Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Beror väl på vad för jobb du söker men känns väl inte sådär jätte meriterat att suttit och lirat WoW x-antal timmar i livet.
Söker jobb som säljare.
Meriterna är inte att jag har spelat WoW utan att jag har använt tekniker och blivit ekonomiskt oberoende ingame.
Det jag gjorde är som att jämföra att jag blev miljonär genom att köpa och sälja på eBay nån timme per dag medans du jobbar 8 timmar per dag och inte änns är närheten. (ett exempel)
Medans folk nötade WoW 24/7 och dödade gubbar för att få guld använde jag auction house(ebay) och blev rik genom att ägna 1 timme per dag istället för 8 och ha mer än en halv miljon guld, medans dem som spelar hela tiden bara har 2-4k.
Dem skriver ju här:
Glöm att tv- och datorspel skulle vara fördummande – spelandet kan snarare vara bra och utvecklande för karriären.
"spel-som-world-of-warcraft-gor-dig-till-en-battre-chef"
http://www.e24.se/pengar24/jobb-och-karriar/spel-som-world-of-warcraft-gor-dig-till-en-battre-chef_2188715.e24
John Hagel III, medordförande på ett teknikorienterat strategicenter för Deloitte, håller med om att spelandet är bra. Han menar att unga personer med erfarenhet av onlinespel är de som är mest drivna eftersom de är vana att alltid söka efter nästa utmaning
Om man refererar till det och beskriver vad jag gjorde jämfört med de andar samt länkar/copy&pastar t.ex som ovan.
Menar det måste ju vara ett tecken på säljar-egenskaper eller?