2009-11-14, 01:43
Medlem
den odna tjockisen hade ju åkt fast för odling också, han som är typ polare med malfoy.

http://www.metro.se/2009/07/08/31748/harry-potterskadis-odlade-hasch/
Citera
2009-11-14, 15:51
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
den odna tjockisen hade ju åkt fast för odling också, han som är typ polare med malfoy.

http://www.metro.se/2009/07/08/31748/harry-potterskadis-odlade-hasch/

Hur jävla trögfattade är media?

Man odlar cannabis inte hasch, hur svårt kan det vara? Bör man ens skriva en artikel om ämnet om man inte kan skilja på de enkla begreppen
Citera
2009-11-14, 16:16
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt

Man odlar cannabis inte hasch, hur svårt kan det vara? Bör man ens skriva en artikel om ämnet om man inte kan skilja på de enkla begreppen
Själv så odlar jag både haschplantor, ölplantor, ketchupplantor, tacoplantor och handduksplantor, så känn dig motbevisad..

Angående "Harry Pothead" så är det intressant att de får moralpanik över att någon kändis röker "hasch" och blir lite fnittrig på, vad de framställer som, en vild spritorgie. Jag tror inte de ser skogen för att det är träd i vägen om man säger så.

Dessutom så är det ju uppenbart att alkohol är en inkörsport när även en drogmotståndare blir en helfestlig haschtomte efter lite inflytande av alkohol.
Citera
2009-11-14, 18:37
Medlem
KramGoos avatar
Har svårt att tro att Radcliffe skulle skrika: "I Love Hasch" då hasch är mycket sällsynt i England. Förmodligen rökte han grönt och skrek "I Love Marijuana/Cannabis".
Citera
2009-11-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KramGoo
Har svårt att tro att Radcliffe skulle skrika: "I Love Hasch" då hasch är mycket sällsynt i England. Förmodligen rökte han grönt och skrek "I Love Marijuana/Cannabis".

hasch e visst vanligt i england, i usa är det svårt att hooka brunt om man inte får de från ett apotek.. men i england har dom precis samma skithasch som vi har, men samtidigt har de grymt gräs också
Citera
2009-11-14, 19:32
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Själv så odlar jag både haschplantor, ölplantor, ketchupplantor, tacoplantor och handduksplantor, så känn dig motbevisad...

Haha!

Men jag ser aldrig att de skriver heroinplanta, kokainplanta osv osv..

Det är en konspiration
Citera
2009-11-14, 20:04
Medlem
Cbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt

Det roliga är att i samma artikel så står det med att han har odlat 10 cannabisplantor.

Det fattas bara ordet Marijuana i artikeln!
Citera
2009-11-15, 20:54
Medlem
Itmans avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3802685.svd

Först:
Sedan: "Operation gåsen"
Citera
2009-11-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itman
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3802685.svd
"- Ungdomar tar emot cannabis för försäljning och röker sedan upp det mesta själv. När de sedan ska betala pekar någon ut en kiosk eller butik och säger "du har fem minuter på dig, varsågod", säger kriminalinspektör Per Ekstrand som också är inre insatsledare för projektet."

Åh nej! De har kommit på min hemliga taktik!
Citera
2009-11-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbikus
"- Ungdomar tar emot cannabis för försäljning och röker sedan upp det mesta själv. När de sedan ska betala pekar någon ut en kiosk eller butik och säger "du har fem minuter på dig, varsågod", säger kriminalinspektör Per Ekstrand som också är inre insatsledare för projektet."

Åh nej! De har kommit på min hemliga taktik!

Tänk vad ironiskt att det (praktiskt taget icke-existerande?) problemet enkelt skulle kunna lösas genom en legalisering!
Citera
2009-11-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Tänk vad ironiskt att det (praktiskt taget icke-existerande?) problemet enkelt skulle kunna lösas genom en legalisering!

Ja, vad är egentligen problemet?
Citera
2009-11-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbikus
Ja, vad är egentligen problemet?

Om hans påstående stämmer är problemet i det här fallet att cannabisförbudet skapar en marknad där yrkeskriminella kan utnyttja ungdomar för att nå ut till fler människor med sina varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in