2009-04-23, 19:36
Medlem
Cincardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskerade
Är jag den enda som ser det positiva? Det är ju uppenbart att media/staten har förstått att folk börjar få reda på sanningen, och då försöker dom mer och mer. men om folk redan vet sanningen så kommer dom här propaganda artiklarna inte ändra mycket, och tillslut måste dom inse deras fel.

eller är jag för optimistisk?

Nja,lite optimistisk kan nog vara ang. detta,men samtidigt är det så sjukt att dessa saker kan få komma med i media,man känner sig riktigt dumförklarad när det kommer artiklar som dessa.

Hur fan rent ut sagt kan tidningar publicera bara den ena sidans argument,men den andra sidan nonchaleras totalt.

Är hela mediesverige köpt av antilobbyn?
Citera
2009-04-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincardo
Är hela mediesverige köpt av antilobbyn?

Verkar så

Eller staten som kontrollerar median helt enkelt... Lustigt nog så ligger Sverige som nr 1 på en demokratiindex, men där räknar man kanske inte individens frihet om sitt liv, eller yttrandefrihet när det gäller vissa saker.
Senast redigerad av Filosofen78 2009-04-25 kl. 11:45.
Citera
2009-04-28, 13:39
Medlem
vanskapads avatar
Handlar inte direkt om cannabis men postar ändå...
http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?threadID=33175&tstart=0

"Våld och alkohol (0 svar)

Våld och alkohol. Hänger det ihop? Radioprogrammet Kaliber har i sin senaste granskning fått fram att 8 av 10 våldsbrott sker på fyllan.

Är det ett problem? Vad kan vi i så fall göra åt det?
Diskutera här!
"

Vad tror ni, hänger alkohol och våld ihop?
Citera
2009-04-28, 14:17
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanskapad
Handlar inte direkt om cannabis men postar ändå...
http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?threadID=33175&tstart=0

"Våld och alkohol (0 svar)

Våld och alkohol. Hänger det ihop? Radioprogrammet Kaliber har i sin senaste granskning fått fram att 8 av 10 våldsbrott sker på fyllan.

Är det ett problem? Vad kan vi i så fall göra åt det?
Diskutera här!
"

Vad tror ni, hänger alkohol och våld ihop?

Du vill alltså fråga vad vi tror ang om alkohol och våld hänger ihop i tråden "Den stora tråden med Cannabisnyheter" ?

OK
Citera
2009-04-28, 15:22
Medlem
vanskapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Du vill alltså fråga vad vi tror ang om alkohol och våld hänger ihop i tråden "Den stora tråden med Cannabisnyheter" ?

OK

SVT är igång och granskar/uppmärksammar droger i allmänhet, de skrev ju ett inlägg om "Lägg ner kriget mot narkotikan" Så tyckte det var värt att posta här, svar ja.

Där kan man ge sig in i debatten och kanske belysa det stora problemet med våra idag lagliga droger.
Citera
2009-04-28, 15:29
Medlem
Citat:

OK

Jag tycker att det är jävligt relevant för debatten. Kanske inte i den här tråden, men det är som sagt relevant för debatten och jag tackar för upplysningen.
Citera
2009-04-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed
Jag tycker att det är jävligt relevant för debatten. Kanske inte i den här tråden, men det är som sagt relevant för debatten och jag tackar för upplysningen.

Samma här, debatt ska ju snacka om detta ikväll och får hoppas att sidan för en reglering osv. (i stället för kriminalisering) säger att ett förbud bara skadar mer, för det gör det ju, även vi den tunga drogen alkohol. Förhoppningsvis så får det också till följd att vissa ser längre än bara på reglering av alkohol..
Citera
2009-04-28, 17:55
Medlem
tions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed

Visst, en sån hade vart skitbra, men frågeställningarna kunde faktiskt ha tagits i en annan tråd och väldigt simpelt och enkelt postats som link i denna tråden.

hahaha, shit va ja tänker en sjuk tanke just nu...
Citera
2009-04-28, 18:04
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:

OK
Jag hörde om det på radion och de nämnde även att narkotika var inblandat i "få" av fallen.
Citera
2009-04-28, 18:50
Medlem
Drainbamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latoy
Fick svar av kvinnan som la upp Artikeln på Expressen med rubriken "Han odlar knark i gaderoben" så här lyder det!

Hej Anton, tack så mycket för ditt mail!

jag vet inte om jag skrivit "sanningen" men är glad om artikeln kan väcka lite debatt.
Lycka till med stjärnkocksdrömmarna!

hälsar
Natalia

Anton eriksson <nalle_p@hotmail.com> Skriver:
Hej Natalia!

Mitt namn är Anton är 18 år gammal och går på hotell och resturang programmet i Södra Dalarna.
Jag vill bara tacka för en väldigt "uppriktig och sann" artikel som du skrev i Expressen i Måndags (13/4) om Cannabis.
Det var den första artikeln jag har läst om cannabis som inte är uppbyggd på massa propaganda och lögner.
Själv röker jag Cannabis då och då men sköter fortfarande min skolgång och mitt liv (ska bli stjärnkock xD....) =)
Du ska veta att dom verkligen uppskatta din artikel på Flashback's forum om cannabis där många hurrar för dig. ^.^

Aja Tack ska du ha och jag och många andra håller tummarna för fler artiklar om sanningen bakom Cannabis.
Ha en trevlig dag önskar Anton från Hedemora =)

ps. Tack tack tack tack för sanningen till svenska folket! du är bäst!

Natalia Kazmierska, reporter

Expressen
105 16 Stockholm
Sweden

Anton - koncentrera dig på skolan, sedan kan du väl unna dig lite röka när du tagit studenten. Nyfyllda 18-åringar vars skrivspråk är i klass med en lågstadieelev ger inte legaliseringsrörelsen (om det nu hade funnits någon i sverige) några pluspoäng. Ska man bli tagen seriöst i en debatt bör man presentera cannabis som ett alternativ till alkohol, för vuxna. Inget som gymnasieslynglar "blir så kefffffft hööga pååå, maanneeeen" (som det så fint låter kring småglinen i min hemort).

EDIT: Roligt att se att världens bild på cannabis håller på att förändras, i Sverige verkar det dock segt som sirap att lyckas ändra folks åsikter. Vi behöver nog lite fler aktiva unga vuxna inom politiken.
Senast redigerad av Drainbamage 2009-04-28 kl. 18:55.
Citera
2009-04-28, 20:43
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Samma här, debatt ska ju snacka om detta ikväll och får hoppas att sidan för en reglering osv. (i stället för kriminalisering) säger att ett förbud bara skadar mer, för det gör det ju, även vi den tunga drogen alkohol. Förhoppningsvis så får det också till följd att vissa ser längre än bara på reglering av alkohol..
Det snackas mycket skit om alkohol i den debatten.
Nu precis nämnde en kvinna just cannabis som en ej alls lika våldsam drog. Lite märkligt att ta upp cannabis i det sammanhanget, men bra att cannabis framställs som det "goda" när det jämförs med alkohol
Citera
2009-04-28, 20:59
Medlem
Ballfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Det snackas mycket skit om alkohol i den debatten.
Nu precis nämnde en kvinna just cannabis som en ej alls lika våldsam drog. Lite märkligt att ta upp cannabis i det sammanhanget, men bra att cannabis framställs som det "goda" när det jämförs med alkohol
Hon sa faktiskt rent ut att deras forskning tydde på att cannabis sänkte våldsbenägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in