2010-02-04, 14:06
Medlem
Timjan256s avatar
Jag skulle vilja se Ludmila Enquist och Patrik Sjöberg i samma lag.
Citera
2010-02-04, 14:15
Medlem
snurreskvätts avatar
Måste bara flika in att folk har väldigt snabba på att "glömma" Sjöberg lilla snedsteg i Göteborg för ett tag sedan.
Förvisso tycker jag det bara är bra då jag själv gärna sticker fram snoken när det vankas lite godis, men PK i sådana här sammanhang brukar vara en total utfrysning och en permanent plats i malpåsen.

Lite skumt att präktige rikstönten Holm inte tagit upp det.
Citera
2010-02-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Holms argumentation angående att han är en bättre höjdhoppare är såklart regisserat av SVT själva för att krydda programmet lite extra. Sjöberg har givetvis hoppat högre och är sedemera den bästa höjdhopparen vilken Holm är mycket medveten om. Holm är ingen dumskalle. Vidare kan man argumentera för att Holm är den större höjdhoppare då han olikt Sjöberg vunnit det enda som är värdigt relordböckerna, nämligen OS. Det gör honom historiskt till en större höjdhoppare än Sjöberg som även fast han hoppat högre aldrig hoppat högst och därmed blir en i mängden.

Tror för övrigt att Armand vinner. Även han skridskoåkaren är neutral och avslappnat precis som man sig bör om man ska gå långt i detta spektakel och därmed förmodligen hamna tvåa.

För övrigt ett ganska så tråkigt startfält. SVT redaktionen är sannerligen inga mästare på att sälja in sin programide. Klart som fasiken att man kan få mer intressanta namn att ställa upp på en gratis solsemester. Kanske någon hockeyspelare - typ Mats Sundin, Tommy Salo mm vore intressanta.
Om du följt mina tidigare inlägg så
Citera
2010-02-05, 23:16
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Det såg helt jävla livsfarligt ut. Jag trodde aldrig att han skulle komma över, blev nästan förbannad för att SVT hade varit så taskiga mot honom när de kom på denna tävling, de måste ha förstått att han aldrig skulle klara det- och sen tar han sig över

De kan ju inte se till alla när de gör tävlingar, ska de tex. skippa bolltävlingar för de stackare som har noll bollsinne..eller Holm som är en total badkruka. Nej kunde inte hjälpa skratta i slutet när han försökte slänga sig över med hjälp av lianen. Gick inte vidare bra.
Citera
2010-02-06, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Holms argumentation angående att han är en bättre höjdhoppare är såklart regisserat av SVT själva för att krydda programmet lite extra. Sjöberg har givetvis hoppat högre och är sedemera den bästa höjdhopparen vilken Holm är mycket medveten om. Holm är ingen dumskalle. Vidare kan man argumentera för att Holm är den större höjdhoppare då han olikt Sjöberg vunnit det enda som är värdigt relordböckerna, nämligen OS. Det gör honom historiskt till en större höjdhoppare än Sjöberg som även fast han hoppat högre aldrig hoppat högst och därmed blir en i mängden.
Du talar emot dig själv. Om Patrik hoppat högst och det betyder att han är bäst, så kan inte Holm anses som en större höjdhoppare historiskt. För är man större historiskt så är man också bättre.

Det är alltså en paradox, och det är ju där det svåra ligger. Hur mäter man vem som var bäst av dem. Båda är bäst beroende på hur man väljer att se det.

Jag tycker att Patrik är den bäste då han hoppat högst plus att han tagit medaljer i 3 OS.
Citera
2010-02-06, 18:44
Bannlyst
Det är bara det att Patrik har använt anabola, och det har jag svårt att tro att Holm har gjort.

Och att Patrik har använt det, vet jag till 100% säkert.
Citera
2010-02-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Det är bara det att Patrik har använt anabola, och det har jag svårt att tro att Holm har gjort.

Får man fråga hur du nu "vet" detta ?
Citera
2010-02-06, 18:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vad som talar för att något är skumt är att Sjöbergs generation var mycket bättre än dagens höjdhoppare. På den tiden var det strömhopp över 2.40, idag är det sensation om någon är över. Hur kommer det sig?

En mer relevant jämförelse tycker jag skulle; vem vann mest tävlingar mot kvalificerat motstånd?
Citera
2010-02-06, 19:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Måste bara flika in att folk har väldigt snabba på att "glömma" Sjöberg lilla snedsteg i Göteborg för ett tag sedan.
Förvisso tycker jag det bara är bra då jag själv gärna sticker fram snoken när det vankas lite godis, men PK i sådana här sammanhang brukar vara en total utfrysning och en permanent plats i malpåsen.

Anledningen till att den fadäsen inte slog så hårt mot Sjöberg var väl just att han stuckit fram snoken ett par gånger tidigare så ingen blev väl direkt förvånad

Holm-Sjöberg diskussionen kändes lite regisserat ja. och det är synd att det ser ut att bli tjejerna vs killarna. Å andra sidan har jag svårt tänka mig en kvinnlig segrare eftersom det är lika förutsättningar i många grenar
Citera
2010-02-06, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Får man fråga hur du nu "vet" detta ?

Ja du får lov att fråga.

Det är så att Frank Andersson och Patrik satt och pratade, och Frank lämnade ett paket med Genotropin till Patrik. Ett tag efter så såg jag hur Patrik körde knäböj med otroliga vikter på Franks gym som han tränade på då. Och jag hörde snacket dom emellan om effekterna av preparatet.

Det räcker för att åtminstånde jag är övertygad. Till 100% som sagt.
Citera
2010-02-06, 19:30
Bannlyst
Citat:

Det tvivlar jag inte på. Han är ju så liberal till mycket annat och petar man i näsan så är inte steget så långt till att preppa. Men om det är som du säger så var han smart nog att köra geno som de inte kunde hitta på den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad som talar för att något är skumt är att Sjöbergs generation var mycket bättre än dagens höjdhoppare. På den tiden var det strömhopp över 2.40, idag är det sensation om någon är över. Hur kommer det sig?

En mer relevant jämförelse tycker jag skulle; vem vann mest tävlingar mot kvalificerat motstånd?
Det tror jag är Patrik. Han vann flest stora tävlingar i alla fall, eller placerade sig bättre på fler stora.
Citera
2010-02-06, 19:33
Medlem
Scrapers avatar
Jag är inte så insatt i dessa idrottsmän, men jag kan ändå hjälpa Er via en enkel fråga:

Vem har hoppat högst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in