Citat:
Ursprungligen postat av parreplopp
Håller på att skriva ett cv och skulle verkligen uppskatta kritik på min presentation. cvet är riktat till kassajobb (mcd, maxi etc)
here it is:
Hej!
Mitt namn är O och har precis tagit studenten från teknikprogrammet. Har tänkt att lägga studierna åt sidan ett tag och vill därför komma ut i arbetslivet. En av anledningarna till att jag söker jobb hos er är att jag vill utvecklas och skaffa mig erfarenheter. Jag tycker om att arbeta med människor och har sedan innan arbetat som lärare samt redan stått en del i kassan på två andra jobb.
Andra människor beskriver mig ofta som en glad, lugn kille som är fysiskt stark.
Jag tycker om att arbeta med kroppen samt jobb som kräver mycket koncentration. Jag är en mycket noggrann person och värdesätter mitt jobb högt. när jag väl har kommit in i något så har jag svårt att sluta.
På fritiden tycker jag om att idrotta (vilket jag gör regelbundet), vara med kompisar och resa.
here it is:
Hej!
Mitt namn är O och har precis tagit studenten från teknikprogrammet. Har tänkt att lägga studierna åt sidan ett tag och vill därför komma ut i arbetslivet. En av anledningarna till att jag söker jobb hos er är att jag vill utvecklas och skaffa mig erfarenheter. Jag tycker om att arbeta med människor och har sedan innan arbetat som lärare samt redan stått en del i kassan på två andra jobb.
Andra människor beskriver mig ofta som en glad, lugn kille som är fysiskt stark.
Jag tycker om att arbeta med kroppen samt jobb som kräver mycket koncentration. Jag är en mycket noggrann person och värdesätter mitt jobb högt. när jag väl har kommit in i något så har jag svårt att sluta.
På fritiden tycker jag om att idrotta (vilket jag gör regelbundet), vara med kompisar och resa.
Att du ska "lägga studierna åt sidan" är ingenting de bryr sig om och har bara potential att skada din ansökan.
Att du arbetat som lärare och även stått i kassan på olika företag är i sammanhanget så totalt klockrena meriter att jag bara kan le åt att du inte utvecklat detta till mer än en (1) enda mening!
Du kan utan problem skriva två tre paragrafer som täcker en halv sida enbart med dessa arbetslivserfarenheter, vad du gjorde, vad du lärde dig, vilka initiativ du tog m.m.
Då har vi en halv A4 kvar, det första stycket har du på god väg då det ska behandla varför du vill arbeta hos just dem och mycket kortfattat vad du kan tillföra (det utvecklar du sedan i resterande stycken).
I näst sista stycket i brevet kan du, som nu, beskriva personliga egenskaper för att sedan avsluta med ett sista stycke där du sammanfattar vad som sagts och att du ser fram mot att träffas och diskutera vidare.