Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-23, 13:56
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Frågan var till för att du kanske skulle tänka på hur dumt ditt uttalande var i tråden. Uppenbarligen hade det inte den effekt som önskades, då du fortfarande jämställer mord mot att gå mot röd gubbe och ställer dig frågan vem det igentligen kan va som kan säga vilket av brotten som är grövst.

Jag jämställer inte mord med att gå mot röd gubbe jag vet inte var jag skrivit det? Jag frågar inte heller vem som kan säga vilket av brotten som är grövst var har jag skrivit det.
Frågan jag ställer är av mer filosofisk art. Det är alltså OK att sätta sig över svensk lag ? Det är så jag tolkar det som skrivs av folk i i det här fallet eftersom de flesta tycker kärringen gjorde rätt. Då kommer ju faktisk följdfrågan helt logiskt bli Vem ska isåfall bestämma vilka brott det är OK att begå?
Försök iallafall förstå vad jag skriver.
Och nej jag "håller" varken på kärringen eller white trash morsan.
2008-12-23, 14:10
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Jag jämställer inte mord med att gå mot röd gubbe jag vet inte var jag skrivit det? Jag frågar inte heller vem som kan säga vilket av brotten som är grövst var har jag skrivit det.
Frågan jag ställer är av mer filosofisk art. Det är alltså OK att sätta sig över svensk lag ? Det är så jag tolkar det som skrivs av folk i i det här fallet eftersom de flesta tycker kärringen gjorde rätt. Då kommer ju faktisk följdfrågan helt logiskt bli Vem ska isåfall bestämma vilka brott det är OK att begå?
Försök iallafall förstå vad jag skriver.
Och nej jag "håller" varken på kärringen eller white trash morsan.

Du kan kalla ditt könslösa ställningstagande för filosofisk om det får dig att sova om nätterna. Men att kliva in i en sån här diskussion utan att ha kraft/förstånd/mod till en solid åsikt är bara väldigt bögit.
Så gå ut på en promenad. Skaffa dig en åsikt och en stake!
Senast redigerad av styrlund 2008-12-23 kl. 14:16.
2008-12-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Nä, det är rätt osannolikt att hon nu om hon fick tag på någon förälder skulle mötas av något förstående.

"Ååååh va tråkigt men min lilla Alvin skulle aldrig göra något sånt"

Jag är förövrigt av någon konstig anledning inte avstängd på familjeliv trots att jag gick rätt hårt åt Mymlan-kärringen i natt
/#LOUDmouth#

VAAAAAAAAAAAAAAAAA?????!!!!!!!!!!!!

Nu känner JAG mig kränkt och särbehandlad.
Kan iofs ha att göra med att jag här på FB har startat en tråd där vi ska leta upp mjölkfyllda bröst på FL-medlemmar och länka till dom och som sedan även fick uppmärksamhet i bla Expressen.
Dom ville ge igen kanske.
2008-12-23, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Kan iofs ha att göra med att jag här på FB har startat en tråd där vi ska leta upp mjölkfyllda bröst på FL-medlemmar och länka till dom och som sedan även fick uppmärksamhet i bla Expressen.
Dom ville ge igen kanske.

Det lutar ju faktiskt onekligen åt det hållet - alltså att moderatorerna ser din avstängning som någon slags hämnd för att du förespråkar Flashback i din presentation. Om så faktiskt är fallet så är det bara ännu ett bevis i raden av många på att Familjeliv är ett tragiskt forum.

Med tanke på kommentarerna jag slängde iväg inatt om "klimakteriekossor" och "inskränkta präktighetsfascister" så är det ju ett smärre under att man fortfarande kan skriva inlägg på forumet.
2008-12-23, 14:33
Medlem
Skit i slynan, hon ville väl ha uppmärksamhet och är avundsjuk på tanten som vi alla älskar.

Ingen älskar slynan utom henne skitungar (pappor orkade väl inte med henne och hennes adhd-ungar).
2008-12-23, 14:40
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Det behöver du inte för nu får jag inte heller skriva. Tydligen var det fel att skriva:

Citat:
Ursprungligen postat av Moi's inlägg på hönsgården
Antingen så är du inte läskunnig eller så är du helt enkelt bara dum. Om det är ett gäng ungar som har tjaffsat med tanten och dom andra pensionärerna en längre tid så tycker du att tanten ska jaga fatt på föräldrarna. Eller tror du att barnen springer runt med några slags björnligetröjer med telefonnumrena på bröstet? Eller ska hon springa efter dom för att se vart dom tar vägen? Kom in i matchen för fan.

