2012-03-19, 20:06
Medlem
Imorgon hade jag tänkt att lämna in mitt CV respektive Personliga brev till en lokal butik, Tänkte därför fråga er vad ni tycker om mitt personliga brev.

Bör jag ändra något? är det dåligt?

Adress: xxxxxxxxxxxxx xxxxx
Tel mobil:xxxx xxxxxxx
Tel hem: xxxxxxxxx
Mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej!
Jag söker sommarjobb hos Er för att jag är mycket sugen på att arbeta och prova något nytt i livet. Mina främsta förväntningar om arbetet hos Er på xxxxxx är att utvecklas som person och skaffa mig erfarenheter, men samtidigt ha roligt. Få lite arbetslivserfarenhet helt enkelt. Mitt mål är att Jag vill känna att jag har utfört min arbetsuppgift på bästa sätt och att alla är nöjda. Lusten att tjäna egna pengar är också en drivkraft, självfallet.
Jag skulle beskriva mig själv som en mycket målmedveten, social,noggrann och glad person, som absolut inte är rädd för att ge lite extra ibland.
Just nu studerar jag första året på Teknikprogrammet i xxxxx. På fritiden spelar jag fotboll, styrketränar och är aktiv i Ungdomshemvärnet sedan en tid tillbaka, där jag har lärt mig oerhört mycket om hur man samarbetar med andra personer, ser till både gruppens och individens behov och att alltid vara redo att göra sitt bästa i alla situationer på ett förståndigt sätt.
Jag kan tänka mig arbeta med de flesta arbetsuppgifter, men jobbar helst inom varor och lager vilket jag har lite erfarenheter inom.
Med detta hoppas jag att jag har väckt ert intresse och att ni kontaktar mig ifall jag är den person ni söker.

Med vänliga hälsningar,
xxxxxx xxxxxxxxx
Citera
2012-03-19, 22:30
Medlem
http://www.onestopcv.se

Den här sidan skapar dokument i pdf format automatiskt.

Finns många bra funktioner. Man kan skapa en hel ansökning med brev och skicka den från sidan. Jag har 5 olika CV i 3 olika språk.

Första månaden var gratis men det kostar bara 50:- var tredje månad.

Jag betalade 150:- för året ut då jag arbetar inom restaurang och behöver den mer än de flesta.

Lycka till!

Citera
2012-03-19, 23:10
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Tycker ni att det är OK att ta en bild på sig själv från studenten? Hittar ingen annan bild med kostym och allt där man är stiligt, så att säga
Har du mössa på dig? Dryck runt halsen? Nej.

Ta på kostymen och ta en ny bild, det tar ju högst tio minuter.
Citera
2012-03-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Har du mössa på dig? Dryck runt halsen? Nej.

Ta på kostymen och ta en ny bild, det tar ju högst tio minuter.

Studentmössa, ja. Dryck, nej.
Citera
2012-03-20, 00:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus.prime
Studentmössa, ja. Dryck, nej.
Nej, bara nej. Det ser ju oerhört illa ut. Dra på dig kostymen och ta en ny bild.
Citera
2012-03-20, 09:45
Medlem
Yollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yollo
Två frågor:

1. Bör jag skicka med bild tillsammans med cv?
2. Bör jag alltid skicka med tjänstgöringsintyg, eller endast skriva att de kan lämnas vid efterfrågan?

Tacksam för svar
Help.
Citera
2012-03-20, 17:34
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yollo
Två frågor:

1. Bör jag skicka med bild tillsammans med cv?
2. Bör jag alltid skicka med tjänstgöringsintyg, eller endast skriva att de kan lämnas vid efterfrågan?

Tacksam för svar

1. Står det inte i ansökan behöver du inte det. Annars kan du klistra in i ditt personliga brev.
2. Nej, de tas med vid intervju. Möjligen läggas upp i eventuella databaser.
Citera
2012-03-22, 17:02
Medlem
Sicilias avatar
Nu sitter jag i Indesign och skapar ett schysst CV. A4 rymmer inte mycket info. Hur ser det ut att göra i ett större format, inte nödvändigtvis A3 men något större. Jag antar att vissa skriver ut det men hur vanligt är det? Jag vill försöka hålla mig till en sida och samtidigt ha det läsbart.
Citera
2012-03-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Nu sitter jag i Indesign och skapar ett schysst CV. A4 rymmer inte mycket info. Hur ser det ut att göra i ett större format, inte nödvändigtvis A3 men något större. Jag antar att vissa skriver ut det men hur vanligt är det? Jag vill försöka hålla mig till en sida och samtidigt ha det läsbart.

Jag tycker det låter som en jättedum idé att inte göra ditt CV i A4. Skulle också akta mig för att designa det för mycket om det inte är någon typ av grafisk design-jobb du söker. Nu vet jag ingenting om dig och din utbilding/arbetslivserfarenhet, men om du inte får plats på ett A4 skulle jag fundera på om allt verkligen är relevant, det kanske inte är så viktigt att du arbetade med att kratta löv för 7 år sedan.

Med reservation för att jag inte är någon som helst expert på området.
Citera
2012-03-22, 18:08
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reaz
Jag tycker det låter som en jättedum idé att inte göra ditt CV i A4. Skulle också akta mig för att designa det för mycket om det inte är någon typ av grafisk design-jobb du söker. Nu vet jag ingenting om dig och din utbilding/arbetslivserfarenhet, men om du inte får plats på ett A4 skulle jag fundera på om allt verkligen är relevant, det kanske inte är så viktigt att du arbetade med att kratta löv för 7 år sedan.

Med reservation för att jag inte är någon som helst expert på området.

Jag var litet inne på samma spår. Jag är inte grafisk designer men vill undvika att min presumtiva arbetsgivare inte möts av en vägg av text. Designar det inte mer än att det ger uttryck för min visuella identitet.
Citera
2012-03-25, 19:02
Medlem
Hej hej, sitter och fixar med mitt cv och personliga brev. Ja gick en en fransk-talande skola i mellan-/högstadiet men det känns lite töntigt att ha med grundskola under punkten "utbildning". Ska jag ta med det där i alla fall eller bör jag placera det under "språkkunskaper" (typ "God franska tack vare en franskspråkig skolgång) eller kanske under "övrigt"?

Sedan om det är en vän som har rekommenderat en till sin chef, bör jag nämna vännen i det personliga brevet eller strunta i det helt (givetvis med min väns godkännande). T.ex. att jag fick reda på tjänsten genom min vän eller liknande. Kanske lite detaljfrågor men vill verkligen innerligt ha det här jobbet. Tack på förhand!

Edit: Kan säga att det är ett bankjobb. Gäller att vara rätt formell i sin ansökan va? Haha menar inte gammalsvenska då.
Senast redigerad av ForwardFlashback 2012-03-25 kl. 19:23. Anledning: er
Citera
2012-03-25, 23:16
Medlem
Hemskt ledsen för dubbelpost. Slutade såhär iaf, ska låta den vila över natten och låta. Säg gärna till om ni skulle ändra på något, jag känner att en del formuleringar blev lite töntiga. Fyfan vad jag aldrig skulle klara av att hålla på med ett kreativt arbete, är så värdelös på sånthär

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in