2015-04-15, 21:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Möjligt.. men om man nu ska gå efter vilka sporter som är stora i Sverige så...
Innebandy är den sport med näst mest utövare i Sverige.. Sverige har dessutom vunnit 80% av alla VM som spelats.. så nån brist på mästare lär det inte vara.
Även om man skulle gå på publik snarare än utövare så är innebandy den fjärde största sporten.
Det är dessutom den näst mest sända sporten i TV.

Så känns konstigt att ingen innebandyspelare har varit med... enda som skulle vara en rimlig anledning är att innebandy är pisstråkigt.. men å andra sidan har det ju som sagt varit minst en fotbollspelare i varje säsong.

Det här är väl min poäng också...trots hinkar med medaljer så är innebandy ganska tråkigt förutom för dom närmast sörjande. Tyvärr så är innebandyspelare också ganska anonyma.

Innebandy är, trots att det är den fjärde största (?) sporten i Sverige, ganska okänt och profillöst.
Citera
2015-04-15, 21:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Tror knappt jag känner en människa som kan nämna en fotbollspelare utöver nån av de som spelade VM 94..
Men sure.. det har ju inte hindrat dem från att ta in andra deltagare.. för inte fan är badmintonspelare eller seglare rikskändisar direkt?

Och eftersom det är den fjärde största publiksporten och den näst mest tv-sända sporten så måste väl det finnas en hel del folk som faktiskt är intresserade av- och har koll på innebandy tycker man.
Ja, 94 gänget är såklart överrepresenterade, kanske 10 namn därifrån och sen ljungberg, taco, Zlatan, Ralf, Torbjörn Nilsson och sen fem slumpade.

Sen vet jag inte om innebandy är nummer fyra, enligt den här länken är de nia.

http://sponsringsbloggen.dagensmedia.se/2014/04/10/fotboll-och-hockey-dominerar-speedway-fortsatt-underskattat/
Citera
2015-04-15, 21:37
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, 94 gänget är såklart överrepresenterade, kanske 10 namn därifrån och sen ljungberg, taco, Zlatan, Ralf, Torbjörn Nilsson och sen fem slumpade.

Sen vet jag inte om innebandy är nummer fyra, enligt den här länken är de nia.

http://sponsringsbloggen.dagensmedia.se/2014/04/10/fotboll-och-hockey-dominerar-speedway-fortsatt-underskattat/

Antar att det beror på hur man undersöker..
(och de är ju sjua, inte nia, på listan du länkade).
Men det går ju knappast att säga att det inte är en stor sport i Sverige.
Citera
2015-04-15, 21:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Antar att det beror på hur man undersöker..
(och de är ju sjua, inte nia, på listan du länkade).
Men det går ju knappast att säga att det inte är en stor sport i Sverige.
Okej, jag räknade fel, det var dubbletter med superettan och hockeyallsvenskan, dessutom var de tia, så nummer åtta då

Men då kan man argumentera för speedway och basket också som är större publiksporter.
Citera
2015-04-15, 22:06
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Okej, jag räknade fel, det var dubbletter med superettan och hockeyallsvenskan, dessutom var de tia, så nummer åtta då

Men då kan man argumentera för speedway och basket också som är större publiksporter.

Speedway var också dubbel...

Men ja.. absolut.. fast när det kommer till basket finns det väl inga större svenska meriter?
Och det lär inte vara många som inte skulle tycka att Tony Rickardsson skulle platsa i mästarnas mästare..10 vm-guld, 7 Silver och 6 Brons...
Förmodligen skulle han vara rätt giftig i MM dessutom..
Citera
2015-04-15, 22:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Speedway var också dubbel...

Men ja.. absolut.. fast när det kommer till basket finns det väl inga större svenska meriter?
Och det lär inte vara många som inte skulle tycka att Tony Rickardsson skulle platsa i mästarnas mästare..10 vm-guld, 7 Silver och 6 Brons...
Förmodligen skulle han vara rätt giftig i MM dessutom..

Ajdå, föll på sin egen orimlighet att andradivisionen i speedway var större, ber om ursäkt.

Nej, visst skulle Rickardsson platsa, det håller jag med om. Jerebko kan vara aktuell om något år.

När det gäller innebandyspelare funderar jag på hur highlightsfilmen skulle se ut,

'Här slog ni Finland i VM-finalen för sjätte gången i rad!

- Jävligt imponerande säger Jörgen Persson, vi lyckades bara slå Kina en gång i VM'
Citera
2015-04-16, 00:07
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det här är väl min poäng också...trots hinkar med medaljer så är innebandy ganska tråkigt förutom för dom närmast sörjande. Tyvärr så är innebandyspelare också ganska anonyma.

Innebandy är, trots att det är den fjärde största (?) sporten i Sverige, ganska okänt och profillöst.

Det är väl Peter Jihdes brorsa som är den enda som är aningens känd? Fast jag vet inte om han hade varit lika känd om han inte just varit Peter Jihdes brorsa...

Tennisspelare har det väl varit ganska få av genom åren?
Citera
2015-04-16, 12:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det är väl Peter Jihdes brorsa som är den enda som är aningens känd? Fast jag vet inte om han hade varit lika känd om han inte just varit Peter Jihdes brorsa...

Tennisspelare har det väl varit ganska få av genom åren?

Peter Jihdes brorsa är nog mest känd för att vara Peter Jihdes brorsa...
Citera
2015-04-19, 20:09
Medlem
ercys avatar
Kom ihåg nu Flashbackare, en av vardera kön!
Citera
2015-04-19, 20:10
Bannlyst
Fyfan om Danijela åker ut på någon skitgrej nu. Hon är ju förfan en potentiell vinnare av hela skite. Pressa citroner.
Citera
2015-04-19, 20:11
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Björn Lind och Danijela Rundqvist är mitt tips.
Citera
2015-04-19, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ercy

Citat:
Ursprungligen postat av dacra
Fyfan om Danijela åker ut på någon skitgrej nu. Hon är ju förfan en potentiell vinnare av hela skite. Pressa citroner.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Björn Lind och Danijela Rundqvist är mitt tips.

Visst fan, då borde Danijela vara sågott som klar. Annars är det åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in