2015-07-30, 22:05
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Personlighetstyperna som har lättare att bli beroende av knark

Ny linje av skitsnack från Fred Nyberg? Påstår att droger gör folk mindre kreativa och därför ska man avstå?

De försöker på alla möjliga sätt nu... Det känns lite desperat

Övriga nyheter:
Disturbed-sångarens knarkavslöjande
”Har skrivit 95 procent av låtarna när jag varit hög”

Verkligheten är ju inte så enkel att alla som blir beroende är dom med en viss personlighetstyp. Forskning har visat att utsatta och marginaliserade människor löper betydligt högre risker att fastna i beroende.Varför nämner han inte det? Sambanden är antagligen komplexa.

Fred Nyberg tillhör antagligen en skola som vill ha biologiska förklaringar på mänskliga fenomen, vi visste redan att han var en forskare som hellre tror än forskar.
Senast redigerad av Mollip 2015-07-30 kl. 22:10. Anledning: tillägg
Citera
2015-07-31, 10:06
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:

Ny linje av skitsnack från Fred Nyberg? Påstår att droger gör folk mindre kreativa och därför ska man avstå?

Övriga nyheter:

Ny linje? Vette fasen. Skitsnack? Ja, något oerhört. Precis som användaren före mig skrivit handlar det framförallt om socialt utsatta människor som visar på ett problematiskt bruk. Desperationen hörs i rösten på honom, undrar hur länge han kan fortsätta med sina charader.
Citera
2015-07-31, 16:46
Medlem
Willie.Nelsons avatar
Citat:

Övriga nyheter:
Det påstås ju från en del håll att intelligenta människor är mer troliga att pröva droger än genomsnittet.
Undrar om Fred Nyberg bryr sig om att lyssna på dessa röster?
http://www.metro.se/halsa/smarta-testar-oftare-droger/EVHlay!Ze2hU4AyPwUE/
http://healthland.time.com/2011/11/15/why-kids-with-high-iq-are-more-likely-to-take-drugs/
https://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/201010/why-intelligent-people-use-more-drugs
Citera
2015-07-31, 22:28
Medlem
jamesdeans avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/forsta-testet-snoop-dogg-drogpaverkad/

Citat:
Det första testet ger en indikation på att det kan finnas misstanke om brott och därför är Snoop Dogg nu misstänkt för ringa narkotikabrott. Men det går inte att döma någon på sållningsprovet, förklarar Christer Nordström.

Provet har skickats till laboratorium och resultatet tar normalt sätt några veckor – först då kan man ge ett tydligt svar på om rapparen intagit några olagliga substanser.

Haha. Jag undrar verkligen om Snoop Dogg hade spår av cannabis i blodet, vilket mysterium! Jag sitter på helspänn! Om han visar sig ha spår av cannabis i blodet kommer hela världen chockas! *ironi*
Citera
2015-08-01, 14:54
Medlem
Mystiska kartonger var fulla med knark
Citera
2015-08-01, 15:35
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
http://www.dn.se/nyheter/sverige/forsta-testet-snoop-dogg-drogpaverkad/

Haha. Jag undrar verkligen om Snoop Dogg hade spår av cannabis i blodet, vilket mysterium! Jag sitter på helspänn! Om han visar sig ha spår av cannabis i blodet kommer hela världen chockas! *ironi*
Vilket scoop DN, Snoop har rökt Cannabis!

Det här är ju mer tveksamt om det sant:
Citat:
Enligt polisen var det ren slump att bilen Snoop dogg var passagerare i stoppades när de var på väg från konserten då det var en stickprovskontroll
Eherm...ren slump...att dom stoppade just den bilen och plockade ut den personen för att han såg påverkad ut bakom solglasögonen? Elementärt, min käre Watson så måste det vara en fet lögn.

Polisen i Sverige ville tydligen göra en markering för att visa att ingen kommer undan våra narkotikalagar inte ens om du är en berömd artist.Särskilt då om artisten också öppet visar att han gillar den gröna växten och är allmänt omskriven. Men polisen tänkte antagligen bara på Snoops eget bästa när dom ville sätta dit honom .

Men i efterhand har det visat sig att det inte var så bra PR för vår svenska poliskår.Det dom inte tänkte på var att nyhetsbyråerna skiter i deras version och nöjer sig med Snoops och då lät nyheten runt världen så här:

Washingtonpost: Snoop Dogg’s arrest raises a question: Is Sweden racist?
Washingtonpost är ingen liten skittidning som Aftonbladet eller såna småttingar och var bara en i raden som citerade Snoop när han berättade att svensk polis använder rasprofilering.
Senast redigerad av Mollip 2015-08-01 kl. 15:38.
Citera
2015-08-01, 16:55
Medlem
Mollips avatar
Tuomas kan göra det lagligt att odla cannabis i Finland

Finland har inte lika skitnödig approach som det officiella Sverige när det gäller Cannabis.
Kul för dom, kan deras inställning smitta av sig åt vårt håll tack?
Citera
2015-08-01, 19:26
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Tuomas kan göra det lagligt att odla cannabis i Finland

Finland har inte lika skitnödig approach som det officiella Sverige när det gäller Cannabis.
Kul för dom, kan deras inställning smitta av sig åt vårt håll tack?

I Sverige har åtminstone Malmö kommun en liknande grej på kommunnivå, där medborgare kan skriva initiativ. Får det mer än 100 underskrifter skickas det till den aktuella nämnden i stadshuset som har hand om det ämnet. Jag hade gärna sett att man gick mycket längre och införde möjligheten att tvinga fram bindande folkomröstningar som man har i Schweiz, men det är ändå ett litet steg i rätt riktning.
Citera
2015-08-01, 22:11
Medlem
Mollips avatar
Jag vet inte om ni missat det här inslaget i Sveriges Radio P1. Det sändes för ett år sedan och utvecklades såpass att det skulle polisanmälas av landstingsrådet Anna-Karin Klomp (KD).

Det började som en debatt om vinpimplande och vår nya alkoholkultur mellan Ann Herberlein, lektor i etik och Viggo Cavling, journalist. Dom var oense ända tills Cannabis kom in i diskussionen. Då blev dom helt plötsligt för den chockade studioreportern, väldigt överens om det lämpliga med den aromatiska gröna plantan.

"-Vvänta, vänta ni kan väl inte mena allvar och sitta och förespråka en illegal drog?"

Humor när normer bryts.Tydligen blev det också för mycket för landstingsråd Klomp som åsamkades vallningar och ropade på konstapeln.
Citera
2015-08-02, 05:57
Medlem
Christian Engström: Legalisering av narkotika är ett dråpslag mot den organiserade brottsligheten
Citera
2015-08-02, 06:16
Medlem
Dryga böter för partydrog

"Det har länge sagts att cannabis är inkörsporten till tyngre narkotika och det kan nog ligga en del i det."
Citera
2015-08-02, 09:25
Medlem
Citat:
Dryga böter för partydrog

"Det har länge sagts att cannabis är inkörsporten till tyngre narkotika och det kan nog ligga en del i det."

Snarare förbudet av cannabis än cannabisen i sig...hur kan experter vara så sjukt okunniga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in