2013-05-30, 20:15
Medlem
muntiis avatar
Jag måste vara dum i huvudet som inte hittar dom på henxs. Skulle du kunna länka?
Citera
2013-05-30, 20:21
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Jag måste vara dum i huvudet som inte hittar dom på henxs. Skulle du kunna länka?
Hittar dom inte heller. jag antar att dom är slut.
Citera
2013-05-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
Jag antog att du menade överhuvudtaget, eftersom du inte nämnde Henxs. När jag kollar nu så fattas svart och vit tillsammans med 29 stycken andra färger. Troligen är det bara tillfälligt, det har det visat sig vara vid tidigare tillfällen.
Citera
2013-06-04, 19:05
Medlem
test1fys avatar
Ska beställa från Henxs snart eftersom inflammable inte längre skickar till utlandet.

1. Hur illa är det att måla med Hardcore 2 utan V-systemet eller vad det hette? Vilka caps funkar, och funkar dessa 100%?
2. Henxs verkar ha av den "gamla" Hardcore 2 kvar, bör man vänta tills de bekräftat att de bara har den nya inne? Ska göra en rätt stor beställning, så hade t.ex. tänkt köpa 15 random (H2) cans. Jag tror att de kommer vara elaka och bara välja cans med det gamla valvssystemet, vad tror ni?
Citera
2013-06-04, 20:56
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Ska beställa från Henxs snart eftersom inflammable inte längre skickar till utlandet.

1. Hur illa är det att måla med Hardcore 2 utan V-systemet eller vad det hette? Vilka caps funkar, och funkar dessa 100%?
2. Henxs verkar ha av den "gamla" Hardcore 2 kvar, bör man vänta tills de bekräftat att de bara har den nya inne? Ska göra en rätt stor beställning, så hade t.ex. tänkt köpa 15 random (H2) cans. Jag tror att de kommer vara elaka och bara välja cans med det gamla valvssystemet, vad tror ni?
om jag var du skulle jag lätt kört på henxs färgen! den är nästan precis som bombers best om du provat dem.

Sen så har jag hört att gamla systemet fungerar...med rätt caps så det är nog inte så illa
Citera
2013-06-04, 22:06
Medlem
Citat:

Inte så illa som folk får det att låta. Jag har nog använt runt 100 stycken olika burkar av det märket och jag har åkt på två nitlotter då packningen hade spruckit. Angående capsen, som jag har skrivit tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det var troligen en söndrig packning det rörde sig om.

När du letar efter caps till Montana Hardcore får du leta efter MTN Street Black Skinny, Banana White, Banana Yellow, Banana Yellow 2, MTN Street White Normal, New York Skinny, MTN Street Silver Fat, Rusto Fat etc. Jag skrev dem i någorlunda storleksordning.
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Citat:
Det var dock en ganska bra liknelse eftersom nog alla honcaps passar i Hardcore 2, men de funkar kanske inte optimalt.

Använder man caps av samma märke som burken ska det funka. Funkar det inte felfritt då heller har man fått ett måndagsexemplar vilket är beklagligt, men livet går vidare..
Rätt. Det finns ett gäng med caps som är gjorda för 3,2 mm-burkar som ibland fungerar så gott som felfritt på Montana Hardcore, t.ex. Black Micro, Pink Dot Black, Astro Fat och Covers-All Universal.

Min gissning är att Montana Colors Hardcore 2 går på deras "Random Cans"-erbjudande och inte via självplock men att det skulle vara helt uteslutet att du skulle kunna få med någon Hardcore 2-burk i din Hardcore 2 v2-beställning.
Citera
2013-06-05, 07:05
Medlem
Nån som handlat burkar från skapamer.se? Tyckte priserna på färgen var helt okej faktiskt.
Citera
2013-06-05, 10:36
Medlem
carlss avatar
Citat:

Är ju bara att maila info@inflammable.com om du vill beställa, går fortfarande bra enligt deras hemsida.
Citera
2013-06-05, 12:49
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Är ju bara att maila info@inflammable.com om du vill beställa, går fortfarande bra enligt deras hemsida.

Där ser man! Aja, jag tror ändå jag beställer från Henxs den här gången, är sugen på att testa något nytt. Dessutom hade jag tänkt köpa lite billig Henxsfärg eftersom jag ändå målar mest på fames och lagligt. Tack ändå!
Citera
2013-06-05, 13:27
Medlem
muntiis avatar
Om du köper henxs' egna burkar så testa Powerful Pink. Så jävla mysig, gräddig färg
Citera
2013-06-05, 15:07
Medlem
Hej,

har hört att det ska finnas färg som försvinner efter ett tag (regnar bort, antar jag). Några dagar eller veckor bör vara lagom i det här fallet.

Syftet är att måla med stenciler för ett tidsbegränsat event.

Har jag hört rätt och isåfall vad kallas färgen? Förslag på butiker som säljer den?
Citera
2013-06-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbitch
Hej,

har hört att det ska finnas färg som försvinner efter ett tag (regnar bort, antar jag). Några dagar eller veckor bör vara lagom i det här fallet.

Syftet är att måla med stenciler för ett tidsbegränsat event.

Har jag hört rätt och isåfall vad kallas färgen? Förslag på butiker som säljer den?
Söker du något liknande som:
http://www.parkinchemical.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in