2022-08-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Måste väl vara Peter Foppa Forsberg

Jag tycker Joe Sakic före Peter Forsberg.
Citera
2022-08-06, 09:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Jag tycker Joe Sakic före Peter Forsberg.

Jo det finns oändligt många bra spelare genom åren, egentligen svårt att peka ut en enskild.
Citera
2022-08-24, 23:42
Medlem
Lidas bäst från Sverige enligt många NHL fans.
Men är Crosby bäst i er topp 10 i the NHL både favorit och hockey kunnig.
Många NHL fans samtycker?
Citera
2022-09-01, 19:50
Medlem
Faukess avatar
Mina barndomsidoler var och är Selänne och Kovalev.
Idag samlar jag memorabilia på diverse hockeyprylar men dessa två herrar letar jag lite mer finare grejer ifrån.
Det finns såklart många spelare man gillar men dessa ligger varmast om hockeyhjärtat.
Citera
2022-09-03, 02:25
Medlem
Genom tiderna är det Jörgen Jönsson.

Just nu Linus Johansson, Gustav Rydahl och Per Åslund.

Ni kan gissa vilket mitt lag är :P
Citera
2022-09-04, 13:01
Medlem
Bartman777s avatar
När jag var liten fanns det väl hur många som helst egentligen.
Jag minns att jag och en kompis brukade skapa dream teams, vi satt på golvet med papper och penna.
Vi skrev ner alla favoriter vi hade och skapade ett lag. Detta gjorde vi nästan varje gång vi sågs, och laget såg ganska lika ut från gång till gång. Men lika kul hade vi för det

Målvakterna var i princip alltid Roy, Brodeur, Hasek, Ketterer, Myllys.
Någon mer kan mycket väl ha slinkigt med någon gång.

Två backar som ofta var med var Leetch och S.Stevens. Kommer inte ihåg så noga vilka fler just nu.
Lidström var säkert med.

Forwards var ofta spelare från Rangers cup-vinst '94 med och min kompis ville ofta ha med Eric Lindros, det var hans favorit. Jag fastnade aldrig riktigt för honom dock.

Jag gillade mer Pavel Bure när jag var yngre. Det är något som satt sig fast hos mig... Pavel Bure är min absoluta favoritspelare när det gäller NHL. Jag skulle kunna rekommendera biografin om honom för den som är intresserad, "Pavel Bure: The Riddle of the Russian Rocket" skriven av journalisten Kerry Banks. Det står mycket intressanta grejer i den boken.

I Elitserien så är det utan tvekan Jörgen Jönsson för mig, och bland aktiva spelare i SHL får jag nog också säga Åslund.
Citera
2022-10-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Genom tiderna är det Jörgen Jönsson.

Just nu Linus Johansson, Gustav Rydahl och Per Åslund.

Ni kan gissa vilket mitt lag är :P

Så tråkigt att Rydahl lämnade, han var så underhållande.
Looben och jöggan kommer alltid vara i toppen!!!
Och inget kunde stoppa Jönssonligan på den tiden, jisses så de sköts mål 😁
Citera
2022-10-28, 18:23
Medlem
Pierre Turgeon. Han var en klass-lirare.
Citera
2022-10-29, 01:13
Medlem
Peter Forsberg, för då visste man att det alltid fanns en spelare där ute på isen som både hade skickligheten att göra skillnad OCH hatade att förlora lika mycket som en själv..

Man kan liksom inte gnälla på en spelare som alltid ger järnet och uppenbarligen mår dåligt efter förluster..
Citera
2022-10-29, 05:21
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Peter Forsberg

Magnus Wernblom
Börje Salming
Thomas Holmström
Citera
2022-10-29, 05:27
Bannlyst
Stefan Liv.

Tycker han påminner lite om en själv, man är i en egen bubbla och vinna är det ända som spelar roll. Träffa han en gång i skolan med Wislander, då berättade Liv skumma saker som allt från att ha glömt fjärrkontrollen i kylskåpet till gud vet vad.

Jag avgudade han, var så inne i matchen i huvudet 24/7.

Johan Davidsson hamnar nog även på denna listan, vilken ledare.

Andreas Jämtin också.

Jarmo Myllys också, minns när vi skulle se hockey finalen frölunda vs luleå och jag frågade om denna hjälte kommer stå i lule kassen och då sa jag shit, då blir det förlust och så blev det. Snart 30 årsen =)

Jarmo Myllys är en legend, en av tidernas största för mig

I NHL så är det nog, Patrick Jacques Roy & Dominik Hasek
Senast redigerad av wuseman 2022-10-29 kl. 05:54.
Citera
2022-11-02, 18:54
Medlem
Om jag bara ska njuta av ishockey: Pavel Datsyuk. Varje gång han beträdde isen var han fem steg före alla andra i tankarna, detta utan att vara särskilt snabb eller fysisk. Högst IQ av alla.

Om jag ska välja en spelare att ha med i landslaget: Mats Sundin, utan tvekan. Presterade alltid och är mig veterligen den som gjort flest poäng för Sverige.

Om det återstår en period och mitt lag verkligen måste vinna: Peter Forsberg. Ingen kunde förändra matchbilden som Foppa. Fullständigt överlägsen.

Att ha i mål? Hasek. Statistiken ljuger inte. Knäckte Roy och Brodeur med mil fastän han mottog betydligt fler skott.

Att ha som allmän brunkare/arbetsmyra? Jimmie Ölvestad.

I slagsmål? Laraque.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in