2009-01-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det är i väldigt unga år. Har dock för mig att han var äldre än 16 när det hände. Dejtandet bestod dock bara av 2 middagar om jag minns rätt. Men jag har trots det en del kul saker som tillhört Mario hängandes hemma i garderoben.

Det har du säkert, men som vanligt är det väl inget du vill berätta vad det är. Du vill ju inte "hänga ut" honom som det brukar låta.

ont: Kom på en till favoritlirare, Darius Kasparaitis när det begav sig i Penguins. Stenhårda tacklingar hade karln.
Citera
2009-01-10, 14:45
Medlem
Dr.Sativas avatar
Tycker det är lite rolig att ingen tagit upp Wayne Gretsky?!

Ett litet urplock;

Mike Modano: Snabb som fan, går mycket på mål!

Joe Sakic: Bra skott, fina meriter!

Peter Forsberg: Grym tvåvägs spelare

Jaromír Jágr: över 1600 poäng, över 600 mål. Passerade 100 poängs gränsen 5 säsonger och 50 måls gränsen 3 säsonger!
Citera
2009-01-10, 15:21
Medlem
lillroccos avatar
jeff carter grymt skott
Citera
2009-01-10, 16:13
Medlem
toxicitys avatar
Ray Bourque Världens bästa back genom tiderna.

Cam Neely min absoluta favorit någonsin. Grym målskytt,riktigt power forward. 50 mål på 49 matcher 93-94. 525 matcher 330 mål för boston.
En hel del fighting med. Jävla Samuelsson
Citera
2009-01-10, 17:26
Medlem
Mulatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa

Jaromír Jágr: över 1600 poäng, över 600 mål. Passerade 100 poängs gränsen 5 säsonger och 50 måls gränsen 3 säsonger!

1599pt
Citera
2009-01-10, 17:35
Bannlyst
Magnus Wernblom: Han har alltid vart min idol sen jag var liten, en riktig kämpe som kan driva ett helt lag till seger.

Sen är jag ingen NHL fantast så jag säger Eric Lindros för jag samlade på han när jag var liten och höll på med hockeybilder.
Citera
2009-01-10, 21:21
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Pierre Johnsson är lite av en favorit just nu.

Annars har man väl inga direkta favoriter. Finns ju så många spelare man uppskattat genom åren. Kan väl nämna att jag inte är någon större fan av Scott Stevens som verkar vara det uppenbara valet om man gillar hårt spel. Han var alltid på gränsen till det tillåtna och jag har svårt med spelare som tar chansen att skada motståndarna. Det är bland annat därför som jag gillar "rena" spelare som Pierre Johnsson.

Konstantinov var väl ingen ängel men jag föredrog honom före Stevens när båda var aktiva.
Citera
2009-01-10, 22:00
Medlem
_Jago_s avatar
Eric Lindros
Dominerade hockeyn totalt under några år, tills man kom på hur man skulle stoppa honom. Var kontroversiell, något som är förbjudet i NHL.

Adam Oates
Grymt underskattad lirare som gjorde flest assist av alla under 90-talet efter Gretzky. Var fantastisk ihop med Brett Hull och hade enormt många assistpoäng under åren i St. Louis. Brett kom aldrig upp i samma siffror utan Oates.

Jeremy Roenick
Skön kille som säger vad han tycker. Kan både ge och ta en smäll. Kom tillbaka trots att alla trodde han var slut och spelar fortfarande en bra hockey i ett av de bästa lagen.

Jaromir Jagr
En av de bästa europeerna i NHL någonsin. Fantastiska siffror, och var rätt unik med sin spelstil under sina senare år. Gjorde Rangers till ett slutspelslag igen.

Dave Andreychuk
Återigen en mycket underskattad spelare. Var kung i PP, och har flest gjorda mål i PP i NHL-historien. Var en stor ledare som till slut var med och byggde upp Tampa till det storlag man en gång var. Blev tyvärr kastad till hundarna under sin sista säsong.
Citera
2009-01-10, 23:00
Medlem
Snoppzors avatar
Min lista på favoritspelare från förr kan göras oändligt lång, men herrarna på min avatar, dessa ikoner är två som ligger högt upp på listan. Tar några från dagens NHL.

Milan Lucic
Han är lite målskytt, lite framspelare, mycket rivjärn och mycket boxare i en och samma kropp. Otroligt rolig spelare att följa på isen - bra kombo av hjärta och muskler.

Marc Savard
Är fortfarande lite av en stjärna i skymundan, trots sina magiska handleder och utmärka spelsinne. Väldigt hög lägstanivå, produktiv.

Dustin Brown
Grym powerforward som skjuter som en häst, högfrekvent tacklare som alltid ger 100 %.
Citera
2009-01-10, 23:27
Bannlyst
Scott Stevens, New Jersey Devils fantastiska back!
Mitt första hockeyspel var NHL -96 till SEGA. Jag var alltid New York Devils och Scott Stevens var den coola, hårda och brutale killen. Senare fick jag veta att han var ganska hård på den riktiga planen också, .

Effektiv var han också! Under sin andra säsong i NHL gjorde han 45 poäng på 78 matcher. Säsongen 93/94 gjorde han tydligen 78 poäng på 83 matcher. Men ja, detta är bara fakta taget från Wikipedia. Jag gillar honom därför att jag spelade så pass mycket med honom i mitt TV-spel för dryga tio år sen.
Citera
2009-01-10, 23:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Min lista på favoritspelare från förr kan göras oändligt lång, men herrarna på min avatar, dessa ikoner är två som ligger högt upp på listan. Tar några från dagens NHL.

Milan Lucic
Han är lite målskytt, lite framspelare, mycket rivjärn och mycket boxare i en och samma kropp. Otroligt rolig spelare att följa på isen - bra kombo av hjärta och muskler.

Ett exempel på hur bra killen är måste ju vara den första matchen mot Montreal den här säsongen. Första bytet går killen in och sätter 4 tacklingar och då snackar vi inte små knufftacklingar inte.. Nej det är rejäla tacklingar som smäller i planket, efter det går han in och tar en fight med Komisarek och sen avslutar det hela med att göra poäng.

Lucic is the shit!
Citera
2009-01-11, 00:53
Medlem
Dr Scriptums avatar
Jaromir Jagr
Kanske NHLs bästa Europafödda forward och en poängmaskin av högsta klass, och gjorde dessutom sina poäng under en tid som var mycket mer defensiv än det glada 80-talet. Dessutom gillar han Reagan.

Mario Lemieux
Fantastisk spelare. Ständigt attackerad av sjukdomar och problem. Då framstår hans spel och poängskörd som än mer imponerande.

Ilya Kovalchuk
Kaxig attityd, god målskytt och stoppade kanadensarna i VM-finalen 08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in