"Det var kanske bra att kvinnan tog till käppen, innan trakasserierna gick för långt"
-Har det inte gått för långt när ett barn misshandlas???
Bara för att den här gumman är från de "gamla" sverige där aga var det "rätta sättet att fostra barn" så ska det inte få utövas nu enligt svenska lagar.
Detta citerar jag från wikipedia:
"Tidigare ansåg många att aga gjorde människor bättre och att de som inte agades blev sämre."
Men nu ska jag inte heller påstå att barnet upplevt ett stort "trauma". Det kan inte kallas för barnaga om det händer en gång. Men moralen i det hela är skräckinjagande.
Att sedan se hur samhället hon lever i dömer ut henne är bara beklagligt och förargligt. Barn måste ha rätt att leka men inte heller vart som helst..
Vi har alla gått livets hårda skola om var det är lämpligt att leka. Min granne har säkert ringt till mina föräldrar när jag var liten och tillrättavisat att "vi vill inte se eran son leka i våra rabatter".
Att flashback sedan hängs ut som gamla damens beskyddare eller att medlemmarna här skulle vilja såga fotknölarna på Mamman är helt felaktigt och ett stort missförstånd.
Som någon tidigare sa så försöker man ju bara lätta upp julstämningen :P
nästa gång får vi väll skicka brev till mamman som har de busiga barnen??