2012-12-22, 18:15
Medlem
Leksingens avatar
Jens Bergenström Niklas Eriksson Mikael Karlberg Jens Nielsen Dom Bästa Spelarna Genom Alla Tider.
Citera
2012-12-22, 19:41
Medlem
Bondbruds avatar
Laraque, Bure och Lindros.

På senare år, Viktor Fasth.
Citera
2012-12-23, 02:21
Medlem
Politrickss avatar
Cam Neely - Stor, stark, tung och fysisk med ett exceptionellt målsinne. Han gav dessutom ett sympatiskt och ödmjukt intryck vid sidan av isen. Besvikelsen var total när han annonserade att han skulle gå i pension.

Sergei Fedorov - En av de mest kompletta ishockeyspelarna att någonsin snöra på sig ett par skridskor. Han var en av NHLs absolut vassaste skridskoåkare och hade en fantastisk klubbteknik. Han håvade in dubbla fastest skater i Skills competition vid NHLs All star games, han tog även en titel i hardest shot. När han stod i zenit av sin karriär så fullständigt sprutade han in poäng samtidigt som han även håvade in dubbla Selke Trophies för sitt arbete i defensiven.
Fedorovs defensiv var så pass bra att Scotty Bowman till och med spelade honom som back tillsammans med Larry Murphy vilket visade sig fungera bra.
"The Red Wings senior vice-president Jim Devellano said, "I’m convinced if we left him there, he’d have won a Norris Trophy"

Doug Gilmour - Oerhört rivig spelstil och trots sin lilla kroppshydda så var han även väldigt fysisk. Liksom Sergei Fedorov så var även han en duktig tvåvägssspelare och kunde ösa in poäng samtidigt som hans defensiva arbete höll Selke-klass. Jag vill minnas att Don Cherry kallade Doug Gilmour för världens bästa ishockeyspelare efter att Doug på egen hand nästan lyckades ta sitt Toronto till Stanley cup-final mot Montreal 1993.

Bland dagens lirare så får jag nog säga att Patrice Bergeron är min favorit. Jag är lite svag för spelare som kan spela ishockey över hela isen.
Citera
2012-12-23, 03:51
Medlem
IceEyess avatar
Tomas Holmström - Oerhört stark grovjobbare vars kontor är placerat framför motståndarnas mål där han utan minsta klagomål kan ta en klubba i ryggen, eller knytnäve i ansiktet.

Tomas "Bulan" Berglund - Ledin, Jämtin osv i all ära men här har vi första klassens retsticka som verkligen var en ren pest för motståndarna, och samtidigt väldigt värdefull för Luleå.

Mats Näslund - i egenskap av radikal timråfanatiker är det en dödssynd att inte ta med Mats "Le Petit Viking" Näslund på listan. Att lyckas med bedriften att vinna OS-guld, VM-guld, SM-guld och Stanley Cup är Respekt med stort R.

Peter Forsberg - Motivering känns överflödig, men här pratar vi om en komplett spelare med suveränt spelsinne, bra fysik, vinnarskalle utan motsvarighet osv.
Citera
2021-11-12, 00:08
Medlem
Mike Bossy, o dessutom skandal att han fick vänta 4 år, istället för 3 för att bli invald i HOF. Snudd på att han borde fått komma in tidigare. Fantastisk spelare helt klart
Citera
2021-11-12, 00:17
Medlem
lemmy124s avatar
Plutten Andersson och Vladimir Krutov är idolerna.
Citera
2021-11-12, 02:55
Medlem
Eric Lindros, Paul Kariya o Mike Bossy är nog mina favoritspelare. Gillar Teemu Selänne också. Bossy var en fantastisk spelare, men Lindros hade nog större ännu offensiv talang, men kan ha fel. Men visst gillar jag Ovechkin också, synd dock att ha varit down offensivt, med sina mått mätt förvånansvärt länge egentligen. Men nu är han dessbättre ganska så på g, förhoppningsvis iaf) McDavid o Draisaitl är ju ruskigt bra också.
Senast redigerad av bushmostevil 2021-11-12 kl. 02:59.
Citera
2021-11-12, 11:11
Medlem
Det här är fruktansvärt svårt då jag är vansinnigt förtjuist i tiotalet, kanske hundratalet spelare från tiden runt 90-00-talet när jag växte upp med att så smått titta på matcher men framförallt spela de gamla NHL-spelen.

Jag vill nämna två spelare från Colorado trots att jag paradoxalt nog är Detroit-fan.

Joseph Steven "Joe" Sakic:
Dels så retar det mig en smula att de flesta håller den fantastiska Steve Yzerman över Joe.
Svårt att jämföra dessa, men Sakic spelade under en något snålare period av målrika matcher.
Aldrig några riktiga dippar, bra i landslaget, bra i Colorado, inte minst i slutspel.
Fruktansvärt skott, men även generellt bra spelsinne, och dessutom inte så tokig defensivt.
Grym lagkapten, precis som jämförelsen Stevie.

Peter Forsberg:
Ganska välkänd kille i Sverige......
Klassiskt "passa först, skjut sen"-tänk ofta, även om han i början hade en patenterad köksväg.
Stenhårda offensiva tacklingar, vansinnig teknik och passningar.
Mycket snack om om och men, gällande hans skador.
Men under sina absolut hetaste perioder så är han för mig över både Lidström och Sundin sveriges i modern tid bästa spelare.
Galna ljusblå vargögon, och sanslöst dålig förlorare.
Citera
2021-11-12, 14:38
Medlem
Giggsys avatar
Ovechkin - Uffe Söderström - Gaborik

Pronger - Mange Johansson

Roy / Norrena
Senast redigerad av Giggsy 2021-11-12 kl. 14:42.
Citera
2021-11-13, 16:13
Medlem
Mats Åhlberg. Elitseriegigant på 70-talet. Svensk mästare i Leksand 4 gånger. Lagkapten i klassiska landslagen 76-77. En teknisk, mycket elegant och målfarlig spelare. 301 mål på 442 matcher i högstaserien för Leksand. Spelade Alltid med Dans Söderström, 3e-gubbe var Ulf Mårtensson, sen Dan Labraaten och Hans Jax bland annat.
Citera
2022-08-06, 08:56
Medlem
Jaromír Jágr.

Sidney Crosby.

Mike Modano.
Citera
2022-08-06, 08:58
Medlem
snurresprettiss avatar
Måste väl vara Peter Foppa Forsberg
Citera