Fan vad grymt att Wassberg lyssnar på Rammstein!

Sjukt otippat ju!
Tycker att kvällens avsnitt nog var bättre än det första (såg inte så mycket av det andra). Även om som sagt produktionen kunde ha gjorts mycket bättre så är det riktigt bra mysunderhållning. Dock blev jag åtminstone till en början besviken på att det är så snällt och puttinuttigt. När man såg deltagarnas namn så förväntade man ju sig se tjuriga avdankade egoister som bråkar med varandra, speciellt under tävlingsmomenten (när jag nu tänker efter så är det ju faktiskt ganska otänkbart att detta skulle ske) men nu börjar jag nöja mig med deras mesiga mysjargong.
Betyg på deltagarna känns ju obligatoriskt

:
Per Elofsson - 8/10 - verkar ju vara en fruktansvärt skön kille, som dessutom säkerligen kan ta hem allting
Erica Johansson - 3/10 - har alltid tyckt att hon syns för mycket överallt (vad fan har hon åstadkommit liksom?) och i kvällens avsnitt tappade jag respekten för henne i slutet
Thomas Wassberg - 8/10 - verkar ju också vara ganska skön och riktigt trevlig, säger ju faktiskt en del. hans musiksmak (även om jag inte direkt delar den) höjer betyget ett snäpp. dessutom är han ju den som man har mest respekt för i övrigt.
Pelle Fosshaug - 9/10 - kul att han beter sig som man kunde förvänta sig, fast bättre. verkar ju vara en riktigt härlig typ, skulle vara kul om han kunde tagga till lite mer i tävlingarna ibland bara, lite hot mot familjen hade ju inte skadat (

). eller... ja kanske, men jag tycker han verkar stå sig oväntat bra fysiskt mot Elofsson och Abrahamian, med tanke på att han är en avdankad bandylirare.
Malin Moström - 4/10 - henne har man väl inte sett så mycket av. dessutom får man en känsla av att hon är ersättare för någon som har gjort något annat än varit en halvtaskig ointressant damfotbollsspelare
Peja Lindholm - 8/10 - har alltid gillat honom, mycket beroende av det festliga smeknamnet och den eminenta tv-sporten curling. men när man nu fick se honom "på riktigt" så verkade han ju som en riktigt trevlig kille, och som ju som sagt verkade genuint glad av att vara där och kämpa sig vidare. och ja, det var riktigt trevligt att höra honom prata om hur nöjd han var med sitt junior+seniorlag etc. tråkigt att han åkte ut, men det skulle jag nog känna med de flesta manliga deltagarna.
Susanne Gunnarsson - 7/10 - verkar vara en ganska skön, om än en aning klurig typ. även om säkert skadan inte är så illa som svt vill få det att verka som så tycker jag det är skönt hur mycket hon verkar kämpa hela tiden. hon verkar ju dessutom ha rejält starka armar för att ha varit inaktiv såpass länge.
Emelie Öhrstig - 5/10 - har inte fått mycket intryck av henne direkt, och de jag har fått blandar jag ofta ihop med Igelström av någon jävla anledning
Emma Igelström - 6/10 - ja sak samma egentligen, om än snäppet mer på hugget
Anders Gärderud - 7/10 - känns ju rejält tråkfriidrottskommentator och hann ju knappast säga något oväntat eller helfestligt innan han fick lämna. men videoklippet var bra, och jag fick massvis med respekt för honom när man hörde honom prata om hur han lagt upp mål osv. kändes rätt ärlig när han pratade om att han inte riktigt hade utvecklats personligt lika mycket som idrottsligt i början och när han sa att han ångrade att han inte hade sprungit ärovarv. den diskussionen kunde de gärna få hållt på med längre.
Ara Abrahamian - 10/10 - han verkar ju verkligen gå in för det här med helt rätt inställning. göra sitt bästa i tävlingarna, verka sjukt trevligt, lagom speciell och helst framstå som en gentleman (trodde först han tabbade sig när han tappade greppet men kom ju ganska snabbt på att han ju självklart la sig). man har ju aldrig riktigt fått något grepp om killen innan, och det är ju en riktigt trevlig ny bekantskap. underbart att han verkar älska frukt, Enya och livet i allmänhet. har ju dessutom en fysik som klår de flesta andras.