Citat:
Ursprungligen postat av
jamesdean
http://www.dn.se/nyheter/sverige/forsta-testet-snoop-dogg-drogpaverkad/
Haha. Jag undrar verkligen om Snoop Dogg hade spår av cannabis i blodet, vilket mysterium! Jag sitter på helspänn! Om han visar sig ha spår av cannabis i blodet kommer hela världen chockas!

*ironi*
Vilket scoop DN, Snoop har rökt Cannabis!
Det här är ju mer tveksamt om det sant:
Citat:
Enligt polisen var det ren slump att bilen Snoop dogg var passagerare i stoppades när de var på väg från konserten då det var en stickprovskontroll
Eherm...
ren slump...att dom stoppade
just den bilen och plockade ut den personen för att han såg påverkad ut
bakom solglasögonen? Elementärt, min käre Watson så måste det vara en fet lögn.
Polisen i Sverige ville tydligen göra en markering för att visa att ingen kommer undan våra narkotikalagar inte ens om du är en berömd artist.Särskilt då om artisten också öppet visar att han gillar den gröna växten och är allmänt omskriven. Men polisen tänkte antagligen bara på Snoops eget bästa när dom ville sätta dit honom

.
Men i efterhand har det visat sig att det inte var så bra PR för vår svenska poliskår.Det dom inte tänkte på var att nyhetsbyråerna skiter i deras version och nöjer sig med Snoops och då lät nyheten runt världen så här:
Washingtonpost: Snoop Dogg’s arrest raises a question: Is Sweden racist?
Washingtonpost är ingen liten skittidning som Aftonbladet eller såna småttingar och var bara en i raden som citerade Snoop när han berättade att svensk polis använder rasprofilering.