Har läst lite igen på Familjeliv där mamman precis skrivit ett inlägg där det bl a står:
Citat:
Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....
Ingenstans har jag hittat att Kerstin sagt så, men tidigare har damp-mamman länkat till en artikel i lokaltidningen (
http://www.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml) där man kan läsa:
Citat:
– Jag blev bara så trött på allt bråk här. Ungarna kastade ägg på fönstren, de slet upp blommor, kastade in bär och slängde grus på balkongen. Det drabbade inte bara mig, fler äldre här i området har varit utsatta.
Inget om att de varit uppe på balkongen, alltså. I och för sig kan jag ha missat nån annan artikel där tanten verkligen säger att de varit
på hennes balkong och inte bara slängt upp blommor dit, men jag tror inte det. Därför får någon FB:are som skriver på FL gärna slänga det klassiska "Källa på det?" (fast med lite mer utvikningar) i ansiktet på henne och fråga var och när Kerstin påstått det.
För övrigt är det oerhört märkbart vilken enorm skillnad det är i debatteknik mellan FB:are och FL:are. Sakliga och väl framförda argument, svar på tidigare frågor och bra grammatik från FB-folk bemöts av mammorna med oneliners (oftast ovidkommande), dålig svenska och allmänt gapande.
Jag tror bestämt att folk som hänger här faktiskt lär sig en del debatteknik och källkritik.