Vilket trams. Om inte snubben hade någon superteknisk "haschkanon" i hallen som avfyrades när grisarna kom, så låter det föga troligt att hunden skulle varit nära att svimma, då jag inte i min vildaste fantasi kan förstå hur så mycket rök skulle kunna vara i omlopp där. Även om 5 personer satt och sög på varsin megajoint vid tillfället så borde det inte bringat tillräckligt med rök för att en hund vid god vigör skulle svimma. Säkerligen stressad och rädd, då situationen verkade rätt skarp, men svimma? Njaaa.....jag tvivlar. Jag tror att det är någon av AF's lama journalister som fixat ihop historian för att sälja lösnummer, som så många gånger förr.
Jag är ingen doktor, och jag förstår att djur reagerar annorlunda än vi människor på saker och ting, men jag kan bara tala av egna erfarenheter av mina och bekantas hundar. Jag har själv rökt dagligen i ca 7-8 år och det är sällan mina hundar inte ligger i soffan brevid när jag röker. Jag vill inte gå så långt som vissa och hävda att dom faktiskt gillar det och blir påverkade, för det vet jag ingenting om. Det jag dock vet är att dom sällan lämnar rummet när det röks, även om vi sitter 5-6 pers och puffar samtidigt. Den ena hunden gillar dock inte när det kommer rök emot henne och brukar ibland gå därifrån. Dom två andra bryr sig dock inte ett dugg, utan fortsätter jaga ekorrar i drömmarnas värld medans vi puffar på. Jag blåser dock aldrig rök mot hundarna, och det gör inte mina vänner heller. Dock så vet jag inte hur den passiva röken påverkar dom i det långa loppet, och om man hårdrar det är det kanske lite oansvarigt av mig att låta dom vara i samma rum när vi röker, men jag är inte perfekt på långa vägar, och vore passiv rökning jättefarligt för hundar vore nog det säkerligen något jag skulle läst om eller fått höra genom alla mina år som hundägare.
Som jag sa tidigare så vet jag ju inte hur hundar, eller djur överhuvudtaget reagerar på Thc, så dom kanske svimmar varje gång vi röker utan att vi märker det, men så bäng kan jag inte varit genom alla år att jag inte märkt något

Har även vid ett tiotal tillfällen eller mer sett när personer blåst stora moln med rök på sina hundar utav något tecken på svimning. Tycker själv inte det är okej att blåsa rök på en hund, och tar därför inte dessa handlingar i försvar på något sätt, men i Christiania där jag bevittnat dom flesta av dessa händelser, springer (läs sprang) det en massa hundar, och det var rätt ofta man såg personer lite glada i hågen på allt möjligt, som ville bjuda sin fyrbente kamrat på en liten puff.
Jag är väldigt mån om mina hundar, och skulle aldrig utsätta dom för rök om jag såg att dom blev stressade eller visade andra tecken på obehag. Dom har också helt fritt fram att lämna rummet när dom helst vill, men det är sällan det händer, förutom den ena då, som verkar tycka det är lite läskigt. Det är dock värt att nämna att samma hund vägrar att gå ut i regnet och är lite smått skvätträdd (läs fjollig) i övrigt
Det som verkar logiskt i detta fall är väl kanske att hunden fick en liten "överdos" i sina luktorgan, och man ansåg därför att hunden inte skulle kunna utföra sitt jobb på bästa sätt och fick därför softa i hundkorgen nån dag käkandes på ett ben medan luktsinnet återhämtade sig. Det är också möjligt att hunden blev väldigt stressad av situationen i sig och uppvisade ett stressat beteende. Detta är dock bara min teori, och jag kan givetvis ha fel....men att hunden "chockades hårt av TUNG haschrök och var nära att svimma" köper jag lika lite som jag aldrig kommer köpa den där ding ding-blaskan som enligt mig borde finnas i tidningsstället tillsammans med andra science fiction lektyrer. Hur såg dom att hunden var nära att svimma (på grund av röken), raglade den runt ett tag, före den satt sig ner och drack ett glas vatten medans labrador kollegan kollade lungorna och bjöd på frolic för att sedan konstatera att det var röken som var boven?
Lite OT, men jag måste bara säga att snubbens förklaring till varför han hade ett gevär med lasersikte var klockrent! It made my day