Nu har jag lärt mig att höra på hur de låter när man skakar dem om de är vattniga eller inte men frågan om varför de är så jävla kassa kvarstår.

Kör annars mest med Sigma 80 här som faktiskt är helt okej, lite opålitliga i trycket och en viss tendens till att bli otroligt rinniga men okej täckning och funkar bäst med alla andra caps än skinny.
Drivgasen påverkas av långvarig värme, men den skall inte påverkas negativt om man föredrar högre tryck. I uppvärmd gas rör sig molekylerna, skapar energi och stöter ihop vilket skapar ett högre tryck som märks av gasen släpps ut. Nedkyld gas har motsatt effekt. Har du stött på liknande problem med Flame-burkar i mildare klimat? Jag vet att Henxs egna burkar tappade tryck fort p.g.a. att tillverkarna inte fyllde gas efter mätning. I vissa fall kunde 50-70 ml färg vara kvar i burken när trycket var så gott som slut.
Citera
2016-02-01, 18:04
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, fast de finns fortfarande i omlopp. Majoriteten av body care säljs numera på tub eller i dunk.

Drivgasen påverkas av långvarig värme, men den skall inte påverkas negativt om man föredrar högre tryck. I uppvärmd gas rör sig molekylerna, skapar energi och stöter ihop vilket skapar ett högre tryck som märks av gasen släpps ut. Nedkyld gas har motsatt effekt. Har du stött på liknande problem med Flame-burkar i mildare klimat? Jag vet att Henxs egna burkar tappade tryck fort p.g.a. att tillverkarna inte fyllde gas efter mätning. I vissa fall kunde 50-70 ml färg vara kvar i burken när trycket var så gott som slut.
Nej, i mildare klimat har de funkar felfritt, här har de varit stendöda från början, inte en fjutt ens.
Att de rinner över kanske har med det du pratar om dock, att trycker på nåt sätt blir för högt i kannan.

Jag får stå ut ett tag till. =) Hellre dålig färg än ingen färg.
Citera
2016-02-07, 19:18
Medlem
Hlstore

Vad tycker ni grabbar och flickor om HlStore's " Random cans" ? Är dom bra? hur bra är dom för taging?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in