2016-03-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nej det gör det inte. Eller har du några exempel på personer som bara vunnit SM-guld och som fått deltaga? Just bristen på meriter är ju anledningen till att Zlatan inte skall få vara med.
Ta typ Robert Prytz, vad har han vunnit som inte Zlatan gjort? Enligt wikepedia.

56 A-landskamper
Ligamästare i Schweiz och Sverige
Deltagare i det Malmö FF som 1979 tilldelades Svenska Dagbladets guldmedalj
Guldbollenvinnare: 1986
Citera
2016-03-30, 18:26
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Nej det gör det inte. Eller har du några exempel på personer som bara vunnit SM-guld och som fått deltaga?

Evy Palm är ett exempel. Erica Johansson och Malin Ewerlöf har väl inte heller vunnit så mycket mer än SM. Glenn Hysén har förvisso varit med och vunnit UEFA-cupen men det ska ju inte vara tillräckligt enligt dina kriterier.
Citera
2016-03-31, 10:09
Medlem
Citat:
Folk verkar ha svårt att förstå innebörden av ordet "Mästare". Att vara "bra" eller "bäst" är inte samma sak som att vara "Mästare".

Vad är en mästare då? Måste man vinna något för att vara mästare? Är det verkligen den exakta definitonen. Knappast...
Citera
2016-03-31, 10:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Folk verkar ha svårt att förstå innebörden av ordet "Mästare". Att vara "bra" eller "bäst" är inte samma sak som att vara "Mästare". Jag tror de flesta är överens om att en "Mästare" bör ha vunnit Guld i antingen EM, VM, eller OS. Jag kan även sträcka mig så långt som att godkänna ett guld i Champions League, vad gäller fotboll, eftersom den turneringen väger så tungt. Henke Larsson har t ex vunnit Champions League och även tagit medalj i VM. Zlatan har vunnit holländska ligan. Nja, att kalla Zlatan en "Mästare" vet jag inte riktigt hur man skall kunna göra.

Då är ju Niklas Jihde en av de mest meriterade som varit med? Har det funnits någon annan medverkande som har vunnit fem VM-guld?

Har vi någon världsmästare i casting att "slänga in"?
Citera
2016-03-31, 10:29
Medlem
Pappersvargens avatar
Det är väl knappast någon tvekan om att Zlatan skulle passa i programmet? Visst, han har bara ligatitlar (en hel drös dessutom) men vad gör det? Han har tillhört den absoluta eliten nu i väldigt många år.

Nu har jag inte sett de andra säsongerna av programmet, så det är möjligt att hon redan har varit med, men det hade varit kul att se Alshammar. IMHO är hon den största idrottsstjärnan i svensk historia.
Citera
2016-03-31, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då är ju Niklas Jihde en av de mest meriterade som varit med? Har det funnits någon annan medverkande som har vunnit fem VM-guld?

Vi får inte diskutera innebandy i tråden eftersom det inte är en riktig idrott.

On topic: Jag är flerfaldig Göteborgs mästare i en stor idrott. Räcker det för att delta i och med att Zlatan kvalificerar sig genom lokala titlar?
Citera
2016-03-31, 11:20
Medlem
Citat:
Jag är flerfaldig Göteborgs mästare i en stor idrott. Räcker det för att delta i och med att Zlatan kvalificerar sig genom lokala titlar?

Zlatan är helt klart en vinnare och mästare. Han har ju vunnit ju ligatitlar under så gott som samtliga säsonger som proffs.
Enligt ditt konstiga resonemang skulle ingen manlig svensk fotbollsspelare vara kvalificerad för Mästarnas Mästare? För Sverige har ju inget VM-guld, eller EM-guld (fast det anses tydligen "lokalt")?

Jag tycker det är ett mycket bra urval av deltagare. Bra att man blandar stora och små sporter.
Citera
2016-03-31, 11:55
Medlem
muneys avatar
Citat:
On topic: Jag är flerfaldig Göteborgs mästare i en stor idrott. Räcker det för att delta i och med att Zlatan kvalificerar sig genom lokala titlar?
Skulle du säga att du är lika välkänd som Zlatan? Bland de 50 bästa i världen flera år i rad inom din sport? Skriver du många autografer i din vardag?

