Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-22, 21:33
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Eftersom att det fortsatte att pratas om familjen som anmälde stackars Kerstin för att hon gjorde jobbet som mamman inte klarade av, så skapade jag denna tråd!

Som framkom i den andra tråden har hon gnällt ut på Familjelivs hemsida.

http://www.familjeliv.se/Forum-4-119/m39565955-1.html

God jul!
2008-12-22, 21:43
Medlem
Red Machines avatar
Adhd-mamman heter ju Johansson79s på familjeliv och borde således ha varit 16 år när hon födde sitt första barn om hon är född 1979. Alla tecken tyder på att hon är mer av en barnaföderska än just en ansvarstagande mor då hon vid sin relativt unga ålder av 29 år redan "ploppat" ut sex avkommor. Tydligt är det också att hon inte verkar ha kontroll över barnen och jag funderar hur många fler tänkte hon skaffa. Jag lider med invånarna i det gamla fotbollsnästet Åtvidaberg som skall ha hennes ungar springande runt sig och ställa till förtret för omgivningen
2008-12-22, 21:48
Medlem
Spectacolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Adhd-mamman heter ju Johansson79s på familjeliv och borde således ha varit 16 år när hon födde sitt första barn om hon är född 1979. Alla tecken tyder på att hon är mer av en barnaföderska än just en ansvarstagande mor då hon vid sin relativt unga ålder av 29 år redan "ploppat" ut sex avkommor. Tydligt är det också att hon inte verkar ha kontroll över barnen och jag funderar hur många fler tänkte hon skaffa. Jag lider med invånarna i det gamla fotbollsnästet Åtvidaberg som skall ha hennes ungar springande runt sig och ställa till förtret för omgivningen

Varför är det så tydligt? Jag har inte märkt av några tecken på det och jag trodde mig vara beläst på den här händelsen...
2008-12-22, 21:49
Medlem
Dorothees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Eftersom att det fortsatte att pratas om familjen som anmälde stackars Kerstin för att hon gjorde jobbet som mamman inte klarade av, så skapade jag denna tråd!

Som framkom i den andra tråden har hon gnällt ut på Familjelivs hemsida.

http://www.familjeliv.se/Forum-4-119/m39565955-1.html

God jul!

Har skrivit mittnu.
2008-12-22, 21:59
Medlem
Bajslocks avatar
Hur gammal är ungen?
2008-12-22, 22:02
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Har skrivit mittnu.

Bra skrivet.

Det som stör mig är faktumet att hon tar upp det här först nu, när Kerstin får julkort. Det är ju inte precis så att vi försöker få henne(mamman) att må dåligt, men hon får det att verka som att vi trakasserar henne(ADHD-kvinnan) och hennes familj. När det vi egentligen gör är en fin julgest.

Jag tror personligen inte ett dyft på hennes påstående om att folk har förstört hennes däck och liknande. Med tanke på hur hon vinklade det där med att hennes unge "bara lekte kurragömma i trappuppgången" så har jag svårt att tro på någonting hon säger.

En jävla attention-whore av värsta sorten, när hennes "fiende" uppmärksammas och får julkort för att hon ska bli glad, så försöker hon vända på det till något dåligt.

Alla WT mammor på Familjeliv äcklar mig, så jävla trångsynta för att dom har barn och kan inte se hela bilden. Dra åt helvete. (Har precis läst fem i familjens inlägg, därav mitt humör.)
2008-12-22, 22:07
Bannlyst
Snälla någon med FL-konto, länka direkt till "hennes" två trådar här på fb så hon kommer ner på jorden och inte tror att alla håller med henne.. FL tillåter ju inte att mammorna blir emotsagda..
2008-12-22, 22:08
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Bra skrivet.

Alla WT mammor på Familjeliv äcklar mig, så jävla trångsynta för att dom har barn och kan inte se hela bilden. Dra åt helvete. (Har precis läst fem i familjens inlägg, därav mitt humör.)

Som jag skrev tidigare i Kerstin-tråden så trodde jag alltid att ryktet om Familjeliv var grymt överdrivet här på FB men det verkar då fasiken stämma. Om nu jag och min sambo skaffar ungar kan jag lova att jag låser in datorn om jag ser sambon på familjeliv. Blir kvinnor verkligen skadade av att skaffa barn eller gör FL dem till det?
2008-12-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
En jävla attention-whore av värsta sorten, när hennes "fiende" uppmärksammas och får julkort för att hon ska bli glad, så försöker hon vända på det till något dåligt.

Kunde inte uttryckt mig bättre själv. Den där "Fem i familjen" verkar ju ungefär lika hispig och sjötokig som mamman till den "misshandlade" () ungen. Blev så jäkla förbannad efter att ha läst hennes inlägg att jag bara kände mig tvungen att regga mig på Familjeliv.se för att kunna säga mitt i tråden.

Synd bara att man måste vänta en timme på att kunna posta.

EDIT:

Jag hoppas vid Gud att mödrarna på Familjeliv.se inte representerar något slags genomsnitt i samhället. Om så är fallet så är det verkligen illa ställt...
Senast redigerad av UrbanResident 2008-12-22 kl. 22:14.
2008-12-22, 22:11
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Alltså är Familjelivfjantarna på riktigt?! Maken till vimsiga hönshjärnor och vilseledda flummorsor har jag aldrig skådat. De får aphuset Rosenbad att verka vettigt.

De verkar ju tycka att tanten är i nivå med Anders Eklund. Och allt snacket om att koppla in murvlarna på Kalla Fakta et al? "De onda knarknazisterna hyllar en psykotisk barnmisshandlande kvinna, som oprovocerat anfaller barn i DITT grannskap!"

Nej, ska man få ordning på det här landet så är det inte fri uppfostran, lallande såpatittande morsor och We Shall Overcome som gäller utan lite preussisk drill och disciplin.

Men en sak är säker, Familjeliv och FB lockar inte samma klientel.
2008-12-22, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Men en sak är säker, Familjeliv och FB lockar inte samma klientel.

...och tack gode Gud för det!

Om kärringarna från FL skulle få för sig att invadera Flashback så hade man nog lagt debatterandet på hyllan permanent. För sådana personer går det ju definitivt inte att föra en vettig diskussion med, med tanke på hur trångsynta, traditionalistiska och onyanserade de är i sina mödraroller.
2008-12-22, 22:21
Medlem
Min brors kusins avatar
kan man gissa på sex olika fäder till hennes barn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in