2015-08-02, 14:03
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Dryga böter för partydrog

"Det har länge sagts att cannabis är inkörsporten till tyngre narkotika och det kan nog ligga en del i det."

En grej som är intressant med straffskalan som finns i artikeln är att den bekräftar att staten faktiskt anser att olika droger är olika farliga. Politikerna brukar ju annars envisas med att man inte bör göra skillnad på lätta och tunga droger, att den uppdelningen är en myt eftersom alla droger är farliga fast på olika sätt osv. "Drug is drugs", som kristdemokraten Sofia Modigh en gång sa.

Men straffskalan som visas i artikeln bekräftar att man faktiskt har olika straff beroende på hur farlig drogen är. Så nästa gång någon påstår att man inte bör göra skillnad på lätta och tunga droger kan man berätta att vi redan gör det.
Citera
2015-08-02, 14:18
Medlem
"Tack vare er kommer jag aldrig att söka hjälp för mitt missbruk igen"
Citera
2015-08-03, 17:24
Medlem
Kitakos avatar
Ingen länk, men citerar från körkortsboken:

Citat:
Hasch och marijuana framkallar hallucinationer och ger störd verklighetsuppfattning. Det ger också oförmåga att ta emot intryck utifrån, kraftig överskattning och desorientering. En haschpåverkad bilförare har svårt med avståndsbedömning och att hålla en jämn trafikrytm. Att röka hasch eller marijuana ger påverkan under minst en vecka.
Citera
2015-08-03, 17:33
Medlem
Skrämselpropaganda..
Citera
2015-08-03, 20:26
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako

Det stod även i min körkortsbok. Löjligt!
Citera
2015-08-04, 15:48
Medlem
”Kartellerna är de största anhängarna av ett drogförbud”
Citera
2015-08-04, 15:52
Medlem
Vi kan inte fortsätta låta missbrukare dö

Känner att det var flera som kanske missade den här så jag postar den igen
Citat:
Christian Engström: Legalisering av narkotika är ett dråpslag mot den organiserade brottsligheten
Citera
2015-08-04, 16:14
Medlem
Knark hittat i festivalbesökares urin

Missbrukare kan få vänta för länge på tvångsvård
Citera
2015-08-04, 19:39
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Among other things, their lawsuit argues that the officers thought they had disabled all of the security cameras at Sky High Holistic and therefore had a reasonable expectation of privacy. The cops complain that the dispensary never got their permission to record them as they searched the premises.
Citat:
In an interview with the Register, Sky High's lawyer, Matthew Pappas, noted that police routinely use surveillance camera video against suspects. "It's pretty pathetic for police to say if we don't like something that it can't be used as evidence," he said. "They knew they were on video....Just because they missed one camera doesn’t make it illegal."
Det är inte lätt när poliser får smaka på sin egen medicin.

http://reason.com/blog/2015/08/04/suspended-cops-say-video-of-them-eating
Citera
2015-08-05, 00:45
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Knark hittat i festivalbesökares urin

LoL maken till icke-nyhet får man leta efter.
Citera
2015-08-05, 15:23
Medlem
DrKovskis avatar
http://www.sydsvenskan.se/sverige/fika-med-cannabis-slutade-pa-sjukhus/

RIP för gästerna som åt dödskakan
Citera
2015-08-05, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Hasch och marijuana framkallar hallucinationer och ger störd verklighetsuppfattning. Det ger också oförmåga att ta emot intryck utifrån, kraftig överskattning och desorientering. En haschpåverkad bilförare har svårt med avståndsbedömning och att hålla en jämn trafikrytm. Att röka hasch eller marijuana ger påverkan under minst en vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Skrämselpropaganda..

Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Det stod även i min körkortsbok. Löjligt!
Det står även i min körkortsbok.
Det roligaste med detta är att de länkar källor för alla starka påståenden i boken, men inte när det gäller cannabis-skrämselpropagandan.
Kolla själv om ni inte tror mig.
Så jävla uppenbart hur förfallet land detta kommer bli alldeles strax
Senast redigerad av butterflykniv 2015-08-05 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in