2009-01-21, 15:59
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Men varför gnäller du då över Crosby och sedan framställer Hannulas tilltag som något positivt?

Antagligen av samma orsak att jag inte skulle gråta ifall Nisse Ekman skadade sig..
Jag gillar inte spelaren ifråga.

Crosby hade filmat sig igenom hela den turneringen och även om det kanske inte var "rätt" att cross checka honom i ansiktet så där.. så förlorade jag iallafall ingen sömn över händelsen eller upprördes speciellt mycket.
Citera
2010-02-07, 00:14
Medlem
jappanDA1337s avatar
Steve Yzerman har alltid varit min stora idol!
Sen så har vi ju Rob Blake och Scott Stevens, även dem har jag alltid gillat.
Av de spelare som spelar nu gillar jag Travis Zajac, Zach Parisé och Martin Brouder!

Gillar New Jersey och Detroit. På Yzerman har jag ingen förklaring till varför han är min idol, han har alltid varit det. Blake och Stevens spelade en fysisk hockey, fina höfttacklingar och open-ice hits.
Citera
2010-02-07, 05:22
Medlem
Jag började följa ishockey pga Yzerman, kunde tyvärr inte följa hans sista säsonger. Behöver inte förklara varför, det har redan skrivits en del om honom i tråden.

Buré var även han en stor favorit, har svårt att förklara varför men jag taggade alltid till när han kom in på isen.

Bröderna Sedin för det de gjorde för Modo när de spelade där, samt för att de spelar en oerhört underhållande hockey.

Wernblom var också alltid en favorit, speciellt efter hans överfall på Jämtin
Citera
2010-02-07, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Antagligen av samma orsak att jag inte skulle gråta ifall Nisse Ekman skadade sig..
Jag gillar inte spelaren ifråga.

Crosby hade filmat sig igenom hela den turneringen och även om det kanske inte var "rätt" att cross checka honom i ansiktet så där.. så förlorade jag iallafall ingen sömn över händelsen eller upprördes speciellt mycket.

Fan vad jag älskar Hannula, jag började faktiskt garva när jag såg crosscheckingen i den matchen

Men favoritspelare:

Peter Forsberg - Behöver jag ens motivera?

Tommy Salo - Vet att han inte är någon outstanding målvakt, men det krävs balle för att slänga sig ner på isen i en viktig straff för att chansa på att puckjäveln träffar benet.

Tomas Holmström - Han är anledningen till att jag gillar o stå framför mål o ta skit, sjukt rolig position tbh Mycket skitmål gör man också.

Lance Ward - Han är helt awezume, HV-fan som man är satt man o kollade på hans tacklingar och fighter med ett leende på läpparna

Martin Thörnberg - Jag gillar inte heller hans knätacklingar, men när han spelar schysst så älskar jag hans spelstil.

Henrik Lundqvist - Sista minuten i OS-finalen. Grr.

Patrick Roy - Gryyym målvakt, jag tycker att det är konstigt att ingen här har nämnt honom ännu?

Alex Ovechkin - Naej, jag behöver inte förklara.

Med flera, med flera.
Senast redigerad av zht 2010-02-07 kl. 08:14.
Citera
2010-02-07, 08:37
Medlem
Då jag inte är så inne i NHL så väljer jag en i elitserien, närmare bestämt ett av Färjestads senaste nyförvärv: Lubos Bartecko

Han har kommit in i laget riktigt bra och debuterat helt otroligt. 7 mål och 4 assist på 9 matcher.

Det är iaf något jag tycker är jävligt bra

Edit:
Kom på en från NHL också.

Färjestads gamla målvakt säsongen 08/09 får man ju inte glömma:
Jonas Gustavsson
Behöver inte ens diskuteras, han var en av anledningarna till SM-guldet! Hoppas han återvänder till Färjestad
Citera
2010-02-07, 09:28
Medlem
SleepaZs avatar
Sergej Fedorov under sin tid i redwings. En fruktansvärd bra spelare, när han var som bäst. Han har alltid varit min idiol, ruskigt på skridskor, bra teknik, en härlig blick för spelet. En spelare som kunde göra det där lilla extra på isen.

Har även sett honom live, under den stora NHL strejken, då ett NHL allstar lag åkte runt i sverige och spelade. Nhl laget mötte frölunda. Fedorov var riktigt het den matchen.
Kan även tillägga att jag stod som reprensentant för min klubb på isen. Jag stod brevid Mark Messier och Al Mcinnis. De ni
Citera
2010-02-07, 15:13
Medlem
Peter Forsberg känns given för mig som Modoit. Foppa är underhållande att titta på när han gör sina tricks och sina omöjliga passningar. Sen gillar jag honom för hans stil också. Han är sjukt ödmjuk. Han har väl inte gjort en bra match i hela sitt liv om man frågar han själv? Gillar hans enorma vinnarskalle, och hans hårda och fula spel.

Och i NHL är det tvillingarna Sedin jag gillar mest. Väldigt underhållande att titta på när de gör motståndarna yra i skallen med passningar mellan benen, bakom ryggen och allt vad det nu är. Gillar också att de har jobbat extremt hårt för att utvecklas under åren i NHL.

Andra spelare jag brukar gilla är de där hårt jobbande spelarna som kör stenhårt hela tiden, även om de inte är speciellt bra egentligen. Marko Toukko i Modo är ett exempel.

Sedan gillar jag Ryan Johnson i Canucks. Killen som tamejfan skulle täcka skott med tänderna om han så behövde

Men de där två sista är bara några spelare jag gillar och inte några jag skulle kalla favoriter.
Citera
2010-02-07, 16:45
Medlem
Tullamores avatar
Bob Probert.Vilken lirare det var,alltså.
Citera
2010-02-07, 16:56
Medlem
jerkjamjAms avatar
Sergej Fjodorov är min favoritlirare. Alltid när jag var yngre och spelade ishockey var jag Sergej.
Han var bäst helt enkelt.

Emil Kåberg är favoriten i Elitserien.
Senast redigerad av jerkjamjAm 2010-02-07 kl. 17:03.
Citera
2010-02-07, 19:28
Medlem
Mithrandirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Bob Probert.Vilken lirare det var,alltså.

En av mina favoriter med, kombinationen 29 mål o 398 PIM är rätt skön.

Annars gillade jag Kelly Buchberger och den typen av spelare.
Citera
2010-02-08, 01:02
Medlem
abbys avatar
Jaromir Jagr
Citera
2010-02-08, 11:23
Medlem
J.R.s avatar
Stefan Nilsson.
Han hade allt, möjligtvis hade skridskoåkningen kunnat vara lite snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in