Appropå läskunnighet så skrev jag att det mogna sättet att hantera detta hade varit att tillsammans med sonen gå över & prata med tanten för att sakligt reda ut vad som hände. Inte att köpa sonens historia med hull & hår och gå över och dampa loss på tanten. Fast det är klart, en morsa med samma diagnos som sonen kanske inte är kapabel till det.

Och gällande hur mycket skada hon kan tillfoga. Klart som fan man kan få blåmärken och rivsår, det fick jag också när jag var i yrket. Dock inte av såna "slag" som hon ska ha gett TS son. Men visst, om du vill tro att hon höll käppen som ett slagträ så fine. Tanten var ju nämligen på väg ut på sin dagliga uppfostringsrunda för att prygla så många barn som möjligt. Eftersom käppen är till för att prygla barn med så kryper hon runt på området i sin jakt på barn.

Köper ni curlare allt ni läser av era medhysterikor på forumet rakt av?

OCH TILL TS, hur fan kan du få det till att insamlingen i tobaksbutiken och/eller flashbacks julkortskampanj skulle vara en kränkning? Båda startades p.g.a. någon tyckte att tanten hade blivit felaktigt behandlad d.v.s. dom höll inte med dig.

Ska du hålla på att böla om att bli kränkt så fort ingen håller med dig kommer du få det jävligt jobbigt i livet. Återigen så tycker jag att det är jävligt trist att ni blivit hotade och trakasserade men det är varken tobaksbutikens eller flashbacks fel. Det är i mångt och mycket ditt eget fel som polisanmälde istället för att hantera det på ett vuxet sätt. Uppenbarligen finns det ganska många som "är betydligt närmre" det som hänt än både er på familjeliv och oss på flashback som verkar stödja tanten. Kan det kanske finnas en anledning till det?

Har du månne reflekterat över att du har ett eget ansvar för sker och ting?

/#LOUDmouth#

Det framgår rätt tydligt att om man inte håller med dårarna så är man inte önskvärd där. Härligt med forum där man sitter och klappar varandra på huvudet!

/#LOUDmouth#
2008-12-23, 14:49
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Har läst lite igen på Familjeliv där mamman precis skrivit ett inlägg där det bl a står:

Citat:
Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....

Ingenstans har jag hittat att Kerstin sagt så, men tidigare har damp-mamman länkat till en artikel i lokaltidningen (http://www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml) där man kan läsa:

Citat:
– Jag blev bara så trött på allt bråk här. Ungarna kastade ägg på fönstren, de slet upp blommor, kastade in bär och slängde grus på balkongen. Det drabbade inte bara mig, fler äldre här i området har varit utsatta.

Inget om att de varit uppe på balkongen, alltså. I och för sig kan jag ha missat nån annan artikel där tanten verkligen säger att de varit hennes balkong och inte bara slängt upp blommor dit, men jag tror inte det. Därför får någon FB:are som skriver på FL gärna slänga det klassiska "Källa på det?" (fast med lite mer utvikningar) i ansiktet på henne och fråga var och när Kerstin påstått det.

För övrigt är det oerhört märkbart vilken enorm skillnad det är i debatteknik mellan FB:are och FL:are. Sakliga och väl framförda argument, svar på tidigare frågor och bra grammatik från FB-folk bemöts av mammorna med oneliners (oftast ovidkommande), dålig svenska och allmänt gapande.

Jag tror bestämt att folk som hänger här faktiskt lär sig en del debatteknik och källkritik.
Senast redigerad av Åsa-Nietzsche 2008-12-23 kl. 14:51.
2008-12-23, 14:50
Medlem
Danj3Ls avatar
Citat:
rsprungligen postat av Moi's inlägg på hönsgården
Antingen så är du inte läskunnig eller så är du helt enkelt bara dum. Om det är ett gäng ungar som har tjaffsat med tanten och dom andra pensionärerna en längre tid så tycker du att tanten ska jaga fatt på föräldrarna. Eller tror du att barnen springer runt med några slags björnligetröjer med telefonnumrena på bröstet? Eller ska hon springa efter dom för att se vart dom tar vägen? Kom in i matchen för fan.

