2014-04-04, 10:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
För till skillnad från de riktigt tuffa sporterna höjdhopp, bordtennis, simhopp, segling, golf och curling krävs det ju inte någon hård fysisk aktivitet...

Nej, det är ju sant. Curling är ju oerhört mycket mer fysiskt påfrestande än bowling.
Citera
2014-04-04, 17:58
Medlem
plojboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Verkar inte Johanna lite efterbliven när hon pratar?

Alla är ju efterblivna. Det är därför de har lyckats, som elitidrottare.
Citera
2014-04-04, 23:12
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Verkar inte Johanna lite efterbliven när hon pratar?

Det är främst dialekten, dem snackar så i Bromölla.

Citat:
Ursprungligen postat av runesune
För till skillnad från de riktigt tuffa sporterna höjdhopp, bordtennis, simhopp, segling, golf och curling krävs det ju inte någon hård fysisk aktivitet...

Dum jämförelse eftersom de sporter du räknar upp kräver rätt mycket mer fysisk träning och prestation utav din kropp jämfört med schack, bridge eller datorspelande.
Citera
2014-04-04, 23:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plojboy
Alla är ju efterblivna. Det är därför de har lyckats, som elitidrottare.

Bättre efterbliven än överbliven.

---

Programmet blir bara tristare och tristare. Det känns som när Robinson började dala från kanon till kalkon. Lika förbannat fanns det sådana som tittade.
Citera
2014-04-05, 00:31
Medlem
Bowling är en riktig sport i mitt tycke även om den kanske inte är så fysiskt krävande. Man ska absolut överväga bowlingspelare som val att tävla i programmet.
Citera
2014-04-05, 00:39
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Bowling är en riktig sport i mitt tycke även om den kanske inte är så fysiskt krävande. Man ska absolut överväga bowlingspelare som val att tävla i programmet.

Finns det några internationellt riktigt framgångsrika svenska bowlare?
Citera
2014-04-05, 01:15
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Finns det några internationellt riktigt framgångsrika svenska bowlare?

Lena Sulkanen och Anette Hagre minns jag på 80-talet som väldigt framgångsrika. Under senare år finns Nina Flack, dock fortfarande aktiv tror jag. Men Bowling är väl en alltför perifer "sport" för att bli aktuell för MM.
Citera
2014-04-05, 12:44
Medlem
Martin-Daniels avatar
Såg en preview för nästa program och noterade att de körde 90° även där. Kommer de köra om alla tävlingar fast bara med nya människor? I så fall blir jag väldigt besviken...
Citera
2014-04-05, 12:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi

Bowling är en fritidssysselsättning för såna som inte har fysik nog att syssla med riktig idrott.
Citera
2014-04-05, 13:19
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Såg en preview för nästa program och noterade att de körde 90° även där. Kommer de köra om alla tävlingar fast bara med nya människor? I så fall blir jag väldigt besviken...

Ja, de kör väl exakt samma tävlingar i båda grupperna för att det ska bli lite rättvist typ.
Det gör ju att det blir färre grenar totalt än det var tidigare.

Antagligen är det väl inte många som gillar upplägget med två grupper. Men är det antingen det eller inget alls (eller möjligen bara med arbetslösa/pensionerade gamla idrottsutövare) så är det väl bättre att de har som det är nu.
Citera
2014-04-05, 17:03
Medlem
Vobblers avatar
Ser verkligen fram emot att höra Ravelli berätta om den dramatiska straffläggningen.
Citera
2014-04-05, 17:47
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ser verkligen fram emot att höra Ravelli berätta om den dramatiska straffläggningen.

Hahaha, ja det ska bli spännande att äntligen få höra...

I övrigt tycker jag man får skilja på idrott och sport. Sport anser jag vara allt man kan tävla i och behöver inte vara fysiskt (typ schack), medan idrott är nåt som kräver fysiska skills. I så fall bör MM fokusera på det sistnämnda i mitt tycke.
Den diskussionen var f.ö uppe i tråden om Idrottsgalan, ang huruvida den enkom skulle ha med fysiska idrotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in