2008-12-23, 15:05
Medlem
Danj3Ls avatar
Debatten på FL

http://www.familjeliv.se/Forum-4-119/m39565955.html
2008-12-23, 15:23
Medlem
Mondobabys avatar
Jag ansåg att det var slöseri med tid att regga mig på *svordom*..
Och märkte för några inlägg sedan att det var lika bra det,, fröken/fru snyft har redan hittat hit, och länkar så vackert i sin tråd om vårt hemska beteende.

Nu är jag inte 76 med värkbrutna leder,, men väl 43 med ett eget Adhd barn vid min sida.
Och skulle jag bli trackad som kerstin har blivit, eller få reda på att min son gjort sig skyldig till något liknande skulle jag göra samma sak.
2008-12-23, 15:31
Bannlyst
Som någon skrev på FL.
Hur leker man kurragömma i en trapp ?
2008-12-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ett inlägg från FL. Det vettigaste jag läst där inne. Det mesta annat gör ju en fan mörkrädd...

En gör så gott en kan!
2008-12-23, 15:35
Medlem
jollabs avatar
Alltså det här har ju spårat hahah ! Sjukaste långa debatten här och på familjeliv.
Fast tanten ska vinna.. ;D
2008-12-23, 15:36
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekallund
En gör så gott en kan!

Jag är med dig i kampen!
2008-12-23, 15:50
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
Som någon skrev på FL.
Hur leker man kurragömma i en trapp ?
I den åldern är lögnerna så dåliga att bara en naiv morsa köper de rakt av, min gullegosse skulle aldrig ljuga
2008-12-23, 16:07
Medlem
"Det var kanske bra att kvinnan tog till käppen, innan trakasserierna gick för långt"
-Har det inte gått för långt när ett barn misshandlas???

Bara för att den här gumman är från de "gamla" sverige där aga var det "rätta sättet att fostra barn" så ska det inte få utövas nu enligt svenska lagar.
Detta citerar jag från wikipedia:
"Tidigare ansåg många att aga gjorde människor bättre och att de som inte agades blev sämre."

Men nu ska jag inte heller påstå att barnet upplevt ett stort "trauma". Det kan inte kallas för barnaga om det händer en gång. Men moralen i det hela är skräckinjagande.

Att sedan se hur samhället hon lever i dömer ut henne är bara beklagligt och förargligt. Barn måste ha rätt att leka men inte heller vart som helst..

Vi har alla gått livets hårda skola om var det är lämpligt att leka. Min granne har säkert ringt till mina föräldrar när jag var liten och tillrättavisat att "vi vill inte se eran son leka i våra rabatter".

Att flashback sedan hängs ut som gamla damens beskyddare eller att medlemmarna här skulle vilja såga fotknölarna på Mamman är helt felaktigt och ett stort missförstånd.

Som någon tidigare sa så försöker man ju bara lätta upp julstämningen :P

nästa gång får vi väll skicka brev till mamman som har de busiga barnen??
2008-12-23, 16:10
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokee
nästa gång får vi väll skicka brev till mamman som har de busiga barnen??

Hon förtjänar inga julkort. :P
2008-12-23, 16:12
Bannlyst
På ADHD-Sandras kamratsida finns längst ner något som ser ut som en poll eller ett resultat av en webtest där ADHD fått en liten övervikt, kan det ligga till grund till hennes diagnos? Hon verkar ju seriöst ärkepuckad så det skulle inte förvåna mig om det är vad hon utgår ifrån.. Sen att hon nu börjat backa om att hennes jävulsbarn "bara" har ADHD och att det bara visar sig som koncetrationssvårigheter i skolan är ju bara för patetiskt, när det inte passar så vänder hon på kappan.. Okej att ADHD är en universaldiagnos läkarna använder isf att säga rakt ut att personen är en dryg pain in teh ass men jag har för mig hon även skrivit att han har asbergers, knappast en bra kombination, men jag börjar tro att puckot till kärring ställt sina diagnoser på nätet, kanske t o m genom FL..

Sen är det intressant med alla våldsmotståndare i FL-tråden som gärna sklulle vilja ta till våld mot deras meningsmotståndare, jävla hycklerier..

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Hon förtjänar inga julkort. :P
Det gör hon visst det, FB-style..
2008-12-23, 16:19
Medlem
lycklig_mans avatar
Haha det här är fantastiskt kul, att sitta och debattera med en massa ärkemongon är väldigt avslappnande så här i julstressen.
2008-12-23, 16:41
Medlem
Red Machines avatar
Märkligt att dagens ungdomar skyltar så jäkligt med sin adhd/valfri sjukdom. På min tid (ja nu är jag lika gammal som ärkeidioten till mor om hon nu är 79:a) så ville alla var lika. Idag är det nästan så alla hyllar sina men, konstigt eftersom jag inte skulle vilja få på papper att jag har en störning. Iofs är det inte omöjligt att även jag har adhd....

Nu har jag skrivit mitt första inlägg på FL möjligt att jag är lite för förkyld och julölspåtänd för att optimera debatten men va fan en till på de godas sida borde ju räknas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in