2009-04-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Kan nästan lova att det är just därför, där kan vi snacka riktigt jävla propaganda. Bland det värsta jag sett!

"Lobbyister och andra förespråkare i Danmark framhäver hur oskyldigt och ofarligt cannabis är. De lutar sig mot internationella undersökningar och forskningsrapporter."
"Danska och svenska flumliberaler måste besinna sig och nyktra till."

Hur dum får man vara!?
Han tror t.o.m. på inkörsportsteorin (och inte p.g.a. att det är olagligt)

"särskilt efter att handeln i Christiania stängdes." ????? Jaså ???? Har jag inte märkt....
Citera
2009-04-05, 23:58
Medlem
"Men för alla som hittar någon slags njutning i rökandet är jag gammaldags nog att tro att hasch är inkörsport till andra droger. Och att den i sig själv är alldeles för farlig för att släppas fri på öppna marknaden."

Gammelmedia, inget att hänga upp sig på.
Jag undrar hur attraktiva de andra marknaderna som han rabblar upp är?
Egenvärdet att cannabiskonsumenter åtnjuter konsumentskydd och kontrollerad handel överser han ganska tydligt med.
De är väl inte lika stora gissar jag, tycker hans resonemang haltar och att han känner sig trög och dum märks tydligt, som uppmärksammades tidigare i tråden

Ang. nedlagd kommers i Chriss, verkar det som om de som uttalar sig i dessa frågor från förbudstalibanhållet är begåvade med skygglappar och långt gången förnekelse som för övrigt är utmärkande för hela den gruppen människor om man får generalisera lite.
Senast redigerad av Captain_Napalm 2009-04-06 kl. 00:03.
Citera
2009-04-06, 10:16
Medlem
Sedatives avatar
"Lobbyister och andra förespråkare i Danmark framhäver hur oskyldigt och ofarligt cannabis är. De lutar sig mot internationella undersökningar och forskningsrapporter.""Danska och svenska flumliberaler måste besinna sig och nyktra till."

HAHAHAHA!!! Vilket jävla rikshjon han är den där Lars Klint ändå.
Men jag tror att alla dessa artiklar är bra på ett sätt, med alla dessa fel! Det håller inte hur länge som helst.... Internationella undersökningar och forskningsrapporter!? Är det DET som är definitionen på flumliberal?
Citera
2009-04-06, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedative
"Lobbyister och andra förespråkare i Danmark framhäver hur oskyldigt och ofarligt cannabis är. De lutar sig mot internationella undersökningar och forskningsrapporter.""Danska och svenska flumliberaler måste besinna sig och nyktra till."

HAHAHAHA!!! Vilket jävla rikshjon han är den där Lars Klint ändå.
Men jag tror att alla dessa artiklar är bra på ett sätt, med alla dessa fel! Det håller inte hur länge som helst.... Internationella undersökningar och forskningsrapporter!? Är det DET som är definitionen på flumliberal?

Klart. Bara vårat egna ariska Svea rike vet bäst.
Citera
2009-04-06, 16:18
Medlem
Börja röka

Tjena, jag är en kille på 17 år. Jag har hört mycket om cannabis propagandan och mycket av min bror som är en erfaren cannabis rökare. Propagandan verkar inte ha någon särsild grund när jag lyssnar på vad min bror säger, och självklart kommer jag att testa när jag blivit 18 eller äldre. Den här snubbens morsa verkar ha fått för mycket propaganda inmatad i huvudet när hon växte upp. Creed till honom att han säger att han tänker bli en brukare när han blivit 18, hehe.

Skulle vara kul att veta hur allt uppkom, propagandan och förbuden. Jag menar, de är ju helt värdelöst. Om jag fick skriva lagar och grejer skulle de stå något liknande:

- All form av cannabis innehav, bruk eller langning är laglig så länge brukaren förstår att de är på dennes egen ansvar, etc, etc.

Dessutom tycker jag att de ska vara självklart att en människa som är sjuk ska få bruka cannabis i medicinskt syfte!