Riktigt OnTopic: Alshammar skulle vara kul. Skulle även vilja se Annika Sörenstam och Sudden! (De kanske redan har varit med?)
Citera
2016-03-31, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Skulle du säga att du är lika välkänd som Zlatan? Bland de 50 bästa i världen flera år i rad inom din sport? Skriver du många autografer i din vardag?

Riktigt OnTopic: Alshammar skulle vara kul. Skulle även vilja se Annika Sörenstam och Sudden! (De kanske redan har varit med?)
Alshammar är ju fortfarande aktiv så det dröjer nog ett par säsonger innan hon är aktuell. Annika Sörenstam är världens mest okarismatiska idrottsutövare genom tiderna och har antagligen inget att tillföra programmet, varken under tävling eller utanför tävling. Sudden hade varit kul, men känns nästan lite för stor och med för mycket integritet (lite som Edberg).
Citera
2016-04-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Enligt ditt konstiga resonemang skulle ingen manlig svensk fotbollsspelare vara kvalificerad för Mästarnas Mästare?

Henrik Larsson är mångfalt mer meriterad än Zlatan. Låt oss jämföra deras meriter.

Zlatans meriter: holländsk, italiensk, (spansk), fransk mästare. Inga internationella mästerskapsmedaljer. Ingen framgång i Champions league. Ingen internationell individuell utmärkelse.

Larssons meriter: Ligatitlar i Skottland, Spanien och England. Vinnare av Champions League. Bronsmedalj i VM. Mottagare av Guldskon som bästa målgörare i Europa (enda svensk som vunnit den.)
Citera
2016-04-01, 20:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Zlatan är helt klart en vinnare och mästare. Han har ju vunnit ju ligatitlar under så gott som samtliga säsonger som proffs.
Enligt ditt konstiga resonemang skulle ingen manlig svensk fotbollsspelare vara kvalificerad för Mästarnas Mästare? För Sverige har ju inget VM-guld, eller EM-guld (fast det anses tydligen "lokalt")?

Jag tycker det är ett mycket bra urval av deltagare. Bra att man blandar stora och små sporter.
Nja..Henke, Patrik Andersson och Jesper Blomqvist har vunnit CL...Alla utom Henke har redan varit med.
Citera
2016-04-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriIIe
Zlatan är en större idrottman i Sverige, i norden, i europa och i världen. Fotboll är den största sporten i nästan alla världens länder medan hockey bara är stort i (relation till fotbollen) ett fåtal länder. Det går inte att jämföra Foppas meriter rakt av mot Zlatans. I så fall är Foppa större än Messi och Ronaldo också, vilket talar mot sin orimlighet. Eller med samma tankesätt så måste ju Karolina Højsgaard vara betydligt större än Foppa, med tanke på att hon vunnit allt som går att vinna flera gånger om. Jämfört med hennes meritlista är Foppas ganska pinsam. Men nu är det ju "ganska" stor skillnad mellan Ishockey och Orientering, precis som det är stor skillnad mellan Fotboll och Ishockey.

Foppa är ("bara") en av många duktiga svenska hockeyspelare medan Zlatan är med hästlängder Sveriges bästa fotbollspelare genom tiderna - trots att fotboll är mycket större än hockey i Sverige (och det därmed borde vara större konkurrens att vara Sveriges bästa fotbollspelare jämfört med hockeyspelare).

Jag antar du trollar, men jag vill vara på den säkra sidan :>

Jag antar att du trollar. Forsberg är bland de bästa hockeyspelarna genom alla tider. Zlatan är inte i närheten av en av de bästa fotbollspelarna genom tiderna även om svensk media gärna vill få honom att framstå som det. Sluta slicka Zlatans rövhål och kom in i matchen. Zlatan är inte bäst när det gäller, det har han visat gång på gång i Championsleague och i landslaget. Han har en lägstanivå som är så låg att laget lyfter sig när han går av när han är på det humöret. Det hade aldrig Forsberg, han gav allt och var bäst när det gällde. En riktig mästare till skillnad från Zlatan som mest får ses som en belastning i många avgörande moment. För mig och många andra i Sverige samt i andra länder där hockey är stort ses Forsberg som betydligt större än Zlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in