2016-03-29, 14:00
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Det är slut på mästare som kan vara med. Jag har svårt att tro de kan fylla ur en säsong till, titta bara på vilka som är med andra omgången. En armbryterska och 3 noname, ännu en vm-94 fotbollspelare och ferry. Ska de ta med e-sport valpar, Emma Green, Skateboard nissar eller hur lågt ska vi sjunka?

Kolla första sidorna i tråden för att påminnas om vilka som var med första säsongen. Inte bara superstjärnor då heller. De har mixat ganska bra genom säsongerna och det finns fortfarande mästare kvar, även om man kan tänka sig att många av de stora som ännu inte varit med har tackat nej och inte kommer vara med i framtiden heller.
Citera
2016-03-29, 14:40
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Det är slut på mästare som kan vara med. Jag har svårt att tro de kan fylla ur en säsong till, titta bara på vilka som är med andra omgången. En armbryterska och 3 noname, ännu en vm-94 fotbollspelare och ferry. Ska de ta med e-sport valpar, Emma Green, Skateboard nissar eller hur lågt ska vi sjunka?

Hockeyspelare bör det ju finnas i princip hur många som helst som är att anse som mästare och stjärnor i någon utsträckning.
Jag har aldrig kollat på, eller varit intresserad av, handboll men även där känns det som att det borde finnas ett par namn som platsar.
Sen finns det ju en uppsjö idrotter med meriterade svenskar som inte får särskilt stort medialt utrymme, de kanske inte uppfyller kriterierna för att kallas "stjärna" då men det betyder inte att de är mindre underhållande som deltagare i den här typen av program.
Citera
2016-03-29, 17:45
Medlem
Finns väl hur många mästare kvar som helst att plocka ut, det är ju ett Svenskt program. Räcker ju om man vunnit SM guld i valfri sport.
Citera
2016-03-29, 20:21
Medlem
Ni som klagar på Niklas Jihde, tänk på att han är lillebror till Peter Jihde. Det är väl värt viss sympati? Nä, dom var säkert snälla mot varandra.

Ganska slätstrukna avsnitt hittills. Programmet känns väldigt tillrättalagt av produktionen. Dessutom ödmjuka, sympatiska människor som förstår hur man beter sig mot andra.
Citera
2016-03-29, 23:06
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Ni som klagar på Niklas Jihde, tänk på att han är lillebror till Peter Jihde. Det är väl värt viss sympati? Nä, dom var säkert snälla mot varandra.

Ganska slätstrukna avsnitt hittills. Programmet känns väldigt tillrättalagt av produktionen. Dessutom ödmjuka, sympatiska människor som förstår hur man beter sig mot andra.

Skulle tippa på att de flesta elitidrottare, speciellt lagidrottare, med en hyfsat lång karriär bakom sig vet hur man beter sig mot andra. Kanske annorlunda om det är 20-åringar, men när man börjar närma sig medelåldern har de allra flesta människor lärt sig att umgås med andra...även de vars tävlingsinstinkt kanske gjorde det svårt för dem att klara av sådant som yngre.

I alla fall utanför tävlingssituationer, skulle antagligen inte vara en omöjlighet att få t.ex. Forsberg till att bli lite väl fysisk under pågående tävlingsmoment ifall man ville.
Citera
2016-03-30, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Finns väl hur många mästare kvar som helst att plocka ut, det är ju ett Svenskt program. Räcker ju om man vunnit SM guld i valfri sport.

Nej det gör det inte. Eller har du några exempel på personer som bara vunnit SM-guld och som fått deltaga? Just bristen på meriter är ju anledningen till att Zlatan inte skall få vara med.
Citera
2016-03-30, 10:18
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hon är stenhård i kroppen, precis som man blir av kampsport. Det skall bli intressant att se Heidi Andersson. Att hon har nyp i brytarmen vet vi men hur är hon annars rent fysiskt? Vad jag sett är hon inte alls lika kraftigt byggd som Caroline.

Sen är ju också frågan med konditionen...håller armbrytare på med konditionsträning?
Heidi är ett monster.
Det finns en dokumentär om henne som heter Armbryterskan från ensamheten när man får se henne träna. Häng på vikter runt kroppen och klättra upp och ner längs rep.

Här ser du lite hur det kan se ut när hon tränar. Gissningsvis är hon bra mycket starkare än Caroline.
Citera
2016-03-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Guldbollen är en svensk utmärkelse. Svenska meriter räcker lyckligtvis inte till för att kunna kalla sig en Mästarnas Mästare. Du kanske såg några av Peter Forsbergs meriter ovan? När jag snackar OS-guld snackar du Guldbollar.

Äh komigen, kan inte folk bara sluta suga av Foppa hela tiden? Ska vi jämföra Zlatan med Foppa är valet ganska enkelt. Ta bara, som exempel, "Sveriges bästa idrottare genom tiderna". Det finns iofs ett antal olika listor och ingen (vad jag vet) är väl den officiella (?), men på samtliga kommer ju Zlatan 1/2 och Foppa aldrig över 9e-plats. Zlatan kanske inte har jämförbara meriter jämfört med Foppa, men man ska tillägga att fotboll är ett antal gånger större än hockey. Ett svenskt VM-guld i fotboll skulle väga 100 gånger mer än ett VM-guld i hockey. Du är bra naiv om du på allvar menar att Foppa är en större idrottsman än Zlatan.

Sen är Foppa ödmjuk och en härlig person, till skillnad från Zlatan som är ett rövhål, men det är en annan historia.
Citera
2016-03-30, 12:03
Medlem
Jaccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriIIe
Ett svenskt VM-guld i fotboll skulle väga 100 gånger mer än ett VM-guld i hockey. .

Ja visst gör det det, något som Zlatan aldrig kommer vara i närheten av. Foppas två VM-Guld är faktum, ett VM-Guld till Zlatan är bara en galen fantasi.
Citera
2016-03-30, 12:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Heidi är ett monster.
Det finns en dokumentär om henne som heter Armbryterskan från ensamheten när man får se henne träna. Häng på vikter runt kroppen och klättra upp och ner längs rep.

Här ser du lite hur det kan se ut när hon tränar. Gissningsvis är hon bra mycket starkare än Caroline.

Bra att du påminde mig om det här klippet. Jag har sett det men glömt det. Som sagt...det skall bli intressant att skåda Heidi i aktion. Jag misstänker att hon kommer göra livet surt för vissa manliga deltagare.
Citera
2016-03-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccoo
Ja visst gör det det, något som Zlatan aldrig kommer vara i närheten av. Foppas två VM-Guld är faktum, ett VM-Guld till Zlatan är bara en galen fantasi.

Zlatan är en större idrottman i Sverige, i norden, i europa och i världen. Fotboll är den största sporten i nästan alla världens länder medan hockey bara är stort i (relation till fotbollen) ett fåtal länder. Det går inte att jämföra Foppas meriter rakt av mot Zlatans. I så fall är Foppa större än Messi och Ronaldo också, vilket talar mot sin orimlighet. Eller med samma tankesätt så måste ju Karolina Højsgaard vara betydligt större än Foppa, med tanke på att hon vunnit allt som går att vinna flera gånger om. Jämfört med hennes meritlista är Foppas ganska pinsam. Men nu är det ju "ganska" stor skillnad mellan Ishockey och Orientering, precis som det är stor skillnad mellan Fotboll och Ishockey.

Foppa är ("bara") en av många duktiga svenska hockeyspelare medan Zlatan är med hästlängder Sveriges bästa fotbollspelare genom tiderna - trots att fotboll är mycket större än hockey i Sverige (och det därmed borde vara större konkurrens att vara Sveriges bästa fotbollspelare jämfört med hockeyspelare).

Jag antar du trollar, men jag vill vara på den säkra sidan :>
Citera
2016-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccoo

Folk verkar ha svårt att förstå innebörden av ordet "Mästare". Att vara "bra" eller "bäst" är inte samma sak som att vara "Mästare". Jag tror de flesta är överens om att en "Mästare" bör ha vunnit Guld i antingen EM, VM, eller OS. Jag kan även sträcka mig så långt som att godkänna ett guld i Champions League, vad gäller fotboll, eftersom den turneringen väger så tungt. Henke Larsson har t ex vunnit Champions League och även tagit medalj i VM. Zlatan har vunnit holländska ligan. Nja, att kalla Zlatan en "Mästare" vet jag inte riktigt hur man skall kunna göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in