Citat:
Ursprungligen postat av Acropol
mm precis. Men jag vet inte..är det bra och dra med negativa saker om sig själv då? känns som det inte hör hemma på ett cv, el?
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Räcker med en sak. Förtroendet höjs då och man känner sig mer säker att detta är en ärlig person, inte en som "tänjer på sanningen" för att få jobbet.
Generellt sett ska man aldrig skriva något negativt i sitt CV eller personliga brev. Det handlar om en första införsäljning som ska leda till intervju, har man väl kommit dit så kan man nyansera sig och förklara hur man menar, det kan man inte i brevet.
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Pratade lite med min flickvän idag angående CV, hon menade att man skulle bifoga en bild på sig själv. Vad säger Flashback om detta? Brukar man göra så?
Sitter nämligen här och filar på mitt egna.
Mvh
Det varierar givetvis lite beroende på mottagaren, men generellt sett kan man säga så här: Är man man och ser normalbra ut, eller åtminstone inte sticker ut på ett negativt sätt så är det sällan en nackdel att ha med en bild. Det är alltid lättare att knyta an till en bild än bara till text.
Är man kvinna är det vanskligare. Dels är utseendefixeringen rent allmänt större när det gäller kvinnor och dels har det visat sig att vackra kvinnor löper större risk att bli bortsorterade på grund av att de upplevs som ett hot. Jag tror också att vackra kvinnor löper en risk att inte tas på allvar om de söker en mer kvalificerad tjänst.
Trist kan man tycka, men så är det.