2009-11-15, 23:31
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Om hans påstående stämmer är problemet i det här fallet att cannabisförbudet skapar en marknad där yrkeskriminella kan utnyttja ungdomar för att nå ut till fler människor med sina varor.

Hans påstående fick mig att gapskratta. Ärligt talat, tror han att det går till så själv?
Citera
2009-11-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Hans påstående fick mig att gapskratta. Ärligt talat, tror han att det går till så själv?

Nej, det gör han inte, dock måste han se till att sända ut "rätt signaler" till allmänheten, hur skulle det se ut om han gav en nykter och realistisk bild istället, jo mindre budget och inget att göra. Skönt för polisen kan man tycka, men de är i greppet på den hemliga sekt som verkar här i Sverige med att driva agendan att cannabis är dödsknark. Jag tycker mig kunna ana en viss ökad aktivitet från deras (läs den mystiska sekten...) sida den senaste tiden. Vad är det, tror ni, som får dem att bli så aktiva? Är det nya budgetsamtal på gång? Sitter dem inne med siffror som visar på en enorm utbredning bland vanliga svennar, att värdeglidningen går åt en positivare attityd gentemot cannabis? Frågorna är många, svaren är få.
Citera
2009-11-16, 17:45
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Tänk vad ironiskt att det (praktiskt taget icke-existerande?) problemet enkelt skulle kunna lösas genom en legalisering!
Jag skulle inte säga att problemet är icke-existerande, men i nästan alla fall så sker det ju frivilligt.

Operation Gåsen verkar som en bra satsning, förutom när det gäller att straffa oskyldiga ungdommar och utsätta dem för kränkande behandling.
Men det är ju tanken som räknas. Eller Inte.
Citera
2009-11-16, 19:15
Medlem
BagarenBs avatar
"Operation Gåsen" är ju helt klockrent namn på denna meningslösa polisinsats. Stor cred till humoristerna på söderortspolisen.
Citera
2009-11-16, 20:44
Medlem
Poddubnys avatar
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/11/15/AR2009111503007.html

Riktigt trevlig artikel om äldre cannabis-entusiaster. Roligast var att läsa om 88-åriga Florence Siegel:

"Now her routine is to sit in her favorite chair each evening, listen to Bach and take a few hits from one of her many pipes. Marijuana boosts her creativity and helps with joint pain that has come with aging, she said."

Det vore riktigt kul att röka med henne
Citera
2009-11-17, 11:08
Medlem
majsbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldingpaste
Förstår inte riktigt charmen med Sean Banan, han är ganska så.. uhm. förutsägbar
haha, försök inte.
Sean Banan är sveriges mest oförutsägbara "komiker".

Förövrigt så är all PR bra PR!
Citera
2009-11-18, 01:29
Medlem
Guitarsmokes avatar
http://sydsvenskan.se/lund/article567670/Knarkpjas-del-i-kampen-mot-hasch.html

Citat:
Knarkpjäs del i kampen mot hasch

Haschmissbruket ökar bland unga i Lund. Socialtjänsten mobiliserar genom temakvällar för föräldrar och eleverna får se en föreställning om droger av och med unga som tagit sig igenom sina svårigheter genom Hassela.
Citera
2009-11-18, 01:50
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poddubny
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/11/15/AR2009111503007.html

Riktigt trevlig artikel om äldre cannabis-entusiaster. Roligast var att läsa om 88-åriga Florence Siegel:

"Now her routine is to sit in her favorite chair each evening, listen to Bach and take a few hits from one of her many pipes. Marijuana boosts her creativity and helps with joint pain that has come with aging, she said."

Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
http://sydsvenskan.se/lund/article567670/Knarkpjas-del-i-kampen-mot-hasch.html

Vilken fantastisk skillnad på attityd i dessa artiklar. Washington Posts artikel kändes hemtrevlig på något sätt.

Jag tycker precis som Hassela (men kanske av olika anledningar) att femtonåringar ska strunta i att röka cannabis. Tycker dock att det hade varit lämpligare om de hade anordnat en teater som handlade om berusningsmedel i stort, och inte bara hasch, eftersom ingen borde syssla med något berusningsmedel innan de har fyllt arton.
Citera
2009-11-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnanka
Vilken fantastisk skillnad på attityd i dessa artiklar. Washington Posts artikel kändes hemtrevlig på något sätt.

Jag tycker precis som Hassela (men kanske av olika anledningar) att femtonåringar ska strunta i att röka cannabis. Tycker dock att det hade varit lämpligare om de hade anordnat en teater som handlade om berusningsmedel i stort, och inte bara hasch, eftersom ingen borde syssla med något berusningsmedel innan de har fyllt arton.

Men man ska ju inte knarka, det är viktigt! Knark är dumt, för att....!
Ja. Jag återkommer!
Citera
2009-11-18, 17:16
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnanka

Precis, man ska vänta tills dagen man fyller 18 år då man plötsligt blir immun mot alla nackdelar med droger.
Oavsett vem som flummar så gör det ju skada. Och ingen mår bättre av att trakasseras av polis. Vad är det för jävla hyckleri att värna om ungdommar på ett sätt som ingen person skulle vara tacksam över?
Citera
2009-11-18, 18:44
Medlem
Bakalitenkakas avatar
Ännu en livsfarlig knarkare bekämpad av pappa staten.

http://vk.se/Article.jsp?article=313572

Citera
2009-11-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Men man ska ju inte knarka, det är viktigt! Knark är dumt, för att....!
Ja. Jag återkommer!

Du är hjärntvättad om du tror att det inte finns några negativa effekter av cannabis. Självklart är det inte bra för en femtonåring att röka cb, precis som det inte är bra för en femtonåring att dricka alkohol.

Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Vad är det för jävla hyckleri att värna om ungdommar på ett sätt som ingen person skulle vara tacksam över?

Men lägg av nu, det är klart att man måste göra skillnad på ungdomar och vuxna och någonstans måste gränsen dras. Ju yngre man är desto mindre utvecklad är hjärnan och desto mer skada gör drogen. Dessutom är det även en omdömesfråga - tror du att en femtonåring har samma förmåga till konsekvenstänkade som en vuxen människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in