Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-26, 20:49
Medlem
Funkes avatar
En jävla tur för lilla Sandra att hon har egna bokstäver att falla tillbaka på. Alla hennes presentationer av sig själv börjar ju i stort sett med att hon has aspergers och ADHD. Hade hon inte haft dem så hade hon bara varit ett misslyckat socialfall i mängden men nu har hon nåt att skylla på. Dock så är det ju förjävligt att (om det nu är sant) att familjen blir trakasserad på olika sätt. Fast det borde hon kanske tänk innan hon anmälde en gammal tant som bara gjorde det som föräldrarna inte klarade av. Jag kan garantera att hon hädanefter får vara ifred i alla fall från bokstavsfamiljens ouppfostrade avkomma.
2008-12-26, 20:54
Medlem
Katarsiss avatar
Hur gamla är barnen?
Kan de läsa på flashback och se vad ni skriver om dom och deras mamma (som de garanterat älskar oavsett vad)?

Tänker ni ens nu?

Eller är det okej för er att hänga ut barn på internet för att de har den mamma de har?

Någonstans gick det här över gränsen, känns det som.
2008-12-26, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Hur gamla är barnen?
Kan de läsa på flashback och se vad ni skriver om dom och deras mamma (som de garanterat älskar oavsett vad)?

Tänker ni ens nu?

Eller är det okej för er att hänga ut barn på internet för att de har den mamma de har?

Kan barnen läsa vad deras mamma skriver om dem? Stackars 6-åringen den dagen han söker på sin familj på nätet..
2008-12-26, 21:14
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Kan barnen läsa vad deras mamma skriver om dem? Stackars 6-åringen den dagen han söker på sin familj på nätet..

Så... Mamman är hemsk när hon gör det medan fb-medlemmar som gör samma sak är....?
2008-12-26, 21:23
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Tänker ni ens nu?

Behöver du ens fråga det?

Typiskt FB. Skicka pengar, presenter och julhälsningar till kvinnor dömda för (barn)misshandel och män som skjuter ihjäl 15-åringar. Kontentan: barn föds onda, deras föräldrar bär inget ansvar för uppfostran eller någonting?
2008-12-26, 21:31
Bannlyst
Citat:
Så... Mamman är hemsk när hon gör det medan fb-medlemmar som gör samma sak är....?
Hon började innan oss..

Sättet hon presenterat sig och sina barn på nätet ger iaf mig obehagliga vibbar, kan bara föreställa mig hur det låter irl.. "det här är min som Jimmy, han har ADHD, och det här är min sexåring, han är efterbliven och dum som en treåring".. Hur tror du det är att ha en sån mamma? Min dotter har växt upp i tron att hon är en prinsessa utöver det vanliga, det har påverkat henne, mest positivt.. jag skulle aldrig drömma om att nedvärdera min dotter, och absolut inte inför andra, ännu mindre lägga ut ett eventuellt(troligen påhittat) handikapp på nätet..

Jag är en av de som säkert varit elakast i den här tråden och jag har ett fungerande samvete, men det går inte igång öht i detta fallet.. tyvärr.. Jag tror heller inte att familjen, eller åtminstone Sandra, tar det traumatiskt, efter att ha följt henne i hennes tråd på FL är jag övertygad om att hon inte fungerar normalt..
2008-12-26, 22:15
Medlem
Mondobabys avatar
Citat:
Hon började innan oss..

Sättet hon presenterat sig och sina barn på nätet ger iaf mig obehagliga vibbar, kan bara föreställa mig hur det låter irl.. "det här är min som Jimmy, han har ADHD, och det här är min sexåring, han är efterbliven och dum som en treåring".. Hur tror du det är att ha en sån mamma? Min dotter har växt upp i tron att hon är en prinsessa utöver det vanliga, det har påverkat henne, mest positivt.. jag skulle aldrig drömma om att nedvärdera min dotter, och absolut inte inför andra, ännu mindre lägga ut ett eventuellt(troligen påhittat) handikapp på nätet..

Jag är en av de som säkert varit elakast i den här tråden och jag har ett fungerande samvete, men det går inte igång öht i detta fallet.. tyvärr.. Jag tror heller inte att familjen, eller åtminstone Sandra, tar det traumatiskt, efter att ha följt henne i hennes tråd på FL är jag övertygad om att hon inte fungerar normalt..

Och bara för att hon i sin naivitet startade en tråd på ett forum ger det oss rätten att klanka ner på hennes liv och levene?