Någon som håller med?
Citera
2009-04-06, 16:38
Medlem
EDDY#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakima
Skulle vara kul att veta hur allt uppkom, propagandan och förbuden. Jag menar, de är ju helt värdelöst.

Ladda ner The Union: The business behind getting high
Citera
2009-04-06, 17:38
Medlem
berlinlondons avatar
Jag har skrivit till journalisten att jag staller upp pa en intervju om han vill...
Tycker det var bra att i alla fall nagra bra citat kom fram i artikeln.
Citera
2009-04-06, 18:35
Medlem
Sedatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakima
Tjena, jag är en kille på 17 år. Jag har hört mycket om cannabis propagandan och mycket av min bror som är en erfaren cannabis rökare. Propagandan verkar inte ha någon särsild grund när jag lyssnar på vad min bror säger, och självklart kommer jag att testa när jag blivit 18 eller äldre. Den här snubbens morsa verkar ha fått för mycket propaganda inmatad i huvudet när hon växte upp. Creed till honom att han säger att han tänker bli en brukare när han blivit 18, hehe.

Skulle vara kul att veta hur allt uppkom, propagandan och förbuden. Jag menar, de är ju helt värdelöst. Om jag fick skriva lagar och grejer skulle de stå något liknande:

- All form av cannabis innehav, bruk eller langning är laglig så länge brukaren förstår att de är på dennes egen ansvar, etc, etc.
Dessutom tycker jag att de ska vara självklart att en människa som är sjuk ska få bruka cannabis i medicinskt syfte!

Någon som håller med?

Nej, langning tycker jag inte är bra. Det är en drog och kommer alltid att vara det. Jag skulle vilja ha samma regler som med alkohol. Gärna att det säljs på samma ställe också.
Citera
2009-04-06, 19:16
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Jag har skrivit till journalisten att jag staller upp pa en intervju om han vill...
Tycker det var bra att i alla fall nagra bra citat kom fram i artikeln.
Vad nämnde du i mailet?

Jag kommer nämligen att skicka ett eget mail och nu behöver jag Flashbacks hjälp att få in så mycket kritik som möjligt utan att verka oseriös.

Vad jag tänker ta upp om artikeln är;
den är allt annat än objektiv
den är inget vidare intressant
den är efterbliven(noll källor, noll insikt)

Jag vill gärna få med att han är en efterbliven nolla, fast på ett finare sätt, för jag tänker fan inte sjunka till hans nivå

Tips?
Citera
2009-04-07, 15:23
Medlem
Grottgretas avatar
Nu vet jag inte om detta är rätt tråd för att posta men jag hade inte lust att skapa en ny tråd och få rövpisk för den, så här kommer min länk

http://www.youtube.com/watch?v=THeaMahfSBc

Klippet är från Ballar av stål som sändes igår på femman, i klippet ser vi en kille som sätter sig och röker bong på allmäna platser. Märk också att klippet är exakt 4 minuter och 20 sekunder

Nu till frågan, ger detta en positiv blick av oss stoners eller negativ? Jag menar, det är ju trots allt dödsknark enligt allmänheten.
Citera
2009-04-07, 15:30
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Nu vet jag inte om detta är rätt tråd för att posta men jag hade inte lust att skapa en ny tråd och få rövpisk för den, så här kommer min länk

http://www.youtube.com/watch?v=THeaMahfSBc

Klippet är från Ballar av stål som sändes igår på femman, i klippet ser vi en kille som sätter sig och röker bong på allmäna platser. Märk också att klippet är exakt 4 minuter och 20 sekunder

Nu till frågan, ger detta en positiv blick av oss stoners eller negativ? Jag menar, det är ju trots allt dödsknark enligt allmänheten.

Jag brukar stå på parrongen i centralen och puffa spliff under rusningstrafik ibland
Citera
2009-04-07, 15:40
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Jag brukar stå på parrongen i centralen och puffa spliff under rusningstrafik ibland

Kan tänka att du får lustiga blickar ibland

"Vafan är det som luktar?!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in