NHL
Datsyuk: Pucktrollare utan dess like, det är ju en njutning så fort han drar igång sitt 'grejande'.
Lundqvist: Även om han började sin karriär i Frölunda så tycker jag han verkligen presterar och det är en imponerande målvakt som jag är nöjd över att ha i Sverige.
Gretzky: Jag vet inte riktigt varför, har alltid gillat honom som spelare och han verkar bara vara en skön prick och jag ser honom som en av världens bästa.
Elitserien
Pelle G: 38 år ung men han är fortfarande en bra back i HV och har varit det de senaste 10 åren, att han varit med om alla SM-gulden visar också grymt hjärta som jag finner imponerande.
Renberg: Även om han kanske itne lyckats efter sin comeback var han tidigare en riktgit skön spelare som alltid visade känslor och tog varje seger som en finalvinst och varje förlust som en finalförlust. Vi behöver fler känslor i Elitserien.
Utanför NHL och ES...
Lance Ward F.d HV spelare som jag fullkomligt älskade när han spelade här om det var någon som kunde hålla rent framför mål så var det han, synd att domarna var ute för han i slutet bara.
Per Ledin Fullkomligt hatade honom i Färjestad, när han kom till HV och lirade precis likadant så älskade jag honom, vilket gjorde att jag fattade precis hur han ska spela. Han visar lika mycket glöd och känslor som Renberg och spelar med skador och sjukdomar, när han säger att han spyr i båset under en SM-final match var ju riktigt kul att höra.
Jag är nog lite färgad av HV men det är ju sån man är