Jag skickade kort till Kerstin för att hon behövde det, inte för att hon är dömd.

Acceptera att alla människor är olika, och finner sitt sätt det enda rätta istället för att gå till personangrepp på någon som vi inte vet mera om än vad hon skrivit på ett forum.
Vet vi ens att det är sanningen?
2008-12-26, 23:14
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Hon började innan oss..

"Hon började före oss..."
Den var ovanlig - för någon som passerat femårsgränsen.

Så, barn som har bra föräldrar ska man behandla schysst medan barn som har det lite tuffare i livet är fritt villebråd?
Utvecklingsstörda, traumatiserade och sjuka.
Gäller det barn som våldtas upprepade gånger också? Och blir skadade av det och inte kan fungera normalt?
2008-12-26, 23:21
Bannlyst
Citat:

Så, barn som har bra föräldrar ska man behandla schysst medan barn som har det lite tuffare i livet är fritt villebråd?
Barn som ställer till jävulskap utan att förstå att de gör fel ska man inte dalta med och låta få fria händer, då kan resultatet bli såna här trådar i bästa fall, i värsta fall rödebytrådar.. Men du kanske tycker att bara för att det rör sig om barn ska de få göra vad de vill, förstöra livet och tillvaron för gamla, handikappade, kasta sten på brandkåren mm?

Citat:
Gäller det barn som våldtas upprepade gånger också? Och blir skadade av det och inte kan fungera normalt?
har du slagit huvudet katarsis? vad faan ska man svara på det..
2008-12-26, 23:43
Medlem
Fascists avatar
Citat:

I ett friskt samhälle med sunda värderingar hade det inte fötts så många defekta barn, eftersom höggradigt livsodugliga individer steriliserats. Så gjorde vi också på den gamla goda tiden i Sverige, innan mjäkeriet och PK-lallandet lade sig som en våt filt över landet.
Vad mig anbelangar är sådana ungar mänskligt avskräde och förtjänar inget annat bemötande.

Att bli utsatt för våldtäkt har förmodligen inte särskilt mycket med arv och fostran att göra och är alltså inte relevant i sammanhanget, utan bör ses som ett försök från din sida att plocka billiga snyftpoäng.
2008-12-27, 00:07
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Barn som ställer till jävulskap utan att förstå att de gör fel ska man inte dalta med och låta få fria händer, då kan resultatet bli såna här trådar i bästa fall, i värsta fall rödebytrådar.. Men du kanske tycker att bara för att det rör sig om barn ska de få göra vad de vill, förstöra livet och tillvaron för gamla, handikappade, kasta sten på brandkåren mm?

har du slagit huvudet katarsis? vad faan ska man svara på det..

Det har jag aldrig påstått - jag anser tanten gjorde helt rätt och jag anser att polisen i Rosengård/Tensta ska börja skjuta med gummikulor eftersom det verkar vara det enda språk de förstår. ja stöder även Rödebypappan och har full förståelse för hans handlande, om än det var tragiskt.

Men att själva börja agera som pöbelflockarna i nämnda stadsdelar ser jag ingen större vinning med.
Ska man vara moraliskt indignerad är det gott att själv vara en bättre person än den man kastar sig över.
2008-12-27, 00:16
Bannlyst
Citat:
Det har jag aldrig påstått - jag anser tanten gjorde helt rätt och jag anser att polisen i Rosengård/Tensta ska börja skjuta med gummikulor eftersom det verkar vara det enda språk de förstår. ja stöder även Rödebypappan och har full förståelse för hans handlande, om än det var tragiskt.

Men att själva börja agera som pöbelflockarna i nämnda stadsdelar ser jag ingen större vinning med.
Ska man vara moraliskt indignerad är det gott att själv vara en bättre person än den man kastar sig över.
Ditt första stycke är jag helt överrens med..

"Att agera som pöbelflockar".. Vi är på flashback nu, är du förvånad? Har du sett bobbytråden? Englatråden? Ta bilder på mongos-tråden? m fl.. Uppkomsten av denna tråden kom sig av att ADHD-mamman startade tråden på FL, har du läst den?

Jag kan hålla med om att barnen blir till åtlöje utan egen förskyllan i den här tråden, de rår inte för sina gener.. men det gjorde inte bobby eller engla heller, inte heller downisarna i sina trådar(dvärgtråden är ett undantag).. Det kanske är dags för ytterligare regler om vad man får tycka på fb, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in