2011-08-10, 19:49
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Jaha, har nu suttit i en vecka och försökt skriva ihop ett personligt brev till ett lagerjobb. Hittills har jag skrivit tre rader "Hej!
Mitt namn är Förnamn Efternamn och jag söker jobbet som lagermedarbetare hos er på Xxxxxx"
"Jag tror att jag skulle passa bra till det här jobbet eftersom....." (kom inte på något) samt "Med vänliga hälsningar Förnamn Efternamn"

För jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva, verkligen ingen aning. Det enda jag har gjort i mitt liv är att dela ut morgontidningar under en månads tid förra sommaren så jag kan inte blanda in några tidigare erfarenheter/kunskaper.

Någon som har den minsta aning/tips på vad jag kan skriva? För jag själv har verkligen ingen aning.
Citera
2011-08-11, 14:10
Medlem
Summerbirds avatar
Hej!

Vilken är snyggaste CV-mallen online?

Tacksam för svar, ursäkta om frågan varit uppe tidigare. Så lång tråd, svår att gå igenom.
Citera
2011-08-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Jaha, har nu suttit i en vecka och försökt skriva ihop ett personligt brev till ett lagerjobb. Hittills har jag skrivit tre rader "Hej!
Mitt namn är Förnamn Efternamn och jag söker jobbet som lagermedarbetare hos er på Xxxxxx"
"Jag tror att jag skulle passa bra till det här jobbet eftersom....." (kom inte på något) samt "Med vänliga hälsningar Förnamn Efternamn"

För jag har verkligen ingen aning om vad jag ska skriva, verkligen ingen aning. Det enda jag har gjort i mitt liv är att dela ut morgontidningar under en månads tid förra sommaren så jag kan inte blanda in några tidigare erfarenheter/kunskaper.

Någon som har den minsta aning/tips på vad jag kan skriva? För jag själv har verkligen ingen aning.

Du får gärna påpeka din ålder, samt vad du gjort i ditt liv. Jag förmodar att du har studerat på gymnasium iaf.
Citera
2011-08-11, 15:37
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Du får gärna påpeka din ålder, samt vad du gjort i ditt liv. Jag förmodar att du har studerat på gymnasium iaf.
20, grejen är att jag inte har gjort något i mitt liv. Jag sitta hemma framför datorn dagarna i ända. Jodå, gymnasie gick jag. Gick omvårdnad (jävla skitprogram) och det är inte direkt något som kan kopplas samman med lagerjobb. Hade det varit jobb på tex ICA så hade man iallafall kunnat skriva att man blev bra på att bemöta alla typer av människor men nu, vettefan
Citera
2011-08-12, 00:11
Medlem
DiamondNines avatar
Jag sitter här och skriver mitt första CV, och har en liten fråga. Jag har jobbat som konfirmationsledare, något som jag gärna vill framhäva, men var ska jag skriva det? Jag har inte haft några tidigare jobb eller sommarjobb, förutom just detta, men jag ser det inte riktigt som ett jobb. Vad tycker ni?
Citera
2011-08-14, 14:14
Medlem
SteveAngellos avatar
Hur ser ett CV ut för en snubbe som bara har "testjobbat/praoat förut?
Citera
2011-08-14, 14:44
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello

Skriv det under arbetslivserfarenhet. Typ:

Arbetslivserfarenhet

2011
Flashback AB (praktikant)
Som praktikant på Flashback har jag...
Citera
2011-08-15, 17:53
Medlem
leuchdiodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondNine
Jag sitter här och skriver mitt första CV, och har en liten fråga. Jag har jobbat som konfirmationsledare, något som jag gärna vill framhäva, men var ska jag skriva det? Jag har inte haft några tidigare jobb eller sommarjobb, förutom just detta, men jag ser det inte riktigt som ett jobb. Vad tycker ni?

Kanske skriva något i stil med meriter istället för tidigare arbetslivserfarenheter? Då kan du sätta in det. Även praktiker osv passar ju bra där.
Citera
2011-08-16, 14:18
Medlem
Silfverklingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello

Det är nog ganska svårt att bygga ett helt CV på praktik- och testjobb, men få fram det viktigaste som du lärde dig, som gjorde dig till en bättre anställd jämfört med hur du var innan. Minsta lilla sak som du kan krydda upp lite.

T.ex:
Under min praktik på ICA fick jag väldigt stor självdisciplin, jag lärde mig att ta order och att utföra mina arbetsuppgifter så effektivt som möjligt, etc.

(Du vet att det inte är Angello utan Axwell på din avatar va?)
Citera
2011-08-16, 14:56
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Det är nog ganska svårt att bygga ett helt CV på praktik- och testjobb, men få fram det viktigaste som du lärde dig, som gjorde dig till en bättre anställd jämfört med hur du var innan. Minsta lilla sak som du kan krydda upp lite.

Hela mitt CV är uppbyggt kring min praktik, så det fungerar.

Det handlar om att förklara vad praktiken har gett dig och att du har erfarenhet av arbetslivet samt vad du fick göra.
Citera
2011-08-16, 15:02
Medlem
Silfverklingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Hela mitt CV är uppbyggt kring min praktik, så det fungerar.

Det handlar om att förklara vad praktiken har gett dig och att du har erfarenhet av arbetslivet samt vad du fick göra.

Jag sa inte att det inte fungerar, jag sa att det kan vara ganska svårt.
Citera
2011-08-18, 17:58
Medlem
Någon som har lust att ge lite tankar kring mitt personliga brev? Skulle uppskattas

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in