Appropå läskunnighet så skrev jag att det mogna sättet att hantera detta hade varit att tillsammans med sonen gå över & prata med tanten för att sakligt reda ut vad som hände. Inte att köpa sonens historia med hull & hår och gå över och dampa loss på tanten. Fast det är klart, en morsa med samma diagnos som sonen kanske inte är kapabel till det.

Och gällande hur mycket skada hon kan tillfoga. Klart som fan man kan få blåmärken och rivsår, det fick jag också när jag var i yrket. Dock inte av såna "slag" som hon ska ha gett TS son. Men visst, om du vill tro att hon höll käppen som ett slagträ så fine. Tanten var ju nämligen på väg ut på sin dagliga uppfostringsrunda för att prygla så många barn som möjligt. Eftersom käppen är till för att prygla barn med så kryper hon runt på området i sin jakt på barn.

Köper ni curlare allt ni läser av era medhysterikor på forumet rakt av?

OCH TILL TS, hur fan kan du få det till att insamlingen i tobaksbutiken och/eller flashbacks julkortskampanj skulle vara en kränkning? Båda startades p.g.a. någon tyckte att tanten hade blivit felaktigt behandlad d.v.s. dom höll inte med dig.

Ska du hålla på att böla om att bli kränkt så fort ingen håller med dig kommer du få det jävligt jobbigt i livet. Återigen så tycker jag att det är jävligt trist att ni blivit hotade och trakasserade men det är varken tobaksbutikens eller flashbacks fel. Det är i mångt och mycket ditt eget fel som polisanmälde istället för att hantera det på ett vuxet sätt. Uppenbarligen finns det ganska många som "är betydligt närmre" det som hänt än både er på familjeliv och oss på flashback som verkar stödja tanten. Kan det kanske finnas en anledning till det?

Har du månne reflekterat över att du har ett eget ansvar för sker och ting?

/#LOUDmouth#

Det behöver du inte för nu får jag inte heller skriva. Tydligen var det fel att skriva:

Det framgår rätt tydligt att om man inte håller med dårarna så är man inte önskvärd där. Härligt med forum där man sitter och klappar varandra på huvudet!

/#LOUDmouth#

Fantastiskt bra skrivet!
Vilket ärke mongo mamman verkar vara
2008-12-23, 14:52
Medlem
Bengrots avatar
Citat:

/#LOUDmouth#
Det var ett riktigt bra inlägg! RYGGDUNK
2008-12-23, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
För övrigt är det oerhört märkbart vilken enorm skillnad det är i debatteknik mellan FB:are och FL:are. Sakliga och väl framförda argument, svar på tidigare frågor och bra grammatik från FB-folk bemöts av mammorna med oneliners (oftast ovidkommande), dålig svenska och allmänt gapande.

Jag tror bestämt att folk som hänger här faktiskt lär sig en del debatteknik och källkritik.

Jag har också märkt detta. Användaren "Jesslan"'s inlägg på FL är ju ett ypperligt exempel på en mer eller mindre renodlad våldtäkt av det svenska skriftspråket.

Skillnaden tror jag ligger i att folk här på FB är väldigt snabba med att kommentera felaktigheter och skumma formuleringar, vilket också automatiskt leder till högre kvalité på både språkbruk och debatt-teknik i inläggen här. På Familjeliv så kan man tydligen vara hur ovårdad som helst rent skriftmässigt.
2008-12-23, 14:59
Medlem
Red Machines avatar
Registrerade mig på FL nu och tänkte föra en givande diskussion med mammorna dessvärre måste jag vänta till ugnefär kl fyra innan jag får delge mina tankar kring detta ämne. Antar att jag får roa mig med att göra min egen ägglossningskalender först
2008-12-23, 15:03
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Registrerade mig på FL nu och tänkte föra en givande diskussion med mammorna dessvärre måste jag vänta till ugnefär kl fyra innan jag får delge mina tankar kring detta ämne. Antar att jag får roa mig med att göra min egen ägglossningskalender först

Lycka till. Vi får väl se hur länge det dröjer innan du blir avstängd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in