2009-01-09, 00:40
Medlem
Klaemmys avatar
Hade Foppa som idol när jag var liten och killen är ju kung när han är hel. En av världens största genom tiderna med en grym kombination av finlir och fysik.

Henke "The King" är ju givetvis en annan som jag håller högt. Inte enbart för att han var Frölundait utan även för att han har potentialen att bli riktigt riktigt stor.

Fredrik Pettersson är en kille som jag har fått upp ögonen för denna säsongen, jobbar som bara fan men spelar inte fult och känns allmänt sportslig när han spelar. Det är respekt.

Kåberg är en annan favorit i ES. Rejäl och står upp för sig själv och gömmer sig inte bakom domare när han har retat rövhåren av motståndarna.
Citera
2009-01-09, 00:46
Medlem
ascHacks avatar
Eric Lindros- Gjorde hockeyn rolig att kolla på i sina fysiska närkamper, samma sak gäller Douglas Murray.
Citera
2009-01-09, 13:30
Medlem
steffeGs avatar
Min allra första favorit var Mike Bossy, då han var en notorisk målskytt i de första slutspel av NHL jag intresserade mig av. Därefter har de kommit och gått. Patrick Roy är en som hängt med mig många år, likaså Mark Messier, Ray Bourque, Cam Neely och andra hjältar från 80- och 90-talet. Har överhuvudtaget alltid haft många favoriter men svårt att säga att en spelare skulle vara speciellt uppskattad. Guy Carbonneau har jag i och för sig gillat både som spelare och coach så han får väl nämnas.

Bland svenskarna, då. Patric Kjellberg, Holmström, Roger Johansson och Mange Arvedson, framför allt.

Nuförtiden ser jag alldeles för mycket bra hockey för att inte uppskatta massor av spelare.
Citera
2009-01-09, 14:32
Medlem
winkers avatar
Har aldrig riktigt haft någon speciell favoritspelare. Men visst, som född Öviksbo så har väl alla haft nr 21 som favorit nångång i tiden.

Men nutid så är det garanterat Alexander "Ovie" Ovechkin som tar hem priset, han är så sjukt bra.
Citera
2009-01-09, 15:16
Medlem
Keith Tkachuk och Jeremy Roenick. Roenick började jag älska när han lirade för Chicago Blackhawks, vilket för övrigt är favoritlaget i NHL, sen när han drog till Coyotes börja jag följa dem och fick upp ögonen för Tkachuk.
Roenick gillar jag främst för hans spelstil han hade när han var på topp, dessutom verkar vara en sådan jävla skön person, minns en match då dem hade mikrofon på killen. Hans kommentarer var så jävla klockrena.
Tkachuk är/var ju en grym powerforward, sådana kan man bara älska.
Sen är ju en kille som Lucic alltid sevärd i dagens NHL.

I elitserien är det främst Zuccarello-Aasen och Virre Hedman. Behöver väl inte tilläggat att laget som gäller där är MODO.
Citera
2009-01-09, 15:53
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ja vilken är din favoritspelare? Spelar ingen roll om han är svensk eller inte eller i vilken liga han spelar.

Min egen favorit är Steve Yzerman. När jag började följa NHL så blev Detroit mitt favoritlag o snabbt så blev Yzerman favoriten bland spelarna. Han hade det mesta. Anpassade sig senare i karriären till att bli bra över hela banan. För de första åren så var hans stora styrka i anfallet men i slutet av karriären blev han ju även erkänd som en duktig defensiv center.

Gillar hur han spelade genom smärta. Hur han offrade sig för laget, hur han ledde laget genom att alltid gå hårt in i närkamper osv.

Nu har jag ingen speciell favoritspelare. Klart jag följer spelarna i Red Wings extra noga men ingen som jag följer som jag följde Yzerman.

Måste nämna yzerman jag också, även fast jag inet följer NHL så hårt, men det var när man var liten fjärt och lirade nhl på sega så ägde yzeman och gänget. Sen dess har han och detroit varit nr1 på andra sidan.

Bland svenskarna är det Peter Forsberg. (japp jag är uppvuxen i övik)
Citera
2009-01-10, 12:23
Medlem
fantomen1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster

NHL
Mario Lemieux - Det började med att en släkting dejtade Super Mario och slutade med att jag var frälst.
När då om man får fråga? Lemieux har väll vart ihop med sin nuvarande fru sen han var 16 år gammal.

Min favorit är helt klart Mario Lemieux.
Senast redigerad av fantomen1982 2009-01-10 kl. 12:27.
Citera
2009-01-10, 12:25
Medlem
Jonas Norberg Tidigare i Karlskrona HK och nu i FC Barcelona.

För övrigt är Tie Domi skön!
Citera
2009-01-10, 12:36
Medlem
MBN_MANs avatar
Jimmie Ölvestad.

Ååh Jimmie Jimmie!
Citera
2009-01-10, 12:56
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen1982
När då om man får fråga? Lemieux har väll vart ihop med sin nuvarande fru sen han var 16 år gammal.

Min favorit är helt klart Mario Lemieux.

Det är i väldigt unga år. Har dock för mig att han var äldre än 16 när det hände. Dejtandet bestod dock bara av 2 middagar om jag minns rätt. Men jag har trots det en del kul saker som tillhört Mario hängandes hemma i garderoben.
Citera
2009-01-10, 13:22
Medlem
KenZus avatar
Jarmo Myllys: Tyckte Ferros sammanfattade honom riktigt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
han hade temperament, stort hjärta och var en av de bästa målvakterna som vi haft i Elitserien någonsin. Lägg därtill att han kanske är den bästa målvakten med klubba som vi haft innom svensk hockey så har vi en jäkligt bra spelare.

Thomas Holmström - Ingen kan ta så mycket skit framför målet som Holmström
Citera
2009-01-10, 13:30
Medlem
Jag det finns ju flera stycken man i stort sett blivit frälst av,,

Scott Stevens - hans tacklingar och ledarskap var ju bara ljuvligt

Tommy Sjödin - Bar länge Brynäs på sina axlar, och är verkligen en legendar i klubben

Mikko Kuparinen - Blev frälst av honom när han spelade i Brynäs, älskade honom verkligen då och har alltid gillat honom

Har som ni kanske ser alltid varit ganska förtjust i backar, sedan har vi ju flera svenska favoriter som växt fram som Mats Sundin som är en fantastisk ledare, Peter Forsberg, Nicklas Lidström, Niklas Kronwall, Pär Djoos...

Finns fruktansvärt många att välja mellan egentligen, så blir jäkligt svårt att bara välja ut en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in