2014-04-05, 18:06
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja, de kör väl exakt samma tävlingar i båda grupperna för att det ska bli lite rättvist typ.
Det gör ju att det blir färre grenar totalt än det var tidigare.

Antagligen är det väl inte många som gillar upplägget med två grupper. Men är det antingen det eller inget alls (eller möjligen bara med arbetslösa/pensionerade gamla idrottsutövare) så är det väl bättre att de har som det är nu.

Det blir väl rättvist ändå? Spelar väl ingen roll så länge som de inom samma grupp köra samma tävlingar mot varandra.
Citera
2014-04-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antrivia
Igårkväll startades en kampanj för att försöka få med Emil ''HeatoN'' Christensen (Före detta professionell Counter Strike spelare för er som inte vet) i Svts Mästarnas Mästare!

https://www.facebook.com/Heaton2015?fref=ts

Nästan 12tusen likes på mindre än 24h!

Expressen http://www.expressen.se/noje/tusenta...-i-svt-succen/

Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/esport/cou...cle18658763.ab

Vad tycker ni om initiativet?
Själv tycker jag att det låter som en bra ide. Han skulle nog åka ut med arslet före rätt snabbt men det skulle fortfarande vara kul att höra folks reaktioner. Men helt otränad är han inte precis så han kanske skulle överraska?

Ja, jag vet inte, skulle ju kännas lite konstigt att se Gunde Svan och Foppa kommentera HeatoN's matcher.

"Emil "Heaton" Christensen, flerfaldig vinnare av CPL och WCG, det har varit en ära att ha dig med."

Men visst, om man nu har haft med curling, segling och golf så kan man knappast ha som argument att e-sport inte är fysiskt nog, träning krävs det med, han har nog lagt ner minst lika många timmar som de andra. Sen är det väl fler svenskar som spelat CS än som seglat, curlat (inte ungar) och golfat, så egentligen är han ju en värdig deltagare på alla sätt och hittills har jag inte hört några vettiga argument emot det.
Citera
2014-04-06, 01:27
Medlem
Wertyms avatar
Varför åkte Sunneborn ut?

Borde inte han hamnat i nattduell om han låg långt ned i tabellen? Missade det avsnittet.
Citera
2014-04-06, 01:36
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Varför åkte Sunneborn ut?

Borde inte han hamnat i nattduell om han låg långt ned i tabellen? Missade det avsnittet.

Fyran åkte ut direkt, trean o tvåan gjorde upp om en semifinalplats i nattduellen o ettan direkt till semifinal.
Citera
2014-04-06, 07:47
Medlem
kostymnisses avatar
Vad som är en "riktigt sport" blir ju svårt att bedöma, var drar man gränsen? Skall hästsport få vara med då när det är hästen som måste vara helt hundra för att det skall funka? Skall motorsport få vara med när det gäller att ha ett team som fungerar runt sig för att bilen/motorcykeln/båten etc skall fungera?

Dessutom krävs det ju hyfsad fysik för att orka vara så koncentrerad som en del icke så fysiska sporter kräver så fysikargumentet får ju en twist där med.
Citera
2014-04-06, 18:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad som är en "riktigt sport" blir ju svårt att bedöma, var drar man gränsen? Skall hästsport få vara med då när det är hästen som måste vara helt hundra för att det skall funka? Skall motorsport få vara med när det gäller att ha ett team som fungerar runt sig för att bilen/motorcykeln/båten etc skall fungera?

Jag brukar dra gränsen mellan idrott (som är fysiska tävlingar) och sport (som är tävling av alla slag - fysik, taktik, precision och koncentration).

Citat:
Dessutom krävs det ju hyfsad fysik för att orka vara så koncentrerad som en del icke så fysiska sporter kräver så fysikargumentet får ju en twist där med.

Det stämmer och de olika momenten riktar sig till olika färdigheter, således borde inte enbart fysiska utövare vara aktuella.
Citera
2014-04-06, 20:11
Medlem
tempeZZts avatar
Vet inte om någon nämnt det tidigare, men är inte Johanna Sjöberg och Yannick Tregaro väldigt lika?
Citera
2014-04-06, 20:12
Medlem
Martin-Daniels avatar
Jävla vilja på Olsson!
Citera
2014-04-06, 20:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Ravelli vilken jävla pajas, jävla va mycket plats han tar i programmet redan.
Citera
2014-04-06, 20:14
Medlem
burntfacemans avatar
Det har redan gått 15 minuter av programmet och redan stör jag mig enormt på Ravelli. Vilken pajas!
Citera
2014-04-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ravelli vilken jävla pajas, jävla va mycket plats han tar i programmet redan.

Couldn´t agree more.
Sen var hans ställning lite i gråzonen......
Citera
2014-04-06, 20:16
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
Det har redan gått 15 minuter av programmet och redan stör jag mig enormt på Ravelli. Vilken pajas!

Ja, nu får han tagga ner och sluta med sitt jävla goagubbande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in