2009-11-19, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Du är hjärntvättad om du tror att det inte finns några negativa effekter av cannabis. Självklart är det inte bra för en femtonåring att röka cb, precis som det inte är bra för en femtonåring att dricka alkohol.

Men lägg av nu, det är klart att man måste göra skillnad på ungdomar och vuxna och någonstans måste gränsen dras. Ju yngre man är desto mindre utvecklad är hjärnan och desto mer skada gör drogen. Dessutom är det även en omdömesfråga - tror du att en femtonåring har samma förmåga till konsekvenstänkade som en vuxen människa?
konsekvenstänkande har även inte många 18årinar, jag har själv vart 18.
Mognade nog inte i huvudet riktigt förens jag var 20, på så sätt har jag även lär mig av mina misstag. Är en övertänkande person som har svårt att uttrycka sig, speciellt i tal. Många av mina vänner anser mig smarta, medans andra inte förstår mig. Jag började inte experimentera med droger som tur var förens jag var över 21. Avbröt ett alkohol missbruk med hjälp hash då jag ramlade in på en gammal kamrat, en kamrat man inte sett på några år.

Nu har jag jag några lediga veckor och då passar jag på och röker och så på lagliga sidan av drogvärlden för att snart gå in i en fas av nykterhet igen. Har god disciplin på mig själv.

Nu gled jag iväg lite mycket där, så avslutar hej
Citera
2009-11-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalviaN
konsekvenstänkande har även inte många 18årinar, jag har själv vart 18.

Det är klart det är svårt att dra någon generell gräns för när man mognat mentalt, men vid 18 års ålder är de flesta vuxna nog att fatta egna beslut och stå till svars för sina handlingar. De flesta av dem som inte är förmögna att göra det då kommer heller aldrig att bli det. Det är min uppfattning.
Citera
2009-11-19, 00:53
Bannlyst
Citat:
Det är klart det är svårt att dra någon generell gräns för när man mognat mentalt, men vid 18 års ålder är de flesta vuxna nog att fatta egna beslut och stå till svars för sina handlingar. De flesta av dem som inte är förmögna att göra det då kommer heller aldrig att bli det. Det är min uppfattning.
Fast ändå inte alla som förstår 'allvaret'. Man är kvar i skolstadiet. Har märkt att folk runt mig, generellt mognar efter något år med arbete. Men det är klart, visst är man vuxen på ett sätt när man är 18 osv. Svårt att förklara vilken vinkel jag riktar åt.
Citera
2009-11-20, 23:48
Medlem
jamesdeans avatar
Cheech and Chong var gäster på Late Night with Jimmy Fallon den 17e november och Tommy Chong hade en t-shirt my Marc Emery's ansikte och texten "Free Marc" på
Citera
2009-11-21, 00:39
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:

Men lägg av nu, det är klart att man måste göra skillnad på ungdomar och vuxna och någonstans måste gränsen dras. Ju yngre man är desto mindre utvecklad är hjärnan och desto mer skada gör drogen. Dessutom är det även en omdömesfråga - tror du att en femtonåring har samma förmåga till konsekvenstänkade som en vuxen människa?
Jag kanske var otydlig men min poäng är att det finns idioter(här) som klagar på hur illa cannabisrökare blir behandlade i samhället av polis m.m och säger att det har motsatt effekt osv, men tycker att det är helt rätt att jaga minderåriga med dessa vidriga metoder eftersom "de inte borde röka".

Ingen borde röka. Alla borde vara naturligt höga och lyckliga och inte behöva hälsovådliga ämnen. Samtidigt borde alla få göra som de vill sålänge det inte skadar andra. I Sverige så har man faktiskt lyckats relativt bbra med att få folk att inte vilja röka. Man har dock gjort det på ett sätt som ger onödigt mycket negativa konsekvenser för oss andra.

Vilka som tar mest skada av röka är ju väldigt individuellt. Därför är det onödigt att gå efter ålder när man istället kan gå efter vilka som har mycket utveckling framför sig eller vilka som har missbrukarpotential osv.
Citera
2009-11-21, 11:01
Medlem
Ödlans avatar
Knark von Linné

Aftonbladet TV har publicerat ett nyhetsreportage(?) där A Non Smoking Generation får fritt spelrum att tolka på ett unikt sätt. Reportaget handlar om ett avsnitt av ett barnprogram som berättar om historiska svenska personer, bland annat Selma Lagerlöf och Carl von Linné. I klippet hör man VD:n för A Non Smoking Generation anklaga produktionsbolaget för att ha rökt cannabis och lärt barn att knarka. Att det var just Linné som namngav cannabis och att växten var mycket väl bekant för Linné verkar kritikerna ha glömt bort.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6160203.ab
Citera
2009-11-21, 11:15
Medlem
Såg också de där klippet.. Garva lite när hon som var ansvarig för programmet sa typ "Vi tar helt avstånd till droger och tycker inte detta kan förknippas alls med droger"
Citera
2009-11-21, 11:25
Medlem
Drainbamages avatar
Ja dom sade ju inte direkt något negativt om cannabis, så uppmärksamhet skadar väl aldrig... även om Aftonbladet-TV inte lär ha vidare många tittare.
Citera
2009-11-21, 13:23
Medlem
Hoppetossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6160203.ab

Victor Söderhielm: Snobb som förmodligen är väldigt dryg och självgod, super skallen av sig varje ledig dag men hatar alla som röker cannabis.
Citera
2009-11-22, 14:30
Medlem
Cajunalts avatar
Maria Wetterstrand (språkrör MP) svarade att hon var för gräs, syftat på cannabis, i tv-programmet Robins.

Spola till 12.50, http://svtplay.se/t/102961/robins

Börjar det röra på sig även i de högre leden?
Citera
2009-11-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt
Maria Wetterstrand (språkrör MP) svarade att hon var för gräs, syftat på cannabis, i tv-programmet Robins.

Spola till 12.50, http://svtplay.se/t/102961/robins

Börjar det röra på sig även i de högre leden?

haha klockren jag känner att det sakta men säkert kommer fram i all form av media jag bara väntar tills ab hoppar på sean banan med hans gräs i cirkus möller
Citera
2009-11-22, 18:21
Medlem
Victor Söderhielm vilken äcklig jävel!
ser ut som bilden vi norrlänningar har av stockholmare. en liten rik tönt som lever på pappa och skulle inte ens kunna klara sig själv i en vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in