När jag var liten fanns det väl hur många som helst egentligen.
Jag minns att jag och en kompis brukade skapa dream teams, vi satt på golvet med papper och penna.
Vi skrev ner alla favoriter vi hade och skapade ett lag. Detta gjorde vi nästan varje gång vi sågs, och laget såg ganska lika ut från gång till gång. Men lika kul hade vi för det
Målvakterna var i princip alltid Roy, Brodeur, Hasek, Ketterer, Myllys.
Någon mer kan mycket väl ha slinkigt med någon gång.
Två backar som ofta var med var Leetch och S.Stevens. Kommer inte ihåg så noga vilka fler just nu.
Lidström var säkert med.
Forwards var ofta spelare från Rangers cup-vinst '94 med och min kompis ville ofta ha med Eric Lindros, det var hans favorit. Jag fastnade aldrig riktigt för honom dock.
Jag gillade mer Pavel Bure när jag var yngre. Det är något som satt sig fast hos mig... Pavel Bure är min absoluta favoritspelare när det gäller NHL. Jag skulle kunna rekommendera biografin om honom för den som är intresserad, "
Pavel Bure: The Riddle of the Russian Rocket" skriven av journalisten Kerry Banks. Det står mycket intressanta grejer i den boken.
I Elitserien så är det utan tvekan Jörgen Jönsson för mig, och bland aktiva spelare i SHL får jag nog också säga Åslund.