2016-03-18, 16:03
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Tror att Jörgen rankas högst. Alla kan relatera till bordtennis, alla har testat & alla kan spela litegrann.

visst är pingis stort men peter forsberg är den största i gänget i den här säsongen. hockey får mycket mer uppmärksamhet i sverige och alla vet vem foppa är.
Citera
2016-03-18, 17:34
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Ha ha, inga gamla pingislirare i tråden hör jag. Som du säger, blanka racketar och då kan det bli så där med en Jörgen som inte bryr sig nämnvärt mot en lirare som inte har spelat mycket bordtennis. Med ett någorlunda gummi hade inte Foppa fått en enda boll. En på tusen möjligtvis. För er som inte förstår detta kan ni titta på när JO spelade mot en kändis som är en bättre lirare och var chanslös mot mästaren som trakterade en snusdosa. Skärpning för fan, Jörgen håller ju fortfarande allsvensk klass, spelar fortfarande på hög nivå.

Förstår inte din formulering här, hur menar du?
Men att spela med dåligt gummi borde ju vara lättare än att spela med snusdosa, som jag sett pingisspelare göra och leka med amatörer.
Tycker det såg ganska konstigt ut att förlora varannan boll mot Foppa, speciellt eftersom han inte såg ut att spexa.
Citera
2016-03-18, 21:10
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det var ett jävla tjat om vilka som ska vara "kvalificerade" för att få vara med, kan förstå detta till viss del. Men varför varför har ingen undrat varför Erica Johansson fick vara med som inte åstadkommit något (förutom ett JVM Guld 1992). Bland dom första programmen dessutom när det fanns bättre folk att ta av
När Erica Johansson skulle stapla stenar fick hon ett psykbryt, stenarna rasade och hon tappade fattningen totalt. Just den episoden visar tydligt varför hon blev något som friidrottare, hon hade inte rätta psyket och inställningen.

Tänk så svältfödd Sverige var på duktiga friidrottare på den tiden. Hon och Maria Akraka fick hur mycket uppmärksamhet som helst. Ändå tog Johansson bara en mästerskapsmedalj (guld på inomhus-EM 2000) medan Akraka tog noll medaljer.

Det räckte långt att vika ut sig med ett måttband runt kroppen...
Senast redigerad av Ibiza80 2016-03-18 kl. 21:14.
Citera
2016-03-18, 23:57
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Ha ha, inga gamla pingislirare i tråden hör jag. Som du säger, blanka racketar och då kan det bli så där med en Jörgen som inte bryr sig nämnvärt mot en lirare som inte har spelat mycket bordtennis. Med ett någorlunda gummi hade inte Foppa fått en enda boll. En på tusen möjligtvis. För er som inte förstår detta kan ni titta på när JO spelade mot en kändis som är en bättre lirare och var chanslös mot mästaren som trakterade en snusdosa. Skärpning för fan, Jörgen håller ju fortfarande allsvensk klass, spelar fortfarande på hög nivå.
Dom hade väl lika blanka racketar?
Citera
2016-03-19, 00:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Förstår inte din formulering här, hur menar du?
Men att spela med dåligt gummi borde ju vara lättare än att spela med snusdosa, som jag sett pingisspelare göra och leka med amatörer.
Tycker det såg ganska konstigt ut att förlora varannan boll mot Foppa, speciellt eftersom han inte såg ut att spexa.

Nu såg jag inte det här avsnittet men Foppa hade inte fått en enda poäng om Jörgen Persson brukat allvar. Så stor är skillnaden i pingis. Det är iofs samma sak i tennis, en halvhyfsad amatör får inte en enda poäng mot Mats Wilander om Wilander brukar allvar.
Citera
2016-03-19, 08:49
Medlem
Man såg ju att Jörgen lade lätta bollar ungefär som när man spelar mot ett barn. Som nämnts tidigare skulle Jörgen krossa motståndet om det spelades lite mer seriöst :-)
Citera
2016-03-19, 08:58
Medlem
Giggsys avatar
Jihdes minnesvideo kan gott vara på 5 min för att ge plats till Foppas 15+ min.
Citera
2016-03-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Man såg ju att Jörgen lade lätta bollar ungefär som när man spelar mot ett barn. Som nämnts tidigare skulle Jörgen krossa motståndet om det spelades lite mer seriöst :-)
Klart som korvspad, han hade lätt gjort 11 servess. De skruvar bollen så mycket så en vanlig spelare har inte en chans att returnera.
Citera
2016-03-19, 09:27
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jihdes minnesvideo kan gott vara på 5 min för att ge plats till Foppas 15+ min.
Foppas minnesvideo låg ute igår på svtplay. Du får 15 minuter.
Citera
2016-03-20, 00:29
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingvinge
Håller med. Pingis är mycket större än hockey internationellt sett och Jörgen är således största stjärnan. Är väl bara basket och fotboll sim är större sporter om jag minns rätt.
Bordtennis är inte större än ishockey, det har fler utövare men är inte större.

http://www.biggestglobalsports.com/
Senast redigerad av tcfmog 2016-03-20 kl. 00:33.
Citera
2016-03-20, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
När Erica Johansson skulle stapla stenar fick hon ett psykbryt, stenarna rasade och hon tappade fattningen totalt. Just den episoden visar tydligt varför hon blev något som friidrottare, hon hade inte rätta psyket och inställningen.

Fullständigt idiotisk kommentar från dig. Vadå "inte blev något"? Hon blev en stor friidrottsstjärna, rentav världselit, och helt bäst i Sverige i sina specialgrenar.

(Gissningsvis hade hon dessutom ett tävlingspsyke och träningskapacitet som vida överträffar flesta.)
Citera
2016-03-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Bordtennis är inte större än ishockey, det har fler utövare men är inte större.

http://www.biggestglobalsports.com/

Intressant lista. Sen kan man ju alltid diskutera hur mätningen gått till.

Hur som helst... Längdskidor listas på plats 55, curling på plats 54, skidskytte på plats 38, skridskor 30, alpint 28, handboll 26, bordtennis 22, simning 15, cykling 14, ishockey 10, golf 9, friidrott 8, tennis 3, basket 2, fotboll 1.

Tyder väl på en betydligt mindre konkurrens vad gäller att bli yppersta världselit i längdskidor jämfört med alpint, eller simning, eller friidrott, eller framför allt fotboll.
Eller så kan man inte dra en tydlig parallell mellan sporternas placering på listan, och konkurrensen/svårigheterna att bli yppersta världselit?

Låt säga att Foppa varit lika bra i fotboll som i ishockey (vilket han inte var). Skulle han då platsat i Fotbollsallsvenskan? I Premier League? I landslaget?
Eller om Johan Olsson varit lika bra på cykling som på längdskidor, skulle han då varit bra nog för att få åka Tour de France?

Nåväl, för att mer tydligt återknyta till trådämnet. Finns det sporter ni tycker är över- eller underrepresenterade i Mästarnas Mästare?

Själv tycker jag det är toppen just att få se idrottare från olika idrottare mäta sig mot varandra. Det brukar vara en ren fröjd att exempelvis se en simmerska tävla mot de andra i något sim-moment.
Senast redigerad av beitos 2016-03-20 kl. 01:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in