2010-05-11, 14:39
Medlem
Gillar Mats Sundin. En riktigt bra hockeyspelare och lagkapten. Hade ett bra skott och kunde stå upp för sig själv. Första europe och enda svensk som gått först i draften.

Lidas - kommentar överflödig?

Milan Lucic, #17 i Bruins är sjukt rolig att kolla på under matcherna, allt som oftast händer det något varje byte av den gode Lucic.

Finns så klart många fler men det är några.
Citera
2010-05-18, 01:02
Bannlyst
Teemu Selänne och Saku Koivu då de alltid spelat underbar hockey tillsammans och har stort hjärta. Alltid varit de två största spelarna för finsk ishockey sedan jag var liten. Kommer ihåg hur ledsen jag var när Saku fick cancer. Trodde att jag kanske aldrig skulle få se han spela hockey igen, men han kom tillbaka och comebacken gav mig tårar. Deras hjärtan för Finland och hockey var det som födde mitt finska hockeyhjärta. Mina största idoler sen jag var 4-5 bast.

Drömmer fortfarande om att de ska göra comeback i landslaget.
Senast redigerad av alwx 2010-05-18 kl. 01:20.
Citera
2010-05-18, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Elitserien
#35 Jarmo Myllys Fastnade för hans dominans när han var störst i Luleå! Störst i ES
Jarmo myllis var jag också ett STORT fan av när han spelade i luleå! Var rätt liten då men vad hände med han sen?
Citera
2010-05-18, 12:42
Medlem
Teemu Selänne och Lars Erik Spets.
Citera
2010-05-19, 12:54
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Teemu Selänne och Lars Erik Spets.

Härligt att se Lars Erik Spets bli nämnd här! Får man fråga varför han är din favorit?
Citera
2010-05-25, 16:47
Medlem
Galtsurkas avatar
Har egentligen ingen större koll på dagens hockeyspelare, men vad jag minns så har alltid Jaromir Jagr varit min favorit. Medans jag hade 2-3 olika hockeykort med vissa spelare har jag fortfarande en fet hög med 20+ kort på Jagr. Att han sedan vann VM nu igen visar ju ytterligare att killen fortfarande har något att visa, det är imponerande om något.

Givetvis skulle jag kunna nämna Mario Lem~, Gretzsky, Hasek, Foppa och andra legender, som även dom varit höjda till skyarna. Men det är Jagr jag alltid har hållt på, ville se ut som han när jag var liten men har kommit på andra tankar nu på senare tid.

Fedorov (som också spelar fortfarande) är också en gammal favorit.

Ungefär som att jag fortfarande diggar Romario och Dennis Bergkamp(?) inom fotbollens värld. Gamla godingar som hängt kvar med mig helt enkelt.
Citera
2010-05-30, 15:39
Medlem
Hela gamla ryska superfemman var ju underbar. Varje gång de var inne på isen hände det något och oftast var det vackert. Där får jag trots allt hålla på Krutov. Liten kille, men satan vad han kunde hålla på. Dessa spelare har skapat ett komplex för dagens ryssar. Inte nog med att de ska vinna med många mål, det måste vara snyggt med.
Citera
2010-05-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Härligt att se Lars Erik Spets bli nämnd här! Får man fråga varför han är din favorit?

Mest för hans slit, inte ofta man ser någon slita så jävla mycket som LE. Han var grym i VM nu senast också. Får han inte en chans till i Sverige är det nåt fel. Det är han värd.
Citera
2010-05-30, 19:46
Medlem
Freddex4s avatar
Foppa och super Mario ftw!
Citera
2010-05-31, 15:44
Medlem
Nicklas Bäckström har blivit min favorit dom senaste åren. Före han var det Joe Sakic som var min favorit.
Citera
2010-06-05, 15:37
Medlem
vanhesslings avatar
Min favorit i NHL är nog Niklas Kronvall stabil och tacklar jävla bra
I sverige är det Jörgen sundqvist.
Sveriges bästa back (I sverige)
Citera
2010-06-07, 16:40
Medlem
BabyJesuss avatar
I dagens NHL så är det många. Ovie, Bäckström, Affe, Doughty, Kane, Pronger, Shremp mm.

Genom tiderna så är det helt klart Tom Chorske som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in