2009-01-07, 18:26
Medlem
qetuRs avatar
I denna klistrade tråd bör du posta din länkar till mindre notiser och skvaller om cannabis som inte behöver en egen tråd.

Exempel på vad som bör postas här istället för att tillägnas en helt egen tråd:
  • Polisen har gjort ett beslag på 20 kg marijuana i Luleå. Polisen: "Vi är jätte duktiga"
  • Brad Pitt rökte en joint, bildextra!
  • Miss Universumgalacticum: "Jag tycker cannabis är supermysigt. Alla borde röka på så ni kan svara på alla svåra frågor jag fick i tävlingen."
  • Kändis fick böta för att ha rökt en joint.
  • Polis hittade knarkplanta utanför polishuset.
You get the picture.

Nyheter som har nyhetsvärde kan med fördel ges en helt egen tråd i cannabis i media. Är man osäker så är det okej att skapa en egen tråd. Anser moderatorer att det var lite för substanslöst så sammanfogar vi med skvaller tråden. Men tänk gärna efter själv först.

Denna tråd var tidigare den stora nyhetstråden, men då många länkar som hade gjort sig bättre som egna trådar försvann obemärkt med den rubriksättningen gör jag om tråden till en skvallertråd.

En länk skall dock ALLTID tillhandahållas. Att säga att man sett nån kändis röka på har inget med media att göra.
Senast redigerad av expander 2010-08-27 kl. 17:25.
Citera
2009-01-10, 09:58
Medlem
whoareyous avatar
Knarkhund sjukskriven.

Tycker helt klart att befälhavande polis borde hållas ansvarig för det tillstånd den hunden är i. Om inte annat så var det ju väldigt roligt.
Eller vad tycker ni?

www.aftonbladet.se/nyheter/article4154485.ab
Senast redigerad av qetuR 2009-05-07 kl. 15:43.
Citera
2009-01-10, 10:04
Medlem
brunstigs avatar
Sjukskriven hund, kära nån. Undrar om cb rök verkligen påverkar djur så mycket. Finns ju många stoners där ute som har hundar som tycks må fint.
Citera
2009-01-10, 10:10
Medlem
whoareyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Sjukskriven hund, kära nån. Undrar om cb rök verkligen påverkar djur så mycket. Finns ju många stoners där ute som har hundar som tycks må fint.

Jo precis, dock så skulle jag tro att djur kan lida mer av det hela än människor (om man nu kan lida av det dvs) annars så borde dom ju sjuk skriva poliserna som var där vid tillslaget för även dem måste ju ha dragit in en del rök, och så kan vi ju inte ha det i långa landet falukorv
Citera
2009-01-10, 10:17
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoareyou
Jo precis, dock så skulle jag tro att djur kan lida mer av det hela än människor (om man nu kan lida av det dvs) annars så borde dom ju sjuk skriva poliserna som var där vid tillslaget för även dem måste ju ha dragit in en del rök, och så kan vi ju inte ha det i långa landet falukorv

Jag har läst här att vissa husdjur blir dåsiga efter ett tags intag av cb rök.
Kul om någon av poliserna blivit stoppad i en poliskontroll dagen efter och torskat på drograttfylla iom att de med bör ha andats in dödsröken.
Citera
2009-01-10, 10:23
Medlem
whoareyous avatar
Citat:
Kul om någon av poliserna blivit stoppad i en poliskontroll dagen efter och torskat på drograttfylla iom att de med bör ha andats in dödsröken.

Då hade man blivit glad
Citera
2009-01-10, 10:41
Medlem
CrapNs avatar
Gubben måste ju kört hotbox där nere i källaren
Citera
2009-01-10, 11:19
Medlem
alternativt.s avatar
Fan den gubben ger ju CB dåligt rykte Med tanke på alla vapen som hittades i samband med "HASCHMOLNET".
Citera
2009-01-10, 11:27
Medlem
Vilket trams. Om inte snubben hade någon superteknisk "haschkanon" i hallen som avfyrades när grisarna kom, så låter det föga troligt att hunden skulle varit nära att svimma, då jag inte i min vildaste fantasi kan förstå hur så mycket rök skulle kunna vara i omlopp där. Även om 5 personer satt och sög på varsin megajoint vid tillfället så borde det inte bringat tillräckligt med rök för att en hund vid god vigör skulle svimma. Säkerligen stressad och rädd, då situationen verkade rätt skarp, men svimma? Njaaa.....jag tvivlar. Jag tror att det är någon av AF's lama journalister som fixat ihop historian för att sälja lösnummer, som så många gånger förr.

Jag är ingen doktor, och jag förstår att djur reagerar annorlunda än vi människor på saker och ting, men jag kan bara tala av egna erfarenheter av mina och bekantas hundar. Jag har själv rökt dagligen i ca 7-8 år och det är sällan mina hundar inte ligger i soffan brevid när jag röker. Jag vill inte gå så långt som vissa och hävda att dom faktiskt gillar det och blir påverkade, för det vet jag ingenting om. Det jag dock vet är att dom sällan lämnar rummet när det röks, även om vi sitter 5-6 pers och puffar samtidigt. Den ena hunden gillar dock inte när det kommer rök emot henne och brukar ibland gå därifrån. Dom två andra bryr sig dock inte ett dugg, utan fortsätter jaga ekorrar i drömmarnas värld medans vi puffar på. Jag blåser dock aldrig rök mot hundarna, och det gör inte mina vänner heller. Dock så vet jag inte hur den passiva röken påverkar dom i det långa loppet, och om man hårdrar det är det kanske lite oansvarigt av mig att låta dom vara i samma rum när vi röker, men jag är inte perfekt på långa vägar, och vore passiv rökning jättefarligt för hundar vore nog det säkerligen något jag skulle läst om eller fått höra genom alla mina år som hundägare.

Som jag sa tidigare så vet jag ju inte hur hundar, eller djur överhuvudtaget reagerar på Thc, så dom kanske svimmar varje gång vi röker utan att vi märker det, men så bäng kan jag inte varit genom alla år att jag inte märkt något Har även vid ett tiotal tillfällen eller mer sett när personer blåst stora moln med rök på sina hundar utav något tecken på svimning. Tycker själv inte det är okej att blåsa rök på en hund, och tar därför inte dessa handlingar i försvar på något sätt, men i Christiania där jag bevittnat dom flesta av dessa händelser, springer (läs sprang) det en massa hundar, och det var rätt ofta man såg personer lite glada i hågen på allt möjligt, som ville bjuda sin fyrbente kamrat på en liten puff.

Jag är väldigt mån om mina hundar, och skulle aldrig utsätta dom för rök om jag såg att dom blev stressade eller visade andra tecken på obehag. Dom har också helt fritt fram att lämna rummet när dom helst vill, men det är sällan det händer, förutom den ena då, som verkar tycka det är lite läskigt. Det är dock värt att nämna att samma hund vägrar att gå ut i regnet och är lite smått skvätträdd (läs fjollig) i övrigt

Det som verkar logiskt i detta fall är väl kanske att hunden fick en liten "överdos" i sina luktorgan, och man ansåg därför att hunden inte skulle kunna utföra sitt jobb på bästa sätt och fick därför softa i hundkorgen nån dag käkandes på ett ben medan luktsinnet återhämtade sig. Det är också möjligt att hunden blev väldigt stressad av situationen i sig och uppvisade ett stressat beteende. Detta är dock bara min teori, och jag kan givetvis ha fel....men att hunden "chockades hårt av TUNG haschrök och var nära att svimma" köper jag lika lite som jag aldrig kommer köpa den där ding ding-blaskan som enligt mig borde finnas i tidningsstället tillsammans med andra science fiction lektyrer. Hur såg dom att hunden var nära att svimma (på grund av röken), raglade den runt ett tag, före den satt sig ner och drack ett glas vatten medans labrador kollegan kollade lungorna och bjöd på frolic för att sedan konstatera att det var röken som var boven?

Lite OT, men jag måste bara säga att snubbens förklaring till varför han hade ett gevär med lasersikte var klockrent! It made my day
Senast redigerad av tudoreli 2009-01-10 kl. 11:38.
Citera
2009-01-10, 12:02
Medlem
Phanthans avatar
Haschmoln? Inte säger man då tobaksmoln!
Citera
2009-01-10, 12:03
Medlem
Citat:

Att få i sig thc genom passiv rökning har enligt experiment visat sig kräva ganska stora mängder rök, då i ett slutet utrymme. Men stämmer min teori om "haschkanonen" i hallen, och någon av poliserna just i samma stund inhalerade djupt några gånger så kanske.

Men att få i sig thc via passiv rökning, som dagen efter syns i urinprov, genom att bara vistas i en lägenhet eller hus där det nyligen rökts är nog inte troligt. En bekant gjorde faktiskt ett eget litet experiment där han ville motbevisa sina kompisar som hävdade att det inte alls krävdes särskilt mkt "passiv inhalering" för att det skulle ge utslag på stickan. Han satt tillsammans med 2-3 personer som under en hel kväll rökte bra gräs och som dessutom blåste röken mot honom så ofta dom bara kunde. Han lämnade mindre än 12 timmar senare ett grönt pissprov.

Jag förstår dock inte riktigt varför det är så, men antagligen så stannar mycket av det goda i kroppen när man röker, vilket borde betyda att röken man exhalerar har låg thc-halt. Har vaporizerat gräs vid ett antal tillfällen, och röken man andas ut efter är nästintill obefintlig. Vore skoj att veta exakt hur mkt man får i sig när man drar ner röken och hur mkt thc som är kvar i röken som man blåser ut. Skulle det vara mycket kvar så borde det ju ha kommit nån sorts uppfinning som återanvänder röken, så man kan ta del av godsakerna som finns kvar.
Citera
2009-01-10, 12:10
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tudoreli
Att få i sig thc genom passiv rökning har enligt experiment visat sig kräva ganska stora mängder rök, då i ett slutet utrymme. Men stämmer min teori om "haschkanonen" i hallen, och någon av poliserna just i samma stund inhalerade djupt några gånger så kanske.

Men att få i sig thc via passiv rökning, som dagen efter syns i urinprov, genom att bara vistas i en lägenhet eller hus där det nyligen rökts är nog inte troligt. En bekant gjorde faktiskt ett eget litet experiment där han ville motbevisa sina kompisar som hävdade att det inte alls krävdes särskilt mkt "passiv inhalering" för att det skulle ge utslag på stickan. Han satt tillsammans med 2-3 personer som under en hel kväll rökte bra gräs och som dessutom blåste röken mot honom så ofta dom bara kunde. Han lämnade mindre än 12 timmar senare ett grönt pissprov.

Jag förstår dock inte riktigt varför det är så, men antagligen så stannar mycket av det goda i kroppen när man röker, vilket borde betyda att röken man exhalerar har låg thc-halt. Har vaporizerat gräs vid ett antal tillfällen, och röken man andas ut efter är nästintill obefintlig. Vore skoj att veta exakt hur mkt man får i sig när man drar ner röken och hur mkt thc som är kvar i röken som man blåser ut. Skulle det vara mycket kvar så borde det ju ha kommit nån sorts uppfinning som återanvänder röken, så man kan ta del av godsakerna som finns kvar.

95% av THCet tas upp under den första sekunden i lungorna har jag hört, alltså är det rätt onödigt att hålla